Technologia

Obejrzyj zapierający dech w piersiach demonstracyjny silnik Unreal Engine 5.2 firmy Epic Games

  • 23 marca, 2023
  • 4 min read
Obejrzyj zapierający dech w piersiach demonstracyjny silnik Unreal Engine 5.2 firmy Epic Games


Na tym etapie prawdopodobnie nie musimy mówić entuzjastom technologii, że Unreal Engine jest w stanie tworzyć oszałamiające fotorealistyczne efekty wizualne. Rzeczywiście, tak naprawdę nie o to chodziło w demo Epic na GDC. Unreal Engine osiągnął wersję 5.2, a wraz z najnowszą wersją pojawiają się dwie bardzo ważne technologie: struktura materiału Substrate oraz zestaw proceduralnych narzędzi do generowania treści.
Demo rozpoczyna się bogatą sceną listowia oświetloną przez słońce. Powszechnym żartem wśród programistów graficznych, gdy inny programista ujawnia swoją zupełnie nową technologię graficzną, jest pytanie „tak, ale czy to działa na liściach?” Naturalne środowiska są najtrudniejsze do renderowania i dlatego Epic pokazuje to tutaj. System wirtualnej geometrii Nanite w Unreal Engine początkowo nie działał z listowiem, ale aktualizacje od czasu jego premiery poprawiły tę zdolność do tego stopnia, że ​​rośliny mogą się deformować i poruszać w odpowiedzi na bodźce w świecie gry.

Epic twierdzi, że ta ciężarówka jest fizycznie symulowana aż do poszczególnych elementów zawieszenia.

Demonstracja koncentruje się na elektrycznej ciężarówce Rivian, która porusza się po naturalnym lesie deszczowym. Epic mówi, że wszystkie fizyczne interakcje tutaj są realistycznie modelowane do pojedynczych skał, które przewracają się pod oponami ciężarówki, a także do zaawansowanej symulacji wody. Sama ciężarówka została najwyraźniej dostarczona firmie Epic przez samego Riviana, a model podobno zawiera 71 milionów wielokątów, które firma Epic była w stanie umieścić bezpośrednio w środowisku gry dzięki zwirtualizowanej geometrii Nanite.

Warto przeczytać!  Testy porównawcze vivo X90 Pro — zbadano Dimensity 9200

Ciężarówka Rivian służy przede wszystkim jako demonstracja nowej ramy materiałowej Substrate. Zasadniczo jest to modyfikacja istniejącego systemu materiałów Unreal Engine, dzięki czemu może on teraz symulować wielowarstwowe materiały, nawet na tej samej powierzchni.

Obiecujemy, że w ruchu wygląda fajniej.

Prezenterzy zmieniają pomalowaną metalową powierzchnię ciała Riviana na materiał imitujący opalowy kamień szlachetny, wraz z refrakcjami podpowierzchniowymi, które realistycznie zmieniają się wraz z ruchem kamery. To imponujące demo, zwłaszcza gdy prezenterzy ponownie nakładają warstwę błota na kamień szlachetny. Całość wygląda szokująco realistycznie.

Idąc dalej, Rivian przechodzi pod zwaloną kłodą, a potem widzimy mały, błotnisty otwarty teren; to początek bardziej imponującej części dema. Prezenter twierdzi, że tylko niewielka część otoczenia została wykonana ręcznie; obszar około 200×200 metrów. Reszta środowiska, w tym wszystko poza przewróconym kłodem, najwyraźniej została wygenerowana proceduralnie w oparciu o ręcznie wykonaną strefę.

Zmień scenę z lewej na prawą w ciągu jednej sekundy, przeciągając prefabrykowany zasób.
Biorąc pod uwagę postęp we wszystkich rodzajach sztucznej inteligencji w ciągu zaledwie kilku ostatnich miesięcy, tego rodzaju rzeczy prawdopodobnie nie powinny być tak imponujące, jak są, ale zobaczenie tego wszystkiego w akcji jest dość nierealne – nie zamierzona gra słów. Prezenterzy upuszczają prefabrykowaną strukturę urwiska do otoczenia, a całość automatycznie się przestawia, dodając mosty z bali dla górnej części i wyglądając naturalnie poniżej. Przesuwanie prefabrykatu powoduje, że Unreal Engine wypełnia luki realistycznymi kałużami wody, małymi kamieniami i lekkim listowiem.

U góry: starannie wykonany obszar dżungli. U dołu: rozszerzenie proceduralne.

Warto przeczytać!  Prezenty walentynkowe! Redmi 10 Power, Galaxy M13 do iQOO Neo 6, sprawdź najlepsze oferty

Cały obszar demonstracyjny, w tym mała, ręcznie wykonana część, najwyraźniej rozciąga się na około cztery kilometry w każdym kierunku. To dość szalone, biorąc pod uwagę, jak niewiele scen zostało stworzonych ręcznie i jak różnorodne jest środowisko. Gdyby chodziło tylko o kopiowanie i wklejanie niestandardowych części, byłoby to jedno, ale wygląda na to, że tak nie jest; wszystko wygląda naprawdę ekologicznie.

Ten rodzaj technologii w połączeniu z generatywną sztuczną inteligencją może naprawdę przyspieszyć tworzenie gier. To dobra rzecz w świecie, w którym największe gry kosztują więcej niż nawet największe filmy. Bardzo trudno jest być rentownym, gdy twoja gra kosztuje setki milionów dolarów, ale wygląda na to, że tego rodzaju rzeczy mogą zapewnić najnowszą technologię graficzną nawet niezależnym programistom.

Jeśli jesteś twórcą gier na silniku Unreal Engine i chcesz zdobyć te nowe narzędzia, najwyraźniej wcale nie musisz czekać. Prezenterzy powiedzieli, że Unreal Engine 5.2 Preview jest już dostępny.


Źródło