Biznes

Od napraw po odsprzedaż – badanie ujawnia, dlaczego większość właścicieli pojazdów elektrycznych w Indiach chce wrócić do pojazdów z silnikiem spalinowym

  • 28 lipca, 2024
  • 5 min read
Od napraw po odsprzedaż – badanie ujawnia, dlaczego większość właścicieli pojazdów elektrycznych w Indiach chce wrócić do pojazdów z silnikiem spalinowym


Ponad 51 procent właścicieli pojazdów elektrycznych w Indiach chce powrócić do pojazdów ICE, jak wynika z niedawnego badania. Park+, platforma obsługująca około 1,5 crore samochodów i ponad 25 000 zweryfikowanych właścicieli samochodów elektrycznych, ujawniła wyniki niedawnego badania obejmującego 500 właścicieli samochodów elektrycznych w Delhi NCR, Mumbaju i Bengaluru. Badanie to miało na celu zrozumienie nastawienia właścicieli samochodów elektrycznych na rozwijającym się rynku pojazdów elektrycznych (EV) w Indiach. Kluczowe wnioski z badania obejmują lęk przed ładowaniem, koszty konserwacji, wartość odsprzedaży, zadowolenie właściciela i popularne wybory samochodów wśród właścicieli pojazdów elektrycznych.

Jednym z głównych problemów podkreślonych w badaniu był lęk przed ładowaniem, który dotyczył 88% właścicieli samochodów elektrycznych. Ten problem przewyższył lęk przed zasięgiem, który tradycyjnie stanowił poważny problem. Pomimo obecności ponad 20 000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Indiach, respondenci wyrazili swoją frustrację z powodu nieprzejrzystej widoczności i dostępności tych stacji. Podkreślili, że znalezienie bezpiecznej i funkcjonalnej stacji ładowania pozostaje znacznym wyzwaniem, nawet jeśli większość kierowców ogranicza swoje podróże międzymiastowe do mniej niż 50 kilometrów.

Warto przeczytać!  Brazylia i Argentyna chc± mieæ wspóln± walutê. Jest ju¿ nawet pomys³ nazwy


Koszty konserwacji okazały się kolejnym krytycznym problemem, który niepokoi 73% właścicieli samochodów elektrycznych. Według respondentów ich pojazdy elektryczne często wydawały się „czarną skrzynką”, którą trudno było zrozumieć. Problem ten pogłębiała niezdolność lokalnych mechaników do rozwiązywania drobnych problemów. Wielu właścicieli samochodów elektrycznych wyraziło również frustrację z powodu braku możliwości uzyskania jasnego obrazu kosztów napraw z powodu braku wielu opcji warsztatów naprawczych.

Dramatyczny spadek wartości odsprzedaży również okazał się poważnym problemem. Około 33% respondentów stwierdziło, że gdy pobieżnie sprawdzili wartość odsprzedaży swojego samochodu elektrycznego, otrzymane oferty były znacznie niższe niż oczekiwano. Przewiduje się, że wartość odsprzedaży samochodów elektrycznych wzrośnie wraz z dojrzewaniem obecnego ekosystemu pojazdów elektrycznych. W przeciwieństwie do pojazdów z silnikiem spalinowym (ICE), które można łatwo wycenić na podstawie wieku i przebiegu, nie ma powszechnie stosowanych testów określających jakość akumulatora pojazdu elektrycznego, który stanowi 30% jego całkowitej wartości.

Właściciele samochodów elektrycznych generalnie zgłaszali niższy poziom zadowolenia w porównaniu z właścicielami samochodów ICE. Badanie wykazało, że 51% właścicieli pojazdów 4W EV nie rozważałoby zakupu kolejnego pojazdu EV, woląc zamiast tego wrócić do pojazdów ICE, powołując się na codzienne niedogodności związane z posiadaniem pojazdu EV. Część tego niezadowolenia wynika z tego, że branża po raz pierwszy zajmuje się pojazdami EV z drugiej ręki.

Warto przeczytać!  Emisja premii 1:1, ostateczna dywidenda: państwowy BPCL ogłasza podwójne działania korporacyjne; Sprawdź daty nagrań

Jeśli chodzi o preferencje dotyczące marki, TATA Nexon EV okazał się najpopularniejszym wyborem, zdobywając 61% głosów, a następnie TATA Punch EV z 19%. Respondenci chwalili TATA EV za ich design, trwałość i bezpieczeństwo. BYD również zyskało znaczną uwagę, chociaż jego cena i brak opcji jazdy próbnej zostały uznane za poważne przeszkody dla potencjalnych nabywców.

Amit Lakhotia, założyciel i dyrektor generalny Park+, skomentował badanie, podkreślając zaangażowanie firmy w poprawę doświadczeń związanych z posiadaniem samochodu.

„W Park+ naszym głównym celem biznesowym jest przywrócenie radości z posiadania samochodu. Ta ankieta jest krokiem w tym samym kierunku, aby zrozumieć nastawienie właścicieli samochodów elektrycznych w Indiach. Historia indyjskiego 4W EV jest wciąż pisana, a potrzebą chwili jest zbudowanie solidnej i inteligentnej infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych osadzonej w naszym obecnym ekosystemie pojazdów. Lęk przed ładowaniem znacznie przewyższył lęk przed zasięgiem. Jako największy instalator ładowarek pojazdów elektrycznych w kraju będziemy nadal inwestować naszą energię w poprawę doświadczenia posiadania samochodu elektrycznego przez nich, przez cały cykl życia ich samochodu i nie możemy się doczekać współpracy z innymi zewnętrznymi interesariuszami, którzy wesprą nas w tym przedsięwzięciu”.

Warto przeczytać!  4 kluczowe zmiany pieniężne, które wejdą w życie od 1 maja, o których inwestorzy powinni wiedzieć

Warto zauważyć, że badanie potwierdziło również statystyki Federacji Stowarzyszeń Dealerów Samochodowych (FADA) w Indiach, które wskazywały, że w roku podatkowym 2023–2024 sprzedano prawie 91 000 elektrycznych pojazdów osobowych.

Inne spostrzeżenia z ankiety wskazują, że indyjski rynek pojazdów elektrycznych, mimo że się rozwija, nadal stoi przed wyzwaniami, które wpływają na zadowolenie właścicieli i ogólne wrażenia użytkowników. Jednak potencjał poprawy wydaje się znaczący, ponieważ interesariusze, tacy jak Park+, dążą do pokonania tych przeszkód poprzez lepszą infrastrukturę i bardziej przejrzyste rozpowszechnianie informacji.

Baner WhatsApp

(Możesz już zasubskrybować nasz kanał WhatsApp Economic Times)


Źródło