Technologia

Odkryto, że sterowniki GPU AMD Adrenalin 23.2.1 poprawiają wydajność ray tracingu RX 6000, ale głównie w testach syntetycznych

  • 15 lutego, 2023
  • 4 min read
Odkryto, że sterowniki GPU AMD Adrenalin 23.2.1 poprawiają wydajność ray tracingu RX 6000, ale głównie w testach syntetycznych


Implementacja RT firmy AMD przynosi pewne ulepszenia (źródło obrazu: AMD)
Implementacja RT AMD widzi pewne ulepszenia (źródło obrazu: AMD)

Informacje o wydaniu najnowszych sterowników AMD Adrenalin 23.2.1 nie wspominają konkretnie o ulepszeniach ray tracingu dla serii RX 6000, ale niektórzy użytkownicy Twittera zgłaszają prawie 40% wzrost w 3DMark. Te korzyści niestety nie dotyczą żadnej gry obsługującej RT, z wyjątkiem Doom Eternal.

AMD w końcu wypuściło najnowsze zunifikowane sterowniki GPU Andrenalin obsługujące zarówno poprzednią generację kart RX 6000, jak i nową RX 7000. Wydaje się, że wersja 23.2.1 jest ukierunkowana w szczególności na karty RX 6000, ze wzrostem wydajności średnio o ~! 5% w stosunku do sterowników z października 2021 r. Co ciekawe, najnowsze sterowniki poprawiają również wydajność ray tracingu, ale ten aspekt nie jest konkretnie wspomniany w informacjach o wydaniu.

Wiadomo, że obsługa sterowników GPU AMD jest dość niepewna i jest to szczególnie problem, jeśli chodzi o nowo wprowadzone generacje. Nie wspominając już o początkowych dziwactwach, które w jakiś sposób omijają kontrolę jakości, a AMD musi przyspieszyć naprawę. Podczas gdy seria RX 7000 wykazuje przyzwoity wzrost wydajności w porównaniu z poprzednią generacją, z pewnością wydaje się, że AMD zostawiło trochę wydajności na stole z początkowymi sterownikami, które mogły zostać nieco dopracowane przed wydaniem.

Warto przeczytać!  Czy Rayquaza może być błyszcząca w Pokemon GO? (luty 2023)

Prawdopodobnie stało się tak również z serią RX 6000. Procesory graficzne RDNA 2 są dostępne od ponad 2 lat, a ich wydajność wzrasta z każdym kolejnym wydaniem sterownika. Już po zainstalowaniu najnowszych sterowników Adrenalin 23.2.1 większość kart RX 6000 może uzyskać zauważalny wzrost wydajności. W przypadku niektórych gier wzrost wydajności w czasie od pierwszej premiery RX 6000 musi sięgać blisko 50%, jeśli twierdzenia AMD dotyczące poprawy wydajności mają być wiarygodne.

Jeśli chodzi o wzrost wydajności śledzenia promieni, kilku użytkowników Twittera pokazuje wyniki 3DMark sugerujące poprawę nawet o prawie 40%. Implementacja ray tracingu RX 6000 AMD wydawała się dość rozczarowująca w porównaniu z tym, czym chwaliła się seria RTX 3000 firmy Nvidia, więc każda poprawa powinna być świetną wiadomością. Niestety, wydaje się, że wzrost dotyczy głównie testów syntetycznych. Jedyną grą, która widzi jakiekolwiek ulepszenia dzięki ray tracingowi, jest Doom Eternal, z tego, co zgłasza użytkownik Twittera Ayxerious. Nadal nie jest jasne, czy ray tracing został ulepszony w serii RX 7000. Mamy nadzieję, że AMD może zrobić coś podobnego, ale bardziej spójnego dla kart RDNA 3 z przyszłymi wydaniami sterowników.

Warto przeczytać!  Fastrack wprowadza Revoltt FS1 z połączeniami SingleSync BT i szybkim ładowaniem

Kup kartę graficzną PowerColor AMD Radeon RX 7900 XT na Amazon

(Źródło obrazu: @JirayD na Twitterze)
(Źródło obrazu: @JirayD na Twitterze)
(Źródło obrazu: @@DOer_R na Twitterze)
(Źródło obrazu: @@DOer_R na Twitterze)

Udostępnij nasz artykuł, liczy się każdy link!

0,170




Źródło