Obejrzyj zapierający dech w piersiach demonstracyjny silnik Unreal Engine 5.2 firmy Epic Games
Demonstracja koncentruje się na elektrycznej ciężarówce Rivian, która porusza się po naturalnym lesie deszczowym. Epic mówi, że wszystkie fizyczne interakcje tutaj są realistycznie modelowane do pojedynczych skał, które przewracają się pod oponami ciężarówki, a także do zaawansowanej symulacji wody. Sama ciężarówka została najwyraźniej dostarczona firmie Epic przez samego Riviana, a model podobno zawiera 71 milionów wielokątów, które firma Epic była w stanie umieścić bezpośrednio w środowisku gry dzięki zwirtualizowanej geometrii Nanite.
Ciężarówka Rivian służy przede wszystkim jako demonstracja nowej ramy materiałowej Substrate. Zasadniczo jest to modyfikacja istniejącego systemu materiałów Unreal Engine, dzięki czemu może on teraz symulować wielowarstwowe materiały, nawet na tej samej powierzchni.
Obiecujemy, że w ruchu wygląda fajniej.
Prezenterzy zmieniają pomalowaną metalową powierzchnię ciała Riviana na materiał imitujący opalowy kamień szlachetny, wraz z refrakcjami podpowierzchniowymi, które realistycznie zmieniają się wraz z ruchem kamery. To imponujące demo, zwłaszcza gdy prezenterzy ponownie nakładają warstwę błota na kamień szlachetny. Całość wygląda szokująco realistycznie.
Idąc dalej, Rivian przechodzi pod zwaloną kłodą, a potem widzimy mały, błotnisty otwarty teren; to początek bardziej imponującej części dema. Prezenter twierdzi, że tylko niewielka część otoczenia została wykonana ręcznie; obszar około 200×200 metrów. Reszta środowiska, w tym wszystko poza przewróconym kłodem, najwyraźniej została wygenerowana proceduralnie w oparciu o ręcznie wykonaną strefę.
U góry: starannie wykonany obszar dżungli. U dołu: rozszerzenie proceduralne.
Cały obszar demonstracyjny, w tym mała, ręcznie wykonana część, najwyraźniej rozciąga się na około cztery kilometry w każdym kierunku. To dość szalone, biorąc pod uwagę, jak niewiele scen zostało stworzonych ręcznie i jak różnorodne jest środowisko. Gdyby chodziło tylko o kopiowanie i wklejanie niestandardowych części, byłoby to jedno, ale wygląda na to, że tak nie jest; wszystko wygląda naprawdę ekologicznie.
Jeśli jesteś twórcą gier na silniku Unreal Engine i chcesz zdobyć te nowe narzędzia, najwyraźniej wcale nie musisz czekać. Prezenterzy powiedzieli, że Unreal Engine 5.2 Preview jest już dostępny.