Marketing

O strategiach i uzyskiwaniu najlepszych zwrotów

  • 3 kwietnia, 2023
  • 6 min read
O strategiach i uzyskiwaniu najlepszych zwrotów


PETALING JAYA: Według Mediabrands Malaysia, w obliczu globalnej niepewności gospodarczej i ryzyka recesji agencje muszą na nowo zdefiniować swoje podejście do analizy, czy proponowane przez nie strategie przynoszą najlepsze zyski.

Jego dyrektor generalny Bala Pomaleh (zdjęcie) powiedział ostatecznie StarBiz, że efektywność kosztowa jest lepszą miarą sukcesu niż efektywność kosztowa. Dlatego powiedział, że ważne jest, aby zarówno klienci, jak i agencje byli zgodni co do tego, co najbardziej im odpowiada.

„W związku z tym istnieje wielka potrzeba zidentyfikowania wartościowych odbiorców w każdej kampanii, aby skoncentrować się na odbiorcach, którzy popchną igłę biznesową, oraz na odbiorcach, do których można się zwrócić w mediach, aby każdy wysiłek i zasoby przemawiały za ilorazem skuteczności” – zauważył.

Uznając, że wzrost może spowolnić, powiedział, że ważne jest, aby agencje osiągały nie tylko wyniki, ale także wyniki.

Powiedział, że klienci szukają teraz większej wartości, a agencje muszą zdefiniować i zmierzyć, jaka jest ta wartość dla marek, nad którymi pracują, tak aby były dokładnie mierzone i opłacane za wynik, a nie wynik pracy.

Jeśli chodzi o perspektywy branży medialnej, Bala, który jest także prezesem Stowarzyszenia Specjalistów ds. Mediów, powiedział, że wydatki na reklamę w Malezji mają wzrosnąć o 9% do 6,6 miliarda RM w 2023 r., przy czym cyfryzacja wzrośnie o 13%, tworząc 62% całkowitych budżetów.

Ostrzegając przed globalną recesją w tym roku, powiedział, że może to spowodować, że konsumenci będą konserwatywni i ostrożni w wydatkach. W związku z tym przewiduje się, że wzrost będzie umiarkowany i spowolnienie w drugiej połowie, biorąc pod uwagę tę nieprzewidywalność i globalną niepewność gospodarczą, dodał.

Warto przeczytać!  RRD GO Creative jest głównym pretendentem wśród dostawców usług marketingowych

Powiedział, że jako agencja będzie nadal zwiększać skuteczność, zapewniając jednocześnie lepszą wydajność.

„Efektywność przyjdzie wraz z udoskonalaniem i budowaniem nowych możliwości, które są zgodne z zapotrzebowaniem rynku, takich jak analityka, technologia, badania i SEO (optymalizacja wyszukiwarek). SEO to proces poprawy jakości i ilości ruchu na stronie z wyszukiwarek.

„Aby sprostać tym potrzebom, odzwierciedla się również nasz potok talentów, ponieważ staramy się angażować bardziej specjalistyczne umiejętności w takich dziedzinach, jak nauka o danych, technologia informacyjna, programowanie, statystyka i inżynieria” – powiedział.

Bala powiedział, że agencja podwaja wysiłki, aby zapewnić dalsze współtworzenie rozwiązań ze swoimi partnerami branżowymi w celu rozwiązania wszelkich bieżących problemów i lepszego zrozumienia trendów i możliwości platformy.

Wewnętrznie powiedział, że agencja ma również program zdrowego uczenia się, aby podnosić umiejętności talentów w zakresie zastrzeżonych narzędzi, które pomagają zespołom w różnych obszarach, takich jak – modelowanie miksu marketingowego, optymalizatory do testowania strategii planowania, narzędzia do alokacji komunikacji, które pomagają w całym procesie planowania, zarządzanie plikami danych itp.

Komentując trendy w branży medialnej, Bala powiedział, że wraz z rozwojem usług przesyłania strumieniowego reklama telewizyjna staje się coraz bardziej popularnym kanałem docierania do konsumentów przez firmy.

