Biznes

Nowy Mercedes Klasy E ma kokpit jak gigantyczny smartfon i dostęp do TikToka. Widziałem go na żywo

  • 25 kwietnia, 2023
  • 3 min read
Nowy Mercedes Klasy E ma kokpit jak gigantyczny smartfon i dostęp do TikToka. Widziałem go na żywo


Z zewnątrz to luksusowa, można powiedzieć dostojna, limuzyna o bardzo ładnie poprowadzonej linii karoserii. To, co od razu zwraca uwagę to krótki, masywny tył w stylu Klasy S. Z tej strony model o oznaczeniu W 214 rozpoznamy po światłach z motywami trójkątnej gwiazdy Mercedesa. Z przodu reflektory również są charakterystyczne – mają dwa półokrągłe podcięcia na dole. Grill w zależności od linii modelowej ma jedną poprzeczkę i duży znak marki lub trzy poziome poprzeczki bez trójramiennej gwiazdy. Dzięki tym zabiegom stylistycznym udało się wyróżnić Klasę E od innych Mercedesów, zapewnić jej rozpoznawalność już na pierwszy rzut oka.

Nowy Mercedes Klasy E – trzy duże ekrany na desce rozdzielczej

Wnętrze nowej Klasy E, a szczególnie jej kokpit, to przykład smartfonowej ery w rozwoju samochodów. Całą szerokość deski rozdzielczej zajmują trzy duże ekrany ­– na szczęście ładnie wkomponowane, a nie „doklejone”, jak to ma miejsce w niektórych modelach. Na wprost kierowcy znajduje się ekran z elektronicznymi zegarami, na środku deski duży ekran, przypominający ekran smartfona – z ikonami do obsługi systemu informacyjnego i rozrywkowego, tam też są wyświetlane mapa nawigacji czy dane do obsługi auta. Trzeci ekran – na wprost pasażera na przednim siedzeniu – to element rozbudowanego systemu MBUX Superscreen (opcja), na którym wyświetlane mogą być filmy, dane z internetu itp. W skład tego systemu wchodzi także umieszczona na górze deski rozdzielczej kamera umożliwiająca kierowcy (oraz pasażerom) udział w wideokonferencjach.

Warto przeczytać!  Rekordowa nadwyżka handlowa! Niemcy z gorszym wynikiem

Deska rozdzielcza otoczona jest listwą świetlną, której kolor i intensywność można zmieniać. Podczas odtwarzania muzyki listwa świetlna może pulsować w takt utworu. To nie jedyne doznania – przednie fotele mogą przenosić drgania wywołane muzyką, potęgując w ten sposób emocje z jej odbierania.

Już z tych kilku przykładów widać, że nowa Klasa E Mercedesa zaprojektowana została przede wszystkim z myślą o ludziach młodych, korzystających z rozbudowanych systemów informacyjnych i rozrywkowych. Mercedes zapowiada, że kierowca będzie miał m.in. stały dostęp do TikToka.

Nowy Mercedes Klasy E – silniki z miękką hybrydą i plug-in

Pod maską nowej Klasy E pojawią się silniki benzynowe i Diesla, przy czym trzy to będą tzw. miękkie hybrydy z silnikiem elektrycznym o mocy 23 KM, a trzy to hybrydy plug-in z silnikiem elektrycznym o mocy 129 KM, pozwalającym na przejechanie w trybie elektrycznym dystansu 99-118 km (wg WLTP). Miękkie hybrydy to wersje: E 220 d (197 KM), E 220 d 4MATIC (197 KM), E 200 (204 KM). Odmiany z napędami hybrydowymi plug-in to: E 300 (204 KM), E 300 e 4MATIC (204 KM) oraz E 400 e 4MATIC (252 KM). Opcjonalnie będzie można zamówić wersję z zawieszeniem pneumatycznym Airmatic oraz skrętną tylną osią – kąt jej skrętu to 4,5 stopnia, co zmniejsza promień skrętu auta o 90 cm.

Warto przeczytać!  Oto Garmin Venu 3. Zegarek ma nowość, na którą wszyscy czekali

Nowy Mercedes Klasy E pojawi się na rynkach europejskich już latem. Na początku w nadwoziu sedan, kombi przewidziane jest pod koniec br.


Źródło