Marketing

Nowy status WhatsApp aktualizuje możliwość

  • 8 lutego, 2023
  • 4 min read
Nowy status WhatsApp aktualizuje możliwość


Użytkownicy WhatsApp mogą teraz przejąć kontrolę nad tym, kto może przeglądać ich aktualizacje statusu, po tym, jak aplikacja do obsługi wiadomości błyskawicznych ujawniła zestaw nowych funkcji dotyczących statusu w WhatsApp.

Status WhatsApp to funkcja, która pozwala użytkownikom udostępniać efemeryczne aktualizacje znajomym i bliskim kontaktom. Znikają w ciągu 24 godzin i mogą zawierać załączniki, takie jak zdjęcia, filmy, pliki GIF i tekst. Ta funkcja jest chroniona przez kompleksowe szyfrowanie, dzięki czemu użytkownicy mogą udostępniać prywatnie i bezpiecznie.

Nowy zestaw funkcji ma na celu pomóc użytkownikom w swobodnym wyrażaniu siebie i łączeniu się z innymi. Te aktualizacje zaczęły być udostępniane użytkownikom na całym świecie i będą dostępne dla wszystkich użytkowników w nadchodzących tygodniach.

nowy limit funkcji WhatsApp

W ramach nowych funkcji „selektor prywatnych odbiorców” zapewnia użytkownikom elastyczność w aktualizowaniu ich ustawień prywatności według statusu, dzięki czemu mogą wybrać, kto widzi ich status za każdym razem, gdy go aktualizują. Ostatni wybór odbiorców zostanie zapisany i użyty jako domyślny dla następnego statusu użytkowników.

WhatsApp wprowadza również możliwość nagrywania i udostępniania wiadomości głosowych do 30 sekund w statusie WhatsApp. Status głosowy może być używany do wysyłania bardziej osobistych aktualizacji, zwłaszcza jeśli użytkownicy czują się bardziej komfortowo, wyrażając się poprzez mówienie, a nie pisanie.

Warto przeczytać!  SQLV: silna mieszanka czynników w cieniu niuansów płynności (NASDAQ: SQLV)

Reakcje na status są następne, aby zapewnić użytkownikom szybki i łatwy sposób reagowania na aktualizacje statusu od znajomych i bliskich kontaktów. „To była funkcja nr 1, której chcieli użytkownicy po uruchomieniu Reactions w zeszłym roku. Możesz teraz szybko odpowiedzieć na dowolny status, przesuwając palcem w górę i dotykając jednego z ośmiu emotikonów. Oczywiście nadal możesz odpowiedzieć na status za pomocą tekstu, głosu wiadomość, naklejki i nie tylko” – czytamy w oświadczeniu.

Nie przegap: WhatsApp broni się przed zarzutami „wycieku danych” wysuniętymi przez media

Nawiązując do Instagram Stories, nowy pierścień profilu statusu wprowadzony przez WhatsApp będzie obecny wokół zdjęcia profilowego kontaktu użytkownika za każdym razem, gdy udostępnia on aktualizację statusu. Będzie widoczny na listach czatów, listach uczestników grup i informacjach kontaktowych.

Co więcej, gdy użytkownicy WhatsApp opublikują link do swojego statusu, automatycznie zobaczą wizualny podgląd treści linku. „Wizualne podglądy sprawiają, że Twoje statusy wyglądają lepiej, a także dają Twoim kontaktom lepsze wyobrażenie o tym, czym jest link, zanim klikną” – czytamy w oświadczeniu.

Warto przeczytać!  Oczekuje się, że wielkość rynku morskiej energii wiatrowej wzrośnie do 56,8 mld USD do 2026 r

Komentując nowe funkcje, Francis Fong, honorowy prezes Hong Kong Information Technology Federation wierzył, że ruch WhatsApp ma na celu dalszą ekspansję w sektorze mediów społecznościowych. „Meta chce połączyć funkcję udostępniania statusu WhatsApp z Facebookiem i Instagramem, tak jak użytkownicy mogą jednocześnie udostępniać historie na różnych platformach”.

Fong uważał również, że ostatecznym celem WhatsApp jest uruchomienie reklamy w aplikacji, podobnie jak komunikator Facebooka. Jednak obecnie wielu użytkowników traktuje WhatsApp jako komunikator internetowy. „Mniej osób korzysta z funkcji statusu WhatsApp do udostępniania swojego statusu, dlatego WhatsApp musi ciężej pracować nad rozwojem innych funkcji, takich jak wysyłanie dużych załączników, które użytkownicy mogą już robić w Telegramie” – dodał. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo i prywatność, Fong powiedział, że popularne komunikatory, takie jak Signal i Telegram, mają podobny poziom bezpieczeństwa, dlatego nie będzie to już decydującym czynnikiem dla użytkowników.

W międzyczasie Ken Cheung, dyrektor ds. cyfrowych w KREW DIGITAL, powiedział: „WhatsApp powinien być produktem w obiegu zamkniętym, więc trudno jest czerpać zyski z umieszczania reklam. Wydaje mi się, że ten krok polega na tym, by zamknąć pętlę nieco się„ otworzyć ”, aby pozwól użytkownikom udostępniać aktualizacje, dzięki czemu Meta może wstawiać reklamy pomiędzy nimi, aby uzyskać zyski. To posunięcie może sprawić, że WhatsApp będzie wyposażony w więcej funkcji i może zapewnić ludziom nowy powód do korzystania z tej aplikacji do konwersacji zamiast innych konkurentów.

Warto przeczytać!  Google wkracza do gry MMM: Meridian pomaga marketerom znaleźć własne wskaźniki „Gwiazdy Północnej” | Aktualności

Powiązane artykuły:

WhatsApp broni się przed zarzutami „wycieku danych” wysuniętymi przez media
Shopify inwestuje w platformę zaangażowania klientów WhatsApp WATI
WhatsApp musi znaleźć się w Twoim miksie marketingowym na rok 2023, ale zrób to dobrze
WhatsApp udostępni łącza do udostępniania dla połączeń grupowych


Źródło