W miarę jak coraz więcej gospodarstw domowych przestawia się na telewizję internetową, firmy będą mogły wykorzystać ten trend, inwestując w programowe rozwiązania reklamowe, które pozwolą im wyświetlać reklamy kierowane do określonych odbiorców i rozszerzać zasięg dzięki telewizji podłączonej do reklam mobilnych w celu uzyskania bardziej holistycznego rozwiązania 360.

Warto przeczytać!  Bellator MMA | BELLATOR PODPISUJE WIELOLETNIĄ UMOWĘ WNOSZĄC MARKĘ DO AMERYKI ŁACIŃSKIEJ Z DIRECTV DGO

Dodał, że będzie to obszar, na który należy zwrócić uwagę i zaplanować w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat.

Z drugiej strony powiedział, że platformy danych klientów (CDP) zyskują na popularności w ostatnich latach, ponieważ firmy starają się wykorzystać dane, aby lepiej zrozumieć swoich klientów i zapewnić bardziej spersonalizowane i ukierunkowane kampanie marketingowe.

„Ponieważ coraz więcej firm inwestuje w inicjatywy związane z transformacją cyfrową i traktuje priorytetowo doświadczenia klientów, CDP prawdopodobnie staną się coraz ważniejsze dla firm z różnych branż w Malezji. Jest to dla nas główny obszar zainteresowania, ponieważ mamy niezbędne doświadczenie i wiedzę fachową, aby ułatwić wdrażanie i opracowywanie strategii w zakresie taktyk aktywacji” — zauważył Bala.

Jeśli chodzi o konkretne obszary, na których agencja będzie się koncentrować w tym roku, powiedział, że jednym z nich jest doradztwo. Zauważył, że ta usługa była dużym naciskiem dla agencji i będzie się nadal rozwijać.

„Wewnętrznie budujemy podejście konsultacyjne, nie tylko z naszymi starszymi liderami, ale wśród wszystkich członków zespołu.

„Wspieraliśmy to, przyjmując i dostosowując narzędzia i ramy, aby zmienić nasze codzienne rozmowy i przyspieszyć doradztwo w takich obszarach, jak pełne modelowanie ścieżki, analiza portfolio i odbiorcy o wysokiej wartości” – powiedział Bala.

Warto przeczytać!  XPO: Agencja Mars uruchamia dział mediów detalicznych w Australii

Kolejnym obszarem zainteresowania są narzędzia do obsługi cyfrowych doświadczeń dla eCommerce. Powiedział, że te narzędzia będą wykorzystywane do audytu ścieżki do zakupu, personalizacji treści, aplikacji technicznych w celu łączenia doświadczeń handlowych online i offline oraz handlu społecznościowego i na żywo. Bala powiedział, że widzi dobre możliwości w handlu elektronicznym dla długoterminowego wzrostu.

Powiedział, że programmatic digital out-of-home (DOOH) to także obszar, na którym agencja będzie się mocno koncentrować.

Bala powiedział: „Programmatic DOOH to nowy trend w branży reklamy cyfrowej, który łączy targetowanie i automatyzację reklamy programatycznej z zasięgiem i wpływem wyświetlaczy DOOH.

„Programmatic DOOH w Malezji jest wciąż w powijakach, ale istnieje znaczny potencjał wzrostu. Dzięki naszej silnej infrastrukturze i wysokim wskaźnikom penetracji urządzeń mobilnych marki mogą w kreatywny sposób wykorzystywać programowe DOOH, aby docierać do konsumentów w czasie rzeczywistym i w różnych lokalizacjach”.

Powiedział, że wraz ze wzrostem znaczenia personalizacji inwestowanie w odpowiednie możliwości i technologię w przestrzeni technologii marketingowych będzie również dużym celem.

Bala powiedział, że w ramach sieci IPG agencja dysponuje pełnym potencjałem Marketing Intelligence Engine do tworzenia aplikacji i rozwiązań programowych oraz wspierania doświadczeń klientów przy użyciu danych i technologii.

„Priorytetowo traktujemy zarządzanie danymi klientów, wykorzystując tę ​​wiedzę, aby pomóc markom w pozyskiwaniu, utrzymywaniu i rozwijaniu bazy klientów oraz zapewnianiu dostępu do połączonego zestawu rozwiązań, które wspomagają bardziej efektywne media, kreatywność i marketing” – powiedział.




Źródło