Marketing

Obejmując Metaverse: jak marki poruszają się w przyszłości marketingu

  • 2 marca, 2023
  • 8 min read
Obejmując Metaverse: jak marki poruszają się w przyszłości marketingu


Słowo „metaverse” zaczęło gromadzić szum w dniu, w którym Mark Zuckerberg ogłoszony że jego firma Facebook zmienia swoją markę parasolową na Meta i zamierza stworzyć własny udział w globalnym Metaverse. Dziennikarze i influencerzy natychmiast zaczęli próbować dowiedzieć się, czym jest Metaverse i wyjaśnić to. Więc, co to właściwie jest? Metaverse to wirtualna przestrzeń bez granic, w której ludzie mogą doświadczać różnorodnych cyfrowych środowisk i doświadczeń, poznawać innych ludzi, chodzić na zakupy, uczestniczyć w koncertach muzycznych, a ostatecznie spotykać się z działaniami marketingowymi prowadzonymi przez wszelkiego rodzaju firmy.

Sam Zeckerberg mówi, że Metaverse jest za jakieś 8-10 lat. Jednak istnieje już wiele metawersów tworzonych przez studia gier wideo, niektóre marki, programistów VR i innych entuzjastów. Tak więc może być za wcześnie, aby mówić o globalnym, wszechogarniającym Metaverse, ale jest to właściwy czas, aby zacząć badać możliwości i szanse, które tworzy teraz i stworzy w przyszłości.

Dlaczego ludzie zajmujący się marketingiem powinni się tym przejmować

Oczywiście zespoły marketingowe powinny iść tam, gdzie ich grupa docelowa. Lub stwórz własne markowe miejsca, do których będą mogli wejść widzowie. Metaverse daje możliwość wykorzystania obu scenariuszy, ponieważ jest to przestrzeń, w której obie osoby mogą spotkać się z innymi i po prostu rozejrzeć się, a marki mogą budować w niej własne doświadczenia.

Co więcej, Metaverse pomoże nam połączyć i wymieszać nasze wirtualne życie z naszym istnieniem w świecie fizycznym. Konsumenci będą mogli przełączać się między tymi dwoma wymiarami, tak jak dzisiaj osoba może rozpocząć proces zakupów online na swoim smartfonie i płynnie przejść do komputera, aby go ukończyć. Dlatego Metaverse jest sposobem na poszerzenie komunikacji marki i uczynienie jej bardziej wciągającą.

Jednak być w pełni szczerym oznacza wspomnieć, że eksperci są podzielony teraz o tym, jak udany i atrakcyjny będzie Metaverse. Jednak nawet jeśli dołączy do niej część osób, a nie wszyscy, to wciąż jest to rozległa domena możliwości marketingowych. Zwłaszcza jeśli interesują Cię młodzi konsumenci, którzy dorastają w świecie technologii i wydają się wykazywać większe zainteresowanie doświadczeniami wirtualnymi.

Warto przeczytać!  Rynek bezzałogowych systemów morskich wzrośnie o 9,34% w latach 2022-2023; Spostrzeżenia dotyczące najpopularniejszych krajów, takich jak między innymi Niemcy

Jeśli nadal masz wątpliwości, istnieje kilka liczb, które mogą sprawić, że twoje wahanie zniknie. Do tej pory dzisiaj mamy kilka metawersów, które działają całkiem dobrze i udostępniają swoją przestrzeń do komunikacji marki. Są też marki, które nie czekają na jakieś mgliste okazje jutra i tworzą własne doświadczenia metaverse.

Roblox, platforma gier online, która jest w zasadzie metaverse, może się pochwalić 43,2 mln użytkowników uzyskując do niej codzienny dostęp w 2021 r., a wskaźnik osiągnął 50 milionów użytkowników w 2022 r. Wiosną 2021 r. pojawiła się tylko cyfrowa wersja Gucci’s Dionysus Bag sprzedany na Roblox za 4511 USD, czyli o 800 USD drożej niż ta sama torebka w fizycznej postaci. Tak więc, jak widzimy, Metaverse przyciąga teraz ludzi i pieniądze.

Jak wygląda marketing w Metaverse

Mimo że Metaverse jest jeszcze w odległej przyszłości, istnieje już kilka narzędzi, które wydają się kluczowe dla marketingu w przestrzeni wirtualnej:

Markowe wirtualne przestrzenie i doświadczenia. To się dzieje właśnie teraz. Weźmy na przykład Wendy’s. Ostatnio sieć fast foodów wystrzelony własną restaurację VR na platformie gier wideo Meta Horizon Worlds z fontanną Fanta i latającymi burgerami. Gucci to kolejny dobry przykład marek, które z powodzeniem poruszają się po szumie Metaverse. Około rok wcześniej niż Wendy’s, Gucci pokazał własną instalację artystyczną VR Gucci Garden na Roblox.

Narzędzia NFT. Zwykle, kiedy myślimy o NFT, myślimy o żywych plikach JPEG i rzeźbiarskich obiektach 3D sprzedawanych na aukcjach dzieł sztuki. Narzędzia NFT nie o to chodzi. Te niezamienne tokeny są zwykle powiązane z nagrodami w świecie rzeczywistym. Na przykład marki mogą dołączać zaproszenia na ekskluzywne wydarzenia lub kupony rabatowe do NFT i przekazywać je swoim klientom w ramach lojalności lub jako nagrody w markowych grach wideo.

