Podróże

Od hanoków w Korei Południowej po stare domy w Japonii, Airbnb rozszerza listę „Domy historyczne” w Azji

  • 4 kwietnia, 2023
  • 7 min read
Od hanoków w Korei Południowej po stare domy w Japonii, Airbnb rozszerza listę „Domy historyczne” w Azji


Zaczęło się od pomysłu we Francji – sfinansowania renowacji zabytkowych budynków w celu ożywienia turystyki związanej z dziedzictwem na obszarach wiejskich – pomysł, który ostatecznie doprowadził do uruchomienia kategorii „Domy historyczne” na Airbnb w maju 2022 r. i rozprzestrzenił się na Rynki azjatyckie, takie jak Japonia i Korea Południowa.

W listopadzie 2021 r. Airbnb ogłosiło, że przekaże ponad 5,6 mln euro (około 1 mln USD) na program „Dziedzictwo i Turystyka lokalna” Fundacji Dziedzictwa, którego celem jest finansowanie renowacji zabytkowych budynków na obszarach wiejskich we Francji. W ramach tego programu każdy właściciel domu otrzymałby około 50 000 USD na przekształcenie swoich domów i wystawienie ich na Airbnb lub innych platformach wynajmu krótkoterminowego.

Steven Liew: „Przeanalizowaliśmy to i pomyśleliśmy, że sprawdzi się na rynkach w Azji, gdzie również staramy się promować turystykę wiejską”.

„Przeanalizowaliśmy to, pomyśleliśmy, że zadziała na rynkach w Azji, gdzie również staramy się promować turystykę wiejską i odciążyć strefy miejskie, i skopiowaliśmy program w Japonii i Korei Południowej” – powiedział Steven Liew, dyrektor ds. polityki publicznej Airbnb w regionie APAC .

Od tego czasu wybrane „hanok” (tradycyjny koreański dom) i stare domy w Japonii zostały objęte programem i są wymienione w kategoriach „Hanok” i „Domy historyczne” (po przekształceniu). z nich znajduje się w Europie, w Hiszpanii, Niemczech, Włoszech, Francji, Wielkiej Brytanii i Belgii.

Program Korei Południowej, adaptacja francuskiego pomysłu, ale bez bezpośredniej darowizny, miał wystartować jako pierwszy, powiedział Liew. „Rozpoczęliśmy mały eksperyment poza Seulem, aby przetestować ten pomysł w 2020 roku. Był to środek pandemii i chcieliśmy zobaczyć, jak możemy zwiększyć turystykę krajową i ożywić turystykę wiejską w kraju”.

Warto przeczytać!  3 zaskakujące kierunki, których moi zamożni klienci nie rezerwują na rok 2024

Rozpoczęła wspólną kampanię z Hadong-gun, małą wioską położoną około czterech, pięciu godzin drogi od Seulu, aby promować lokalne pobyty i doświadczenia w Hadong, regionalnym kraju w Korei, znanym z plantacji herbaty, naturalnego piękna i tradycyjnego „hanok” ’ domy. „Burmistrz regionu powiedział, że nie potrzebuje darowizny, tylko naszego partnerstwa, aby ożywić swój region” – wyjaśnił Liew.

W ramach partnerstwa Hadong-gun i Airbnb przeprowadziły szczegółowe badania rynku i rozpoczęły kampanię marketingową destynacji, która obejmowała nową, dedykowaną stronę docelową. Airbnb współpracowało również z Hadong-gun przy renowacji zabytkowej rezydencji „Choi Cham Pan” w 10 tradycyjnych, wyjątkowych ofert Airbnb.

„Poprosiliśmy lokalnych projektantów o zmianę przeznaczenia domów” — powiedział Liew. „Właściwie przekształciliśmy 11 domów, ale jeden z nich zostawiliśmy na recepcję. Zaobserwowaliśmy wyraźny wzrost ruchu turystycznego w regionie, co przyczyniło się do wzrostu dochodów turystycznych wioski”.

Hadong-gun, wioska, w której Airbnb zainicjowało eksperyment mający na celu przekształcenie tradycyjnych koreańskich domów w kategorie „Hanok” i „Domy historyczne”.

Wspólna akcja zaowocowała ośmiokrotnym wzrostem rezerwacji w ciągu trzech miesięcy od uruchomienia. Wystąpiło również duże lokalne zainteresowanie, z ponad 15 000 wizytami na dedykowanej stronie docelowej do sierpnia 2020 r.

Airbnb współpracuje również z Gangwon Centre for Creative Economy & Innovation w celu rewitalizacji starych obszarów górniczych, takich jak Jeongseon, Yeongwol, Samcheok i Taebaek w Gangwon w Korei. W ramach partnerstwa Gangwon Center i Airbnb będą identyfikować i promować ukryte klejnoty i wyjątkowe miejsca pobytu.

