Podróże

nowy kierunek podróży

  • 24 stycznia, 2023
  • 7 min read
nowy kierunek podróży


Klęski żywiołowe, zakazy podróżowania, zagrożone miejsca: te kryzysy zdrowotne i klimatyczne głęboko wpłynęły na sektor turystyczny, który wytwarzał 10% światowego PKB i 9% miejsc pracy na świecie. Rynek stracił około 62 milionów miejsc pracy w 2020 r. i chociaż ten scenariusz poprawił się w 2021 r., sektor nadal odnotował około 44 milionów mniej miejsc pracy na całym świecie w porównaniu z 2019 r. Czy zatem bardziej siedzący tryb życia staje się nową normą? Odpowiedź brzmi prawdopodobnie, ale to nie musi być koniec branży turystycznej. To może być jego najbardziej znacząca okazja.

Pojawiają się nowe formaty podróży, takie jak ekoturystyka, podróże w pojedynkę, e-turystyka, mikroprzygody i podróże przez całe życie, aby sprostać coraz bardziej fragmentarycznym i spersonalizowanym potrzebom. Gracze z branży nadal przesuwają granice, badając nowe relacje z czasem, przestrzenią i celem. Nasze wspólne pojęcie podróży ewoluuje, dając markom potężną okazję do pomocy w kształtowaniu ich wyjątkowej wartości i symboliki w społeczeństwie.

Nowe relacje z czasem: od jednej godziny ucieczki dziennie do „wiecznej podróży”

Sytuacja jest bardziej zniuansowana i mniej binarna niż przed pandemią i po niej. Ale ostatnie dwa lata zrewolucjonizowały nasze sposoby pracy, a tym samym wstrząsnęły naszym stosunkiem do czasu. Praca zdalna pozwoliła wielu ludziom zainwestować w drugie domy, wstawić sesje ćwiczeń w ich dni pracy i zreorganizować — fizycznie i psychicznie — rozkład czasu przepracowanego i niepracowanego.

Pokolenie ukośników coraz częściej opowiada się za „bleisure”, połączeniem biznesu i przyjemności. Praktyka ta była szeroko rozpowszechniona już przed pandemią i od tego czasu nasiliła się. Młodsi ludzie nie tylko wykorzystują podróże służbowe do bycia turystami, ale pracownicy coraz częściej dają możliwość pracy z dowolnego miejsca na świecie przez część roku w ramach swojego pakietu świadczeń.

Warto przeczytać!  Najpopularniejsze cele podróży TikTok w 2023 roku

Duże sieci hotelowe, takie jak grupa Hilton, zaobserwowały wyraźny wzrost komfortu wśród swoich klientów, a sektor odpowiednio na to reaguje. Niektóre oferują teraz zajęcia rodzinne w hotelach z historycznie profesjonalną klientelą, podczas gdy zorientowane na rodzinę kluby wakacyjne instalują sale konferencyjne i sprzęt do wideokonferencji. Koncepcja „all inclusive” nabiera teraz zupełnie nowego znaczenia.

Jednocześnie długoterminowe podróże stają się dla niektórych sposobem na życie i właśnie na to stawia Wander, ze swoją siecią inteligentnych domów rozsianych po całym świecie. Członkowie Wander mogą objąć swojego wewnętrznego nomada, łącząc podróże i pracę przez cały rok za tę samą cenę co czynsz, czyniąc wędrówkę bardziej dostępną i bezproblemową.

Tworząc bardziej elastyczne i hybrydowe możliwości podróżowania, „rozciąganie” czasu otwiera przed markami — w turystyce i poza nią — możliwość częstszej i płynniejszej integracji z codziennym życiem ludzi. Jednak zacierając granice między pracą a odpoczynkiem, jednostki mogą stracić radość z ucieczek lub wpaść w pułapkę permanentnego „pomiędzy”.

Przyszłym wyzwaniem dla marek jest tworzenie niezwykłych chwil w coraz bardziej fragmentarycznym stylu życia, przy jednoczesnym wyraźnym określeniu granic między pracą a rozrywką.

Nowe przestrzenie: od zagrożonych miejsc do nowych terytoriów podróży

Podczas pandemii rządy zakazały lotów długodystansowych i ograniczyły podróże po całym świecie. I wydaje się mało prawdopodobne, że wkrótce wrócimy do tych samych poziomów, co wcześniej. A co jeśli bardziej skomplikowane, dalekie podróże staną się luksusem jutra? Aby stawić czoła spowolnieniu w masowej turystyce, marki stworzyły coraz bardziej ekstrawaganckie opcje, aby kusić światową elitę. Od miesięcy miodowych na Antarktydzie przez Atlas Ocean Voyage po pobyty na stacjach kosmicznych przez RocketBreaks (nie wspominając o „ciemnej turystyce”, która oferuje wycieczki do najbardziej niebezpiecznych miejsc na świecie), otworzył się szereg opcji dla osób z głębokimi kieszeniami.