Warto przeczytać!  Quakertown Farmers Market wita 3 nowe restauracje | Jedz, popijaj, rób zakupy

Towary cyfrowe. W ostatnich latach tworzenie obiektów cyfrowych stało się popularne wśród marek, zwłaszcza w branży modowej. To narzędzie zarówno dla marketingu, jak i zwiększenie sprzedaży. Cyfrowa para tenisówek może kosztować mniej niż prawdziwa, ale jeśli wiele awatarów użytkowników nosi je w Metaverse, tym większa sprzedaż może mieć miejsce w prawdziwym świecie. Działa to również całkiem dobrze w zakresie rozpoznawalności marki, ponieważ wirtualne lub nie, Twoje logo jest nadal Twoim logo.

Ukierunkowana reklama. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że ukierunkowana reklama jest istotną częścią naszego doświadczenia w mediach społecznościowych i będzie również w Metaverse. Metaverse to wirtualna przestrzeń, w której ludzie mogą budować własne światy i w większości te światy będą przypominać świat rzeczywisty, więc będą miejsca na reklamy, takie jak cyfrowe billboardy. Właściwie to już w grach wideo używać to do sprzedaży powierzchni reklamowych. Jednak reklamy w grze są teraz w większości niekierowane, ale ponieważ Metaverse jest w zasadzie Internetem bez granic, będzie można tam używać tych samych narzędzi, co reklamy w grze, ale uczynić je ukierunkowanymi.

kampanie AR. AR jest również częścią Metaverse, ponieważ pomaga łączyć przestrzeń wirtualną ze światem rzeczywistym, przenosząc elementy cyfrowego wszechświata do fizycznej rzeczywistości. Na przykład, tworząc wirtualne towary dla cyfrowych awatarów użytkowników Metaverse, zasadniczo tworzysz także materiały promocyjne 3D, które można prezentować w sklepach stacjonarnych. To działa odwrotnie.

Jak widać, te opcje marketingowe dla Metaverse można zbadać już teraz, ponieważ technologie, które za nimi stoją, są już aktywnie wykorzystywane. Ma zachęcać marketerów do działania.

Jak rozpocząć pracę z marketingiem w Metaverse

Przede wszystkim oczywista rada: dowiedz się jak najwięcej o Metaverse. Następnie przestudiuj i przeanalizuj historie sukcesu innych firm. Sprawdź, co myślą Twoi docelowi odbiorcy o Metaverse, wirtualnej rzeczywistości i rozszerzonej rzeczywistości. Następnie musisz zrozumieć, gdzie Twoja firma należy do Metaverse i co dokładnie możesz zrobić, aby wprowadzić tam swoją markę.

Warto przeczytać!  Bęben | Powrót do podstaw: jak marketerzy mogą nadal generować wyniki w czasie recesji?

Najlepszym sposobem na rozpoczęcie próbowania swoich sił w marketingu Metaverse jest włączenie go do tego, co już robisz. Na przykład, jeśli Twoja firma regularnie organizuje wydarzenia związane z marką, możesz użyć narzędzi NFT jako zaproszeń. Jeśli Twoja firma produkuje produkty związane z modą, możesz tworzyć modele 3D dla swoich klientów, aby mogli je przymierzyć za pomocą technologii dopasowania AR lub sprzedawać te cyfrowe produkty w metawersie gier wideo. Firma może również znaleźć twórców treści cyfrowych, którzy są już popularni w Metaverse i współpracować z nimi. Lub zaangażuj odbiorców w tworzenie markowych treści cyfrowych dla przestrzeni wirtualnych.

Jak więc widać, marketing w Metaverse nie będzie się diametralnie różnił od obecnie stosowanych narzędzi marketingowych. Dla doświadczonych marketerów odnalezienie się w przestrzeni wirtualnej nie będzie wielką sztuką. Już dziś warto spróbować swoich sił w marketingu Metaverse, ponieważ stwarza to wiele nowych możliwości już teraz.


Napisane przez Witalija Gerko.
Czytałeś?
5 sposobów budowania zaradnych zachowań przywódczych dr Deana Murphy.
Przerażające słowo „R”, które nie zniknie w 2023 roku autorstwa Ingrid Maynard.
Potęga i ograniczenia sztucznej inteligencji w marketingu cyfrowym autorstwa Ryana Jenkinsa.
Rosnąca siła rynku technologii zwiększa nierówności i niszczy demokrację Mordecai Kurz.
Wpływ sztucznej inteligencji na szkolenie medyczne i karierę dr Payama Toobiana.

Śledź najnowsze wiadomości na żywo w magazynie CEOWORLD i otrzymuj aktualności ze Stanów Zjednoczonych i całego świata. Wyrażone poglądy są poglądami autora i niekoniecznie są poglądami magazynu CEOWORLD.

Śledź nagłówki magazynu CEOWORLD na: Wiadomości Google, LinkedIn, Świergoti Facebooka.
Dziękujemy za wsparcie naszego dziennikarstwa. Zapisz się tutaj.

W przypadku pytań od mediów prosimy o kontakt: info@ceoworld.biz




Źródło