Podróże

Odkryj najcenniejsze holenderskie marki

  • 6 kwietnia, 2023
  • 5 min read
Odkryj najcenniejsze holenderskie marki


Według rankingu Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands 2023, najcenniejsze holenderskie marki mają łączną wartość 72,7 mld USD. Połączenie skutecznych strategii cenowych, ekspansji zagranicznej i tworzenia wartości poprzez znaczące różnice sprawiło, że 30 najlepszych holenderskich marek zwiększyło swoją ogólną wartość marki o 10% od czasu opublikowania ostatniego rankingu w 2021 roku.

Heineken jest najcenniejszą holenderską marką z wartością 13,7 mld dolarów, a jego wartość w holenderskim rankingu wzrosła o 18% w ciągu ostatnich dwóch lat. Koncentrując się na swojej strategii cenowej, kultowa marka piwa z powodzeniem pozycjonowała się jako produkt premium, a także atrakcyjny dla konsumentów świadomych jakości.

Koncentrując się na cenach promocyjnych, Action (nr 10; 2,3 mld USD) jest najszybciej rosnącą holenderską marką w rankingu 30 najlepszych, awansując o trzy miejsca i zwiększając wartość swojej marki o 75%. Dyskontowy detalista niespożywczy w ostatnich latach rozpoczął międzynarodową ekspansję, otwierając dodatkowe 182 sklepy w całej Europie, w tym w Belgii i Francji w 2022 roku.

30 największych marek w Holandii z powodzeniem sprostało wyzwaniom ostatnich dwóch lat, zwiększając swoją wartość o 10% – wyprzedzając gospodarkę – i wracając do poziomów sprzed pandemii. Wiemy, że silne marki są bardziej odporne. Długoterminowe inwestycje, szczególnie w trudnych czasach, zwiększą wartość marki i umożliwią jej szybsze odbudowanie.

Zaufanie było również głównym czynnikiem wzrostu tegorocznego rankingu, w którym najsilniejsze holenderskie marki prowadzą swoich europejskich odpowiedników w Indeksie Kantar BrandZ Trust i wyprzedzają swoich rówieśników pod względem uczciwości, integracji i wzbudzania zaufania. Marki, które wykazują się zrównoważonym rozwojem, przejrzystością, celowością i znaczącą odmiennością, będą nadal zwiększać swoją wartość.

Warto przeczytać!  Najlepsze miejsca do odwiedzenia tego lata w Telangana

Pomimo ogromnych wyzwań dla branży w czasie pandemii, internetowa platforma usług turystycznych, Booking.com zajmuje drugie miejsce z wartością marki 11,4 mld USD. Zwiększając swoją wartość o 21%, Booking.com jest szczególnie znaczącą i inną marką dla konsumentów i to właśnie ta silna, znacząca różnica pomaga marce wyjść z chaosu związanego z podróżowaniem przez dwa lata. Trzecie miejsce ING (8,5 mld USD) jest najbardziej znaczącą i odmienną marką w rankingu, z najwyższą wartością marki w kategorii usług finansowych. To także pierwszy raz, kiedy pojawił się w pierwszej trójce.

Nowe holenderskie dzieciaki w bloku

Czterech nowych graczy po raz pierwszy znalazło się na liście 30 najcenniejszych holenderskich marek w 2023 r.: Basic-Fit (nr 17; 986 mln USD), Rituals (nr 18; 759 mln USD), Wehkamp (nr 29; 248 mln USD) oraz Plus (nr 30; 223 mln USD).

Podczas gdy każda marka zwiększa swoją wartość, ich strategie są bardzo różne. Podobnie jak Action, wysokiej klasy marka Rituals skupiła się na ekspansji międzynarodowej, aby stać się najszybciej rozwijającą się marką środków higieny osobistej w Europie, oferującą konsumentom jakość i luksus w przystępnej cenie. Sprzedawca internetowy, Wehkamp, ​​oprócz produktów własnej marki, oferuje szeroką gamę wysokiej jakości i popularnych marek oraz zapewnia klientom wygodne zakupy, uzyskując wysokie wyniki w zakresie zaufania.

