Sport

Odnośnie oświadczenia Hamiltona W15 wydanego przez Russella podczas GP Australii: PlanetF1

  • 23 marca, 2024
  • 5 min read
Odnośnie oświadczenia Hamiltona W15 wydanego przez Russella podczas GP Australii: PlanetF1


Podczas gdy Lewis Hamilton ubolewał nad „niekonsekwencją” Mercedesa W15 po kwalifikacjach do Grand Prix Australii, jego kolega z zespołu, George Russell, nie miał takich obaw.

Hamilton rozpoczął dzień kwalifikacyjny na torze Albert Park, potrzebując znacznych zysków po mocnym piątku, chociaż ostatnia sesja treningowa sugerowała, że ​​odblokował ten wynik, a potem jeszcze więcej, gdy zbliżył się do ostatecznego tempa z trzeciego treningu o jedną dziesiątą. Jednak po kwalifikacjach problemy wróciły.

George Russell nie ma „wahań” jak Lewis Hamilton

Podczas gdy Russell zapewnił sobie P7 na starcie, Hamiltonowi nie udało się pokonać przeszkody w Q2 i wystartuje P11. Po sesji rozmawiał ze Sky F1 o „niespójności” z W15, która „naprawdę miesza w głowie”.

Jednak Russell powiedział mediom po kwalifikacjach, że nie cierpi na „wahania pewności siebie i osiągów” tak jak Hamilton, co niepokojąco sprawia, że ​​jest to problem charakterystyczny dla części Hamiltona w garażu Mercedesa.

„Zdecydowanie nie odnotowuję wahań pewności siebie ani osiągów po mojej stronie garażu lub w samochodzie w porównaniu z tym, czego doświadcza Lewis” – powiedział.

„Jestem w miarę zadowolony z zachowania samochodu, po prostu nie mamy jeszcze dobrych osiągów.

„To był trudny dzień, ale ostatecznie zakwalifikowaliśmy się na 7. miejsce. Będzie dużo [tyre degradation] w wyścigu, więc nadal jest o co grać.”

Warto przeczytać!  Krzyk Ramandeepa Singha w meczu KKR vs LSG wprawia Raviego Shastriego w osłupienie: „Czy to najlepsze…”

PlanetF1.com poleca

F1 2024: Rekord bezpośrednich kwalifikacji pomiędzy członkami zespołu

Skład kierowców F1 2025: Kto jest już potwierdzony na starcie 2025?

Ekspert Sky F1, Naomi Schiff, powiedziała, że ​​te niespójności w Hamiltonie są źródłem szerszego zamieszania wykraczającego poza jego własne wyobrażenia, wyjaśniając, że Hamilton musi cierpieć z powodu jakiegoś obszaru konfiguracji W15, pokazując, że on i Russell nie osiągnęli porozumienia w sprawie takiego, który działa dla obu.

„Cóż, to nie tylko mieszanie się w jego umyśle, to także trochę mieszanie w naszych umysłach” – powiedział Schiff.

„Ponieważ wczoraj stracili tempo, a przynajmniej Lewis był w drugim treningu, a dziś rano wyszli na tor i byli naprawdę, naprawdę szybcy, a potem udali się do kwalifikacji i odpadli w Q2, to trochę jak , co się dzieje?

„Od dłuższego czasu sytuacja jest nierówna. Dlatego frustrujące jest dla nich wygłaszanie tych samych stwierdzeń na temat tego, co jest nie tak z samochodem.

„Muszą walczyć do jutra. Pokazali, że niedziele nadal wydają się być czasem, w którym samochód naprawdę ożywa. Maksymalnie mogą zyskać w niedzielę. Miejmy więc nadzieję, że on [Hamilton] jest w stanie przejść.

Warto przeczytać!  „Nie wiem, o której sytuacji matematycznej mówimy…”: Hardik Pandya o kwalifikacjach MI do baraży IPL

„Warunki na torze zmieniły się drastycznie pomiędzy trzecim treningiem a kwalifikacjami. Temperatury były wyższe, oczywiście poziom przyczepności na torze był inny. I jest różnica pomiędzy obydwoma kierowcami.

„Wyraźnie można czuć się bardziej komfortowo, ponieważ Lewis opisuje samochód jako trudny do pokonania, a częściowo zależy to od komfortu kierowcy w samochodzie. Każdy kierowca potrzebuje czegoś nieco innego, jeśli chodzi o jego osobisty styl jazdy, jeśli chodzi o to, co mu się podoba w samochodzie, z czym sobie radzi, co być może uwypukli jego własne słabości.

„I najwyraźniej dzieje się coś z konfiguracją samochodu, z czego Lewis nie jest zbyt zadowolony. Nie wydaje się, aby między tymi dwoma kierowcami znaleźli coś, co naprawdę sprawdzi się dla obu stron warsztatu”.

Były kierowca F1 Karun Chandhok powiedział, że obawy Hamiltona są głębsze, ponieważ niespójności, które odczuwa w W15, wydają się nie występować z sesji na sesję, ale z zakrętu na zakręt, nawet po przeanalizowaniu materiału filmowego z toru.

„Myślę, że jest jeszcze gorzej, wydaje mi się, że pod pewnymi względami niemal od zakrętu do zakrętu” – powiedział Chandhok w odpowiedzi na twierdzenie, że Hamilton cierpi z sesji na sesję.

Warto przeczytać!  Fabrizio Romano twierdzi, że Man Utd podjął starania w sprawie podpisania „specjalnego” napastnika za 56 milionów funtów

„Są momenty, kiedy oglądasz występy na deskach, kiedy wydaje się, że ma pod sobą przyczepność i równowagę, a gdy następnym razem tam dotrze, po prostu to znika.

„To okropne uczucie dla kierowcy. Kiedy jedziesz na prostej, naciskasz hamulce, chcesz wiedzieć, jak zareaguje samochód i chcesz wiedzieć, jak tylko skręcisz kierownicą, jakie sygnały otrzymasz, gdy zaczniesz ładować przednie opony, jakie odczucia będziesz odczuwać w dłoniach i na plecach, jeśli chodzi o sposób poruszