Technologia

NVIDIA wprowadza gry, twórców i robotykę do głównego nurtu na targach CES 2023

  • 5 stycznia, 2023
  • 5 min read
NVIDIA wprowadza gry, twórców i robotykę do głównego nurtu na targach CES 2023


NVIDIA

NVIDIA wprowadza gry, twórców i robotykę do głównego nurtu na targach CES 2023 odbywających się w Las Vegas

Najważniejsze wydarzenia z pełnej wiadomości rozmowy przed targami CES 2023 w Las Vegas w tym tygodniu obejmowały nowe, potężne procesory graficzne GeForce RTX, nową generację hiperwydajnych laptopów oraz nowe możliwości Omniverse i sojusze w całym sektorze motoryzacyjnym. NVIDIA wprowadza gry, twórców i robotykę do głównego nurtu na targach CES 2023.

Jeff Fisher, starszy wiceprezes ds. produktów do gier w firmie NVIDIA, otworzył prezentację stwierdzeniem, że „sztuczna inteligencja określi przyszłość informatyki” i że ma to znaczący wpływ na większość tego, o czym dzisiaj rozmawiamy. Kilku liderów firmy NVIDIA dołączyło do firmy Fisher, aby ogłosić nowe produkty i współpracę w obszarach gier, tworzenia treści, robotyki i pojazdów nowej generacji.

Według Fishera, procesory graficzne NVIDIA GeForce RTX z serii 40 do laptopów oferują największy jak dotąd skok generacyjny, umożliwiając 14-calowe granie i tworzenie potężnych laptopów w cenach od 999 USD w lutym.

Karty graficzne GeForce RTX 4070 Ti do komputerów stacjonarnych są szybsze niż RTX 3090 Ti poprzedniej generacji i zużywają prawie o połowę mniej energii, obniżając cenę architektury NVIDIA Ada Lovelace do 799 USD. Będą dostępne od 5 stycznia.

Warto przeczytać!  Aktualizacje Apple WWDC 2023 na żywo

Ponadto programiści wdrażają technologię DLSS 3 szybciej niż jakakolwiek inna technologia firmy NVIDIA, a 50 gier już zostało wydanych lub jest w fazie opracowywania, w tym Atomic Heart, Witchfire, The Day Before, Warhaven oraz THRONE AND LIBERTY.

Ponadto usługa gier w chmurze NVIDIA GeForce NOW wkrótce zapewni wydajność RTX 4080. Fisher powiedział, że dzięki subskrypcji GeForce NOW Ultimate milion graczy będzie miało dostęp do architektury NVIDIA Ada.

Nowy poziom umożliwi pełne śledzenie promieni i DLSS 3 w grach takich jak Portal z RTX, a także NVIDIA Reflex i strumieniowanie 240 klatek na sekundę po raz pierwszy w chmurze.

Zdaniem Fishera, NVIDIA RTX nabiera rozpędu. Według Fishera „tworzenie ewoluowało poza obrazy i filmy do wirtualnych światów tworzonych za pomocą kinowych wizualizacji 3D i dynamiki świata rzeczywistego”. „Ten wzrost jest napędzany przez platformę RTX”.

Przyszła generacja treści jest definiowana przez ray tracing i sztuczną inteligencję, a NVIDIA Studio jest platformą dla tej nowej generacji producentów treści. NVIDIA Omniverse, w której twórcy mogą łączyć akcelerowane aplikacje i wchodzić w interakcje w czasie rzeczywistym, to serce Studio.

Omniverse to platforma, która pozwala artystom zajmującym się grafiką 3D integrować preferowane przez nich narzędzia Adobe, Autodesk, SideFX, Unreal Engine i nie tylko. Został zbudowany z NVIDIA RTX. Według Stephanie Johnson, wiceprezes ds. marketingu konsumenckiego w firmie NVIDIA, Omniverse ma teraz nowe złącze Connector for Unity.

Warto przeczytać!  Armored Core VI: Fires of Rubicon rozpala scenę gier. Data premiery ujawniona

Johnson wykorzystał moc sztucznej inteligencji jako najlepszego kreatywnego pomocnika do stworzenia wielu nowych, generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji i eksperymentalnych wtyczek. Animacje są tworzone z plików audio za pomocą Audio2Face i Audio2Gesture. NVIDIA Research AI ToyBox umożliwia użytkownikom generowanie siatek 3D z danych wejściowych 2D.

Firmy stworzyły złącza i rozszerzenia Omniverse przy użyciu technologii generatywnej sztucznej inteligencji. Ruszaj się. Wideo na animację jest możliwe na przykład przy użyciu dodatku AI Omniverse. Na podstawie skanów twarzy Lumirithmic tworzy trójwymiarowe siatki dla głów. Dodatkowo, korzystając z nagrań wideo 360 stopni, Elevate3D tworzy realistyczne renderingi 3D przedmiotów.

Według Johnsona „najłatwiejszą metodą edytowania starych gier” jest NVIDIA RTX Remix, która jest oparta na Omniverse i wkrótce będzie dostępna we wczesnym dostępie. Dodała, że ​​remiks jest niecierpliwie oczekiwany przez moddingową społeczność.

Według Deepu Talla, wiceprezesa ds. systemów wbudowanych i przetwarzania brzegowego w firmie NVIDIA, symulacja jest istotną częścią cyklu życia projektu robotyki. Cyfrowe bliźniaki są tworzone przez partnerów wykorzystujących NVIDIA Isaac Sim w celu przyspieszenia rozwoju i wdrażania inteligentnych robotów.

Warto przeczytać!  Google śledzi Cię nawet w trybie incognito – pojawiło się nowe zastrzeżenie

Talla ogłosił znaczące ulepszenia nadchodzącej wersji Isaac Sim, aby całkowicie zmienić sposób, w jaki ekosystem robotyki tworzy następną generację autonomicznych robotów. Ulepszona obsługa czujników i lidarów, nowe narzędzie do budowania przenośników, nowe narzędzie do dodawania ludzi do środowiska symulacji, kolekcja nowych zasobów magazynowych gotowych do obsługi symulacji oraz mnóstwo nowych, lubianych robotów, które są wstępnie zintegrowane w tym zawarte.

W tej wersji ROS 2 Humble i Windows mają ulepszoną obsługę społeczności programistów ROS typu open source. Talla kontynuowała. Dodatkowo NVIDIA udostępnia nowe narzędzie o nazwie Isaac ORBIT dla badaczy robotyki, które oferuje warunki pracy robota-manipulatora. Ponadto NVIDIA udoskonaliła Isaac Cortex do programowania robotów współpracujących i udoskonaliła Isaac Gym do uczenia się przez wzmacnianie.

Talla stwierdził: „Jesteśmy oddani ulepszaniu robotów i być może inwestujemy więcej niż ktokolwiek inny na świecie. Jesteśmy blisko wdrożenia od 1000 do 1 000 000 razy większej liczby wirtualnych robotów niż rzeczywistych.


Źródło