Warto przeczytać!  Dzień Portugalii: Jakie są najciekawsze zabytki w Portugalii? Od Lizbony po Evorę: 5 miejsc, które trzeba odwiedzić w Portugalii

Ale w bardziej odpowiedzialnym społeczeństwie, świadomym wkładu długodystansowych podróży w kryzys klimatyczny, w jaki sposób marki będą w stanie uzasadnić swój wpływ na obszary wrażliwe pod względem środowiskowym i społecznym?

Zrównoważone rozwiązanie polega na wirtualnych podróżach przez Metaverse. Według Gartnera do 2026 roku 25% ludzi będzie spędzać co najmniej godzinę dziennie w Metaverse. Oprócz wirtualnych wycieczek dostępnych już w świecie gier, NFT zapewniają teraz ekskluzywne opcje dla entuzjastów podróży w prawdziwym świecie. Na przykład kolekcja Lucky Ape Travel Club NFT oferuje członkom uprzywilejowany dostęp do specjalistycznych doświadczeń związanych z podróżami w świecie rzeczywistym i metawszechświecie.

Dopiero zaczynamy odkrywać możliwości marki związane z pojawieniem się przestrzeni wirtualnej, ale jasne jest, że świat jutra jest bliżej, niż można sobie wyobrazić. Niezależnie od tego, czy są to wciągające narzędzia do przygotowania podróży, 100-procentowa podróż metaverse z Twojego salonu w celu zmniejszenia śladu węglowego, czy też możliwość odkrywania miejsc zagubionych w czasie, postęp technologiczny oznacza, że ​​nasza wyobraźnia ogranicza tylko opcje.

Nowe powody do podróżowania: od odkrycia do introspekcji

Poza podróżowaniem do określonego miejsca z powodu typowych tropów turystycznych, podróżni coraz częściej rezerwują wycieczki w poszukiwaniu introspekcji i poczucia dobrego samopoczucia lub realizacji określonej pasji. Niektóre destynacje mają historyczne powiązania ze sportem (golf, żeglarstwo, narciarstwo itp.), ale dziś oferta staje się coraz bardziej wyrafinowana i wyrafinowana. Na przykład The Courts zapewnia odwiedzającym dostęp do czterech kortów tenisowych w luksusowym klubie pośrodku kalifornijskiej pustyni.

Warto przeczytać!  Wyjątkowe miejsca na wakacje dla par do podróży po świecie

Thierry Teissier, jeden z pionierów podróży wyjątkowych, opracował koncepcję podróży efemerycznych. Jego najnowszym dziełem jest hotel 700’000 Heures, którego nazwa odpowiada średniej liczbie godzin naszego życia na Ziemi. 700’000 Heures, pierwszy na świecie hotel objazdowy, zmienia lokalizację co sześć miesięcy, aby zachować lokalny krajobraz, jednocześnie tworząc dziedzictwo dla miejscowej ludności podczas każdej rezydencji. Ta koncepcja jest na czasie, ponieważ ostatnie badania Booking.com dotyczące zrównoważonych podróży wykazały, że jedna na cztery osoby byłaby skłonna zapłacić więcej za działania związane z podróżowaniem, aby mieć pewność, że odwdzięczą się lokalnym społecznościom.

W tym celu coraz większą popularnością cieszą się wycieczki, których celem jest naprawienie szkód wyrządzonych światu przez globalne ocieplenie. W marcu 2022 r. The Explorer’s Passage umożliwił ekspertom, dziennikarzom i naukowcom współpracę w celu przyspieszenia debaty na temat globalnego ocieplenia podczas rejsu po Antarktydzie w towarzystwie polarników. Łączenie aktywizmu z przyjemnością stało się dla zaangażowanych obywateli atrakcyjnym sposobem na zrównoważenie negatywnego wpływu podróży (finansowego i środowiskowego) z bardziej altruistycznym skutkiem podróży.

Pandemia mogła uziemić świat, ale była także katalizatorem zmian, gdy branża turystyczna rozważa przyszłość podróży. Nowe doświadczenia proponowane przez marki turystyczne odzwierciedlają głębokie zmiany społeczne, które obejmują nasze relacje ze środowiskiem, czasem oraz wartością pracy i zabawy. Sposób, w jaki podróżujemy, dotyczy nie tylko sposobu spędzania wolnego czasu, ale w coraz większym stopniu odzwierciedla wartości całego społeczeństwa. Teraz to marki na całym świecie muszą podjąć wyzwanie nowej ery i wpłynąć na kierunek podróży.

Ten artykuł pierwotnie ukazał się w Crush Magazine


Źródło