Motoryzacja

Odbicie Mitsubishi Motors do zainwestowania ponad 10 miliardów dolarów w pojazdy elektryczne

  • 10 marca, 2023
  • 5 min read
Odbicie Mitsubishi Motors do zainwestowania ponad 10 miliardów dolarów w pojazdy elektryczne


TOKYO — Odbicie Mitsubishi Motors przeznaczy ponad 10 miliardów dolarów na pojazdy zelektryfikowane i produkcję akumulatorów do 2030 r., rozszerzając swoją ofertę pojazdów zasilanych akumulatorami na zaawansowanych rynkach, takich jak Ameryka Północna, częściowo korzystając z pomocy Nissan Motor Co. i Renault.

Dyrektor generalny Takao Kato ujawnił nacisk w piątek, ogłaszając nowy plan średnioterminowy.

Obszerna mapa drogowa koncentrowała się głównie na elektryfikacji, ale obejmowała mnóstwo celów biznesowych, w tym globalny cel sprzedaży 1,1 miliona pojazdów w roku podatkowym kończącym się 31 marca 2026 r.

Cel ten jest wyższy od oczekiwanych 866 000 sztuk w tym roku podatkowym. Ale cel wciąż nie do końca wraca do światowego wolumenu Mitsubishi Motor Corp. sprzed pandemii, który wynosił 1,127 miliona pojazdów.

Plan elektryfikacji Kato zakłada zainwestowanie od 1,4 biliona do 1,8 biliona jenów (10,26 miliarda dolarów i 13,19 miliarda dolarów) w badania i rozwój oraz urządzenia do elektryfikacji do 2030 roku.

To częściowo sfinansuje wprowadzenie na rynek dziewięciu nowych zelektryfikowanych modeli – w tym elektrycznych akumulatorów, hybryd i hybryd typu plug-in – w ciągu najbliższych pięciu lat. Będą częścią globalnego planu wprowadzenia łącznie 16 modeli, w tym tradycyjnych pojazdów spalinowych.

Warto przeczytać!  salony dealerskie zmieniają właścicieli w Wirginii, Kalifornii, Ohio i innych miejscach

„W ramach nowego planu średniookresowego będziemy konsekwentnie zwiększać inwestycje w badania i rozwój oraz wydatki kapitałowe w odpowiedzi na nadchodzącą erę transformacji” — powiedział Kato.

Wśród zelektryfikowanych pojazdów przedstawionych przez Kato były w pełni elektryczna furgonetka, dwurzędowy całkowicie elektryczny SUV, dwurzędowy hybrydowy SUV i hybrydowe wersje Xpandera oraz inna tabliczka znamionowa MPV. Przewiduje również zelektryfikowane wersje Outlandera Sport i Colta.

W ofercie również: dwa pojazdy elektryczne pochodzące od partnerów sojuszu, Nissan Motor Co. i Renault. Nie podał szczegółów.

Globalna ekspansja

Mitsubishi jest najnowszym japońskim producentem samochodów, który przyspieszył swoje plany elektryfikacji, ponieważ producenci samochodów tego kraju ścigają się, by dogonić światowych rywali, wprowadzając modele, aby wykorzystać rosnący popyt na pojazdy elektryczne. Toyota, Nissan, Subaru i Mazda zwiększyły w ostatnich miesiącach swoje ambicje związane z pojazdami elektrycznymi.

Inwestycja Mitsubishi obejmie 1,54 miliarda dolarów, aby zapewnić 15 gigawatogodzin rocznych dostaw baterii w 2030 roku. W tym roku Mitsubishi chce uzyskać połowę globalnej sprzedaży z pojazdów elektrycznych. Następnie, w 2035 roku, Mitsubishi chce zelektryfikować cały asortyment.

Inwestycja Mitsubishi w elektryfikację nie obejmuje funduszy na wydzielenie filii Ampere EV przez francuskiego partnera Renault. Kato powiedział, że Mitsubishi wciąż rozważa możliwą inwestycję w przedsięwzięcie, które ma już zobowiązanie finansowe ze strony Nissana.

Warto przeczytać!  Marka Renault Alpine postrzega rynek amerykański jako klucz do sprzedaży

Globalny plan ekspansji Mitsubishi opiera się w dużej mierze na regionalnych bastionach w Azji Południowo-Wschodniej i regionie Oceanii, który obejmuje Australię. Określa te regiony jako „napędy wzrostu” i przewiduje, że ogólny wolumen na tych rynkach wzrośnie o 42 procent do 2030 roku.

Zaawansowane rynki, w tym Ameryka Północna, Europa, Japonia i Chiny, z kolei są uznawane za regiony, w których Mitsubishi może być pionierem zaawansowanych technologii, takich jak elektryfikacja, i odkrywać nowe usługi cyfrowe, takie jak sprzedaż online. Widzi wzrost sprzedaży o 20 procent do 2030 roku.

W Stanach Zjednoczonych Mitsubishi wprowadziło w zeszłym roku przeprojektowany Outlander PHEV drugiej generacji. To obecnie jedyna zelektryfikowana oferta tej marki na rynku. Sprzedaż Mitsubishi spadła o 16 procent do 85 810 pojazdów w 2022 roku, chociaż Outlander i Eclipse Cross odnotowały wzrosty.

Wyzwanie Ameryki Północnej

Dla Mitsubishi elektryfikacja w Ameryce Północnej stanowi wyzwanie.

Zgodnie z ustawą o redukcji inflacji uchwaloną przez Kongres w zeszłym roku, producenci samochodów są zmuszani do produkcji pojazdów elektrycznych lokalnie i na rynku krajowym, aby zakwalifikować się do ulg podatkowych.

Ale Mitsubishi nie ma żadnych lokalnych zakładów produkcyjnych. Jej ostatni zakład montażowy w regionie, w Normal, Illinois, został ostatecznie kupiony przez start-up Rivian i teraz produkuje w pełni elektryczne pickupy.

Warto przeczytać!  Główny producent samochodów obniża kluczowy krótkoterminowy cel w zakresie produkcji pojazdów elektrycznych w związku z utrzymującymi się problemami w branży

Kato powiedział, że Mitsubishi prawdopodobnie będzie musiało polegać na partnerze Nissanie, który przejął kontrolne 34 procent udziałów w Mitsubishi w 2016 roku pod rządami ówczesnego przewodniczącego Carlosa Ghosna. Może również istnieć sposób, aby importowane oferty Mitsubishi kwalifikowały się do ulgi dla pojazdów użytkowych.

„Omówimy, jak dostosować się do IRA z naszym partnerem w sojuszu, Nissanem” – powiedział Kato. „Interpretacja IRA jest trudna. Zastanawiamy się, czy lepiej byłoby dokonać większej inwestycji, czy też zbadać różne możliwości, w tym poprzez sojusz z Nissanem”.

Wśród pojazdów elektrycznych w planach Mitsubishi jest w pełni elektryczny pickup.

Ale ten model będzie skierowany na szybko rozwijające się rynki Mitsubishi, gdzie pickup Triton jest popularny, takich jak Azja Południowo-Wschodnia, Oceania, Ameryka Łacińska, Bliski Wschód i Afryka.

„Myślę, że będzie popyt na akumulatorowe pickupy. W Stanach Zjednoczonych dość popularny jest Ford Lightning F-150. Tak więc będzie taki trend” – powiedział Kato. „Istnieje zapotrzebowanie na przyjazne dla środowiska pickupy o krótszym zasięgu. Dlatego też chcielibyśmy rozważyć taką możliwość”.

— Naoto Okamura przyczynił się do powstania tego raportu.


Źródło