Biznes

Oczekiwania dotyczące budżetu na rok 2024: Czy ceny pokoi hotelowych, biletów lotniczych i kolejowych będą niższe? – Wiadomości dotyczące budżetu na rok 2024

  • 16 lipca, 2024
  • 8 min read
Oczekiwania dotyczące budżetu na rok 2024: Czy ceny pokoi hotelowych, biletów lotniczych i kolejowych będą niższe? – Wiadomości dotyczące budżetu na rok 2024


Budżet 2024: Oczekiwanie na Budżet 2024 jest namacalne, szczególnie w sektorze podróży i gościnności. Biorąc pod uwagę stałe skupienie rządu na wspieraniu turystyki, interesariusze mają nadzieję na polityki, które mogłyby uczynić podróże bardziej przystępnymi cenowo. Oto dogłębne spojrzenie na oczekiwania i spostrzeżenia liderów branży.

Oczekiwania branży lotniczej

Kanika Tekriwal, założycielka i dyrektor generalna JetSetGo, jest optymistycznie nastawiona do przyszłości Indii w światowym lotnictwie rynku. Opowiada się za zwolnieniami celnymi dla operatorów nieregularnych (NSO) podobnymi do tych dla regularnych operacji lotniczych, co usprawniłoby proces importu i wyrównało szanse. Tekriwal podkreśliła również potrzebę objęcia paliwa lotniczego podatkiem GST reżim, który zracjonalizowałby strukturę podatkową i zmniejszył koszty operacyjne. „Oczekujemy, że nowo utworzony rząd zapewni zwolnienie celne dla operatorów nieregularnych, podobne do zwolnień już dostępnych dla regularnych operacji lotniczych. Ten krok usprawniłby proces importu i wyrównał szanse, umożliwiając operatorom nieregularnym bardziej konkurencyjne i wydajne działanie. Obecna struktura podatkowa na paliwo lotnicze zwiększa ogólne koszty operacyjne dla wszystkich w branży lotniczejw szczególności wpływając na NSO działające na mniejszych marżach niż większe regularne linie lotnicze. Poddanie paliwa lotniczego reżimowi GST skutkowałoby bardziej racjonalnym i niższym obciążeniem podatkowym, co znacznie obniżyłoby koszty operacyjne. Ta zmiana zwiększyłaby ogólną wydajność naszych operacji, prowadząc do bardziej opłacalnych usług dla naszych klientów. Jeśli nadchodzący budżet będzie wspierał te oczekiwania, wzrost i zrównoważony rozwój branży prywatnych odrzutowców i lotnictwa staną się bardziej wydajne, niezawodne i przystępne cenowo, przyczyniając się pozytywnie do szerszego sektora lotnictwa i gospodarki.”

Wpływ na stawki za pokoje hotelowe

Sektor hotelarski uważnie obserwuje, czy budżet 2024 wpłynie na stawki za pokoje hotelowe. Keith Menon, hotelarz i współwłaściciel Circle by Hermiting Hospitality zauważył, że chociaż ulepszenia infrastruktury i pożyczki na miejsca turystyczne mogą przyciągnąć więcej turystów, mogą również prowadzić do wyższych kosztów dla hoteli. „Jednak wsparcie budżetowe dla restauracji i przedsiębiorstw gastronomicznych może pomóc hotelom lepiej zarządzać kosztami i utrzymać stabilne ceny” – powiedział.

Warto przeczytać!  Już po Krylu? A może Krylu, jakiego znamy?

krótka wkładka do artykułu Powiedział: „Po budżecie na rok 2024 dużo mówi się o tym, czy ceny pokoi hotelowych spadną. Rząd koncentruje się na poprawie infrastruktury turystycznej i oferowaniu pożyczek na miejsca turystyczne. Te działania mają na celu przyciągnięcie większej liczby turystów i poprawę ich doświadczeń. Kiedy infrastruktura się poprawia i odwiedza nas więcej osób, zwykle oznacza to, że hotele muszą stawić czoła wyższym kosztom, co może spowodować wzrost cen. Jednak budżet obejmuje również wsparcie dla restauracji i przedsiębiorstw spożywczych, co może pomóc hotelom lepiej zarządzać kosztami i utrzymać stabilne ceny”.

Dodał: „Ponadto hotele przyjmują nowe technologie i przyjazne dla środowiska praktyki, które mogą zwiększyć wydajność ich działalności i zadowolić gości. Tak więc, chociaż możemy nie zobaczyć drastycznego spadku cen, sposób, w jaki hotele ustalają swoje stawki, może się zmienić, gdy dostosują się do tych nowych możliwości i wyzwań”.

Ahsan Shervani, wiceprezes Star Hotels Pvt Ltd, skomentował potencjalny wpływ budżetu 2024 na stawki za pokoje hotelowe w Indiach. Wyraził opinię, że budżet nie zawiera konkretnych środków mających na celu bezpośrednie obniżenie stawek za pokoje hotelowe. Jednak Shervani podkreślił poparcie branży dla zmian, które mogłyby wpłynąć na ceny w perspektywie długoterminowej, takich jak dążenie do uzyskania statusu infrastruktury dla sektora hotelarskiego i racjonalizacja podatku od towarów i usług (GST) od droższych pokoi. Jego spostrzeżenia odzwierciedlają szersze nastroje w branży hotelarskiej dotyczące pośrednich skutków budżetu i roli dynamiki rynku w ustalaniu cen.