Warto przeczytać!  Leith Connections już wkrótce – Rada Miasta Edynburga

Program w Japonii jest bardziej zbliżony do programu we Francji, w którym Airbnb przekazało 150 milionów jenów (około 760 milionów USD) stowarzyszeniu Japan Kominka (stary dom w stylu japońskim), które zajmuje się sukcesją japońskiej architektury i rewitalizacją lokalnej gospodarki poprzez renowację starych domów w stylu japońskim.

Korzystając z darowizny, Stowarzyszenie planuje wesprzeć do pięciu milionów jenów na renowację 30 domów w całym kraju.

Według Stowarzyszenia pustostanów w całym kraju jest około 10 milionów, z czego około 10% stanowią stare domy w stylu japońskim. Stowarzyszenie pomoże właścicielom w renowacji tych budynków, tak aby spełniały obecne standardy odporności na trzęsienia ziemi i zapewniały bardziej komfortowe warunki życia.

Darowizny zostaną rozesłane do 20 domów w całym kraju, ośmiu domów w Sikoku i dwóch domów w rejonie Setouchi. Airbnb oczekuje, że odnowione domy będą wyświetlane na platformie jako „Domy historyczne”.

Airbnb wprowadził „kategorię wyszukiwania Airbnb” jako nową metodę wyszukiwania w maju ubiegłego roku. Wśród 62 kategorii dużą popularnością cieszą się „Domy Historyczne”, zawierające zamki lub wille. „Mamy więcej użytkowników, którzy wybierają miejsce docelowe z punktu widzenia domów, w których chcą się zatrzymać” — powiedział Yasuyuki Tanabe, Country Manager Airbnb Japan. „Dzięki temu możemy pomóc podróżnym odkrywać nieznane lokalne atrakcje i przyczynić się do decentralizacji miejsc docelowych”.

Warto przeczytać!  Według ChatGPT i Bard są to najpopularniejsze miejsca docelowe w Europie

Airbnb Japan otworzyło specjalną stronę o nazwie „Użyj Kominki na Airbnb”. a także planują organizację seminariów online dla osób zainteresowanych zarządzaniem Kominką. We współpracy z GLOCAL, operatorem biznesowym Kominki, wspiera właścicieli Kominek w umieszczaniu swoich Kominek na platformie.

„Zaobserwowaliśmy nowy trend wśród użytkowników, którzy podróżują do lokalnych obszarów, aby zobaczyć miejscową ludność. To trend nie tylko w Japonii, ale także na całym świecie” – powiedział Tanabe. „Chcemy sprostać takim potrzebom, które szukają możliwości „podróżowania jak życia”.

W ostatnim roku podczas pandemii Airbnb Japan podpisało umowy z lokalnymi samorządami lub organizacjami DMO na lokalne rewitalizacje. „Lokalne wyzwania są różne. Tworzymy studia przypadków współdzielenia domów, aby rozwiązać każde lokalne wyzwanie, a następnie aplikujemy o nie w różnych obszarach” – dodał Tanabe. Kolejnym celem są okolice Kansai, gdzie Osaka Expo będzie gościć w 2025 roku.

Liew powiedział, że studiuje „program Shophouse” dla Azji Południowo-Wschodniej, biorąc pod uwagę wspólne dziedzictwo tych sklepów w miejscach takich jak Malezja, Singapur, Tajlandia i Wietnam. „Początki sklepu pochodzą z południowych Chin, które rozprzestrzeniły się na południowo-wschodnią Azję. Wierzymy, że przekształcenie tych zabytkowych sklepów w obiekty krótkoterminowe będzie bardzo ekscytujące”.

W Europie Airbnb przekazał organizacjom zajmującym się dziedzictwem prawie 10 milionów euro, aby pomóc zwiększyć popyt na podróże związane z dziedzictwem. Niecałe 70% europejskich zabytkowych domów na Airbnb znajduje się na obszarach pozamiejskich. Odnotowuje również rosnące zapotrzebowanie na podróże związane z dziedzictwem. W Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Hiszpanii i we Włoszech dane udostępnione przez Airbnb wskazują, że rezerwacje historycznych domów wzrosły o ponad 54 procent w 2021 r. w porównaniu z 2019 r.

Zabytkowe domy, takie jak ta willa we Włoszech, odnotowują wzrost popytu – Airbnb twierdzi, że rezerwacje zabytkowych domów wzrosły o ponad 54 procent w 2021 r. w porównaniu z 2019 r.




Źródło