NY Times Nod umieszcza Moriokę na mapie
2:00 JST, 29 stycznia 2023 r
MORIOKA — Odwiedzający z Japonii i zagranicy przybywają do miasta w regionie Tohoku od czasu umieszczenia go na corocznej liście polecanych miejsc turystycznych przez główną amerykańską gazetę.
Morioka zajęła drugie miejsce po Londynie na liście „52 miejsc do odwiedzenia w 2023 r.” The New York Times.
Opublikowany w Internecie 12 stycznia artykuł wywołał gwałtowny wzrost liczby klientów w restauracjach i sklepach, o których mowa w artykule.
Wieczorem 19 stycznia grupa 10 zagranicznych turystów otoczyła stół w Azumaya, który serwuje specjał prefektury wanko-soba.
Grupa powiedziała, że artykuł był o tym, jak dowiedzieli się o restauracji, kiedy kelnerzy przynosili miski soby jedna po drugiej. Kolacja z Kanady chwaliła pyszne jedzenie i bogatą przyrodę tego obszaru.
Coroczna lista „52 miejsc do odwiedzenia” New York Timesa obejmuje miejsca z całego świata nominowane przez dziennikarzy „Timesa”.
W ostatnich latach japońskie destynacje często pojawiały się na liście, z Osaką w 2017 r., Tokio w 2020 r., Hokkaido w 2021 r. i Kioto w 2022 r.
Fukuoka również znalazła się na tegorocznej liście.
W artykule zwrócono uwagę na „budynki z ery Taisho” Morioki, które łączą estetykę architektury zachodniej i wschodniej, a centrum miasta jest opisane jako „wybitnie nadające się do spacerów”.
Pisarz Craig Mod, lat 42, który polecił Moriokę w artykule w Timesie, powiedział, że to imponujące miasto, ale jego uroki nie są dobrze znane.
Nagasawa Coffee, popularna kawiarnia Morioka, którą polecano w artykule, powiedziała, że zaczęła otrzymywać ponad 100 zamówień online dziennie, głównie spoza prefektury.
„Zawsze zwracałem szczególną uwagę na ziarna i proces palenia, mając nadzieję, że ludzie z całego świata powiedzą, że moja kawa smakuje wspaniale”, powiedział 54-letni Kazuhiro Nagasawa, właściciel Nagasawa Coffee. „Wyróżnienie mnie uszczęśliwiło”.
Wspomniana w artykule kawiarnia jazzowa była tymczasowo zamknięta, kiedy opublikowano listę, ale właściciel powiedział, że otworzył ją ponownie z powodu poparcia.
„Od dnia, w którym ponownie otworzyłem kawiarnię, przychodzi tu tak wielu klientów”, powiedział 75-letni Ken Terui, właściciel kawiarni Kaiunbashi no Johnny. „Zdałem sobie sprawę, że prefektura Iwate jest w centrum uwagi”.
Opisany w artykule jako cel „często pomijany”, Morioka tradycyjnie nie przyciąga zagranicznych gości. Według miejskiego działu turystyki w 2019 roku miasto odwiedziło 65 597 zagranicznych turystów, co stanowi niewielki ułamek liczby odwiedzających miasta takie jak Osaka.
Tweet władz miejskich o umieszczeniu Morioki na liście Timesa uzyskał około 370 000 wyświetleń w ciągu około tygodnia. Mając nadzieję na wykorzystanie uwagi wywołanej artykułem, gmina uruchomiła nową stronę internetową i zaczęła publikować posty w języku angielskim w mediach społecznościowych, promując stworzoną w październiku cyfrową mapę w siedmiu językach, która zawiera 119 atrakcji turystycznych i restauracji.
„Chcemy ustanowić ogólnomiejskie ramy gościnności „omotenashi”” – powiedział urzędnik miejski Shin Sanada.