Shervani powiedział: „Taryfy za pokoje hotelowe w Indiach raczej nie spadną znacząco w bezpośrednim wyniku budżetu na 2024 r. Budżet nie wprowadził żadnych konkretnych środków mających na celu obniżenie taryf hotelowych. Jednak branża hotelarska opowiada się za różnymi zmianami, które mogłyby potencjalnie wpłynąć na ceny w dłuższej perspektywie. Liderzy branży wzywają do nadania sektorowi hotelarskiemu statusu infrastruktury, co umożliwiłoby łatwiejszy dostęp do tańszego finansowania, potencjalnie obniżając ogólne koszty nowych projektów. Pojawiają się wnioski o dalszą racjonalizację podatku od towarów i usług (GST) od taryf hotelowych, z sugestiami obniżenia stawki GST od pokoi hotelowych o cenie powyżej 7500 rupii z obecnych 12% do 18%. Chociaż panuje optymizm co do dalszego wzrostu i ożywienia, każda znacząca redukcja taryf prawdopodobnie będzie zależeć bardziej od dynamiki rynku i szerszych warunków gospodarczych niż od konkretnych środków budżetowych wprowadzonych w 2024 r.”

Warto przeczytać!  M&M wyprodukowało więcej SUV-ów niż sprzedało w czerwcu 2024 r. Coraz więcej oznak niedopasowania

Ciągły nacisk na infrastrukturę i łączność

Sunjae Sharma, dyrektor zarządzający Indii i Azji Południowo-Zachodniej w Hyatt, podkreślił znaczące postępy poczynione w sektorze turystycznym dzięki ulepszonej infrastrukturze i łączności. Inicjatywy takie jak Swadesh Darshan i Dekho Apna Desh zwiększyły liczbę podróży krajowych, szczególnie w destynacjach II i III poziomu. Sharma przewiduje, że nadchodzący budżet będzie kontynuował ten trend, skupiając się na inwestycjach infrastrukturalnych i inicjatywach strategicznych, aby zwiększyć atrakcyjność Indii dla podróży przyjazdowych.

Powiedział: „W zeszłym roku Indie stały się silnym fundamentem na światowej mapie turystyki jako preferowany cel podróży biznesowych i wypoczynkowych. Byliśmy świadkami wyraźnego skupienia się na rozwoju infrastruktury i zwiększonej łączności, ożywiając turystykę krajową, szczególnie w destynacjach II i III poziomu. Inicjatywy takie jak Swadesh Darshan i Dekho Apna Desh również wsparły wzrost podróży krajowych, co jeszcze bardziej wzmocniło sektor. Oczekujemy, że nadchodzący budżet utrzyma ten impet, koncentrując się na ciągłych inwestycjach w infrastrukturę, politykach ułatwiających handel podróżami i turystykę oraz ekspansji hoteli w celu zaspokojenia rosnącego popytu, a także inicjatywach strategicznych podnoszących globalną atrakcyjność Indii dla podróży przyjazdowych”.

Szerszy obraz dla lotnictwa

Sektor lotnictwa odnotował ogromny wzrost, liczba lotnisk podwoiła się, a nowe trasy zostały wprowadzone. Nishant Pittie, CEO i współzałożyciel EaseMyTrip, podkreślił potencjał sektora do szybkiego wzrostu dzięki rozbudowie istniejących lotnisk i rozwojowi nowych. Zwrócił jednak uwagę, że tymczasowy budżet na lata 2024–2025 przyniósł redukcję kwoty przydzielonej Ministerstwu Lotnictwa Cywilnego i programowi UDAN.

Warto przeczytać!  5 najgorszych kryptowalut, których należy unikać po halvingu po Bitcoinie

Powiedział: „Branża lotnicza poczyniła znaczące postępy w ciągu ostatniej dekady. Liczba lotnisk podwoiła się do 149, a 517 nowych tras przewozi obecnie 1,3 crore pasażerów. Indyjscy przewoźnicy zamówili ponad 1000 nowych samolotów. Oczekuje się, że sektor lotniczy wykaże szybki wzrost w nadchodzących czasach wraz z rozbudową istniejących lotnisk i rozwojem nowych lotnisk w przygotowaniu. Wierzymy, że ulepszenia infrastrukturalne, poprawa łączności i inicjatywy na rzecz zrównoważonego rozwoju będą kluczowymi obszarami zainteresowania w budżecie tego roku fiskalnego. Oczekujemy zwiększonego przydziału budżetu na rozbudowę lotnisk i wprowadzenie nowych tras lotniczych wraz z politykami, które rozwiążą takie wyzwania, jak ramy regulacyjne i koszty operacyjne”.

Wyjaśnił dalej: „Rząd ma ambitne cele w zakresie rozwoju krajowej infrastruktury lotniczej. Przydzielona kwota dla Ministerstwa Lotnictwa Cywilnego i programu UDAN w tymczasowym budżecie na lata 2024–2025 została zmniejszona. Ten ruch zbiegł się z trwającymi przeszkodami, z którymi borykają się linie lotnicze, od uziemień samolotów i rosnących kosztów paliwa po potrzebę środków finansowych wspierających branżę. Stąd duże nadzieje, że budżet uwzględni te wyzwania i ogłosi polityki, które wesprą rynek na jego ścieżce wzrostu”.

Chociaż budżet na rok 2024 może nie doprowadzić bezpośrednio do tańszych taryf za pokoje hotelowe lub biletów lotniczych i kolejowych, oczekiwane polityki i inicjatywy mogą stworzyć bardziej sprzyjające środowisko dla sektora podróży i gościnności. Poprzez udoskonalenie infrastruktury, racjonalizację struktur podatkowych i wspieranie lokalnych przedsiębiorców, wysiłki rządu mogą doprowadzić do bardziej wydajnych i opłacalnych usług dla podróżnych w dłuższej perspektywie. Współpraca między liderami branży a rządem będzie miała kluczowe znaczenie dla maksymalizacji wpływu tych inicjatyw, zapewnienia standardów jakości i wspierania zrównoważonych modeli turystycznych.


Źródło