Biznes

Odlatuje Boeing 747-400 linii Air India, odlatuje pierwszy samolot | Wiadomości z Indii

  • 22 kwietnia, 2024
  • 5 min read
Odlatuje Boeing 747-400 linii Air India, odlatuje pierwszy samolot |  Wiadomości z Indii


MUMBAI/DELHI: Spośród setek odrzutowców, które wyleciały z Bombaju w poniedziałek, jeden szczególnie duży samolot wzniósł się nad pas startowy, a następnie wykonał mały manewr, przechylając skrzydła w górę i w dół, żegnając się ostatecznie. Uchwycony przez obserwatorów samolotów, był to charakterystyczny manewr pożegnalny, który zasygnalizował, że Boeing 747-400 linii Air India jumbo jet dotarł do finału wyjazd z Indii, jego ojczyzny od ponad czterdziestu lat.
Air India sprzedało temu przedsiębiorstwu ostatnie cztery Boeingi 747-400 Sprzedaż lotnicza, amerykańskiej firmy zajmującej się starymi odrzutowcami komercyjnymi. Jumbo VT-EVA o nazwie „Agra” był pierwszym z czterech odrzutowców, które wystartowały. Indie lotnicze przeprowadził ostatnią operację jumbo jet lot w marcu 2021 r. z Delhi do Bombaju.
The Grupa Tata zdecydował się sprzedać Jumbo, ponieważ są one nieekonomiczne w porównaniu z obecną dużą liczbą oszczędnych odrzutowców.
„Fala skrzydeł” jumbo poruszyła wszystkie serca w mediach społecznościowych, ale słoń w pokoju był sposobem, w jaki samolot został wysłany, bez pożegnania.
Samolot wystartował do Plainfield w USA, gdzie zostanie poddany kanibalizmowi i rozebrany na części zamienne.
„Nowy samolot dołącza do floty linii lotniczych przy dużym rozgłosie i fanfarach, a po lądowaniu wozy strażackie witają się z salwą wodną. W ciągu kilkudziesięciu lat służby Air India B747 przewoził prezydentów i premierów oraz przeprowadzał masową ewakuację Hindusów z krajów ogarniętych wojną. Samolot jest kluczową częścią historii lotnictwa Indii. Indie powinny były go serdecznie pożegnać i zatrzymać jeden B747 w muzeum dla przyszłych pokoleń” – powiedział kapitan Manoj Hathi, były dyrektor ds. operacyjnych Air India.
„To smutne, w jaki sposób to wysłali. Samolot był pokryty kurzem, nawet nie został dokładnie umyty” – powiedział, dodając, że inne linie lotnicze, takie jak na przykład British Airways, godnie pożegnały się ze swoim B747.
Były dyrektor generalny Jet Airways, Sanjiv Kapoor, napisał na Twitterze: „Smutno, że kończy się pewna era. Samoloty 747 były szczytem linii Air India należącej do JRD Tata… szkoda, że ​​nie zatrzymano ich na jego cześć jako muzeum”. Są to oczywiście Boeingi 747-400, czyli późniejsze wersje jumbo jeta. Klasyczny Boeing 747, pierwszy z jumbo, który dołączył do floty Air India od marca 1971 roku, już dawno opuścił Indie.
Linia Air India napisała na Twitterze: „Dziś żegnamy pierwszego z naszych ostatnich „Królowej przestworzy”, B747, odlatującego z Bombaju. Dziękujemy za erę majestatycznych lotów. Będzie nam brakować Twojej kultowej obecności”.
Partner zarządzający Nomadic Aviation Group, Steven Giordano, powiedział: „Lokalny zespół inżynierów z zakładu Air India MRO oraz obecni na miejscu przedstawiciele techniczni firmy Aersale (nabywca) od kilku miesięcy przygotowywali samolot do lotu, przeprowadzając inspekcje, uruchamianie silnika, i działania związane z powrotem do usługi. Samolot został wyrejestrowany i umieszczony w rejestrze FAA (Stany Zjednoczone). Wyznaczony inspektor zdatności do lotu (DAR-T) FAA z biura terenowego w Nowym Jorku podpisuje/podpisuje przed lotem każde specjalne świadectwo zdatności do lotu, które zezwala na „jednorazowe” operacje na potrzeby lotu promem.




Źródło

Warto przeczytać!  Elon Musk uruchamia satelitarną usługę Internetu Starlink w Indonezji, największym archipelagu świata