Basic-Fit to marka zorientowana na wartość, atrakcyjna dla klientów szukających dobrej oferty w trudnych ekonomicznie czasach. Opierając się na swojej misji, aby fitness był dostępny dla wszystkich, marka rekreacyjna oferuje elastyczne członkostwo, z którego można korzystać w dowolnej siłowni. Będąc sprzedawcą żywności, Plus oferuje szeroką gamę produktów z dodatkową wygodą, pozostając lokalnymi klientami poprzez niezależną sieć sklepów.

Warto przeczytać!  Osoby podróżujące z ograniczonym budżetem powinny udać się do tego mało znanego hiszpańskiego miasta, aby zobaczyć bezpłatne muzea i okazyjne piwo

30 najcenniejszych holenderskich marek 2023 r., które osiągnęły dobre wyniki pod względem znaczenia (odpowiednie zaspokajanie potrzeb i/lub budowanie powinowactwa), odmienności (wyjątkowość w porównaniu z konkurencją i/lub wyznaczanie trendów) oraz wyrazistości (łatwe do zapamiętania) obejmują sprzedawców internetowych bol .com (nr 14; 1,2 mld USD) jako najbardziej znaczący. Najstarsza marka w pierwszej trzydziestce, ale jedna z najbardziej postępowych, Albert Heijn (nr 13; 1,3 mld USD) jest postrzegana jako najbardziej zróżnicowana. Spośród czterech nowicjuszy, Basic-Fit jest powyżej średniej (z 30 najlepszych) pod względem znaczącej odmienności.

Kantar BrandZ Top 10 najcenniejszych holenderskich marek 2023














Ranking 2023

Marka

Kategoria

Wartość marki 2023 (mln USD)

1

Heinekena

Alkohol

13666

2

Rezerwacja. com

Usługi podróżnicze

11372

3

ING

Banki

8472

4

Philipsa

Konglomerat

5802

5

KPN

Dostawcy usług telekomunikacyjnych

5057

6

Rabobank

Banki

3454

7

Ziggo

Dostawcy usług telekomunikacyjnych

3228

8

Po prostu jedz na wynos.com

Platforma stylu życia

2662

9

Boksować

Sprzedaż detaliczna

2343

10

Działanie

Sprzedaż detaliczna

2262

Inne kluczowe informacje z raportu Kantar BrandZ Top 30 Most Valuable Dutch Brands to:

  • Główny eksporter – marki holenderskie mają charakter wysoce międzynarodowy, a średnio 65% działalności marek w rankingu zależy od ich reputacji wśród konsumentów za granicą, za Niemcami (72%) i Francją (84%).
  • Drugi co do wielkości eksporter piwa na świecie po Meksyku – w pierwszej trzydziestce oprócz Heinekena znajdują się trzy marki piwa: Amstel (nr 12; 1,5 mld USD), Hertog Jan (nr 26; 284 mln USD) i Grolsch (nr 27; 275 mln USD) – z kategoria alkoholi rośnie o 13% i stanowi 22% całkowitej wartości marki.
  • Handel detaliczny najbardziej dominującą kategorią w 2023 r. – z 10 markami reprezentującymi jedną trzecią z 30 najlepszych w rankingu, w tym Spar (nr 9; 2,3 mld USD), Action (nr 10; 2,3 mld USD), Albert Heijn (nr 13; 1,3 mld USD) ), sprzedawców e-commerce bol.com (nr 14; 1,2 mld USD) i Coolblue (nr 15; 1,2 mld USD), Jumbo (nr 19; 743 mln USD), HEMA (nr 24; 362 mln USD) i Etos ( nr 28; 248 mln USD) dołączając do nowicjuszy w handlu detalicznym, Wehkamp i Plus.

Zobacz pełną listę 30 najcenniejszych holenderskich marek w pełnym raporcie wraz z obszerną analizą, w jaki sposób marki mogą nadal rozwijać się na www.kantar.com/campaigns/brandz/netherlands


Źródło

Warto przeczytać!  Pokrycie drzew może zmniejszyć liczbę zgonów związanych z upałami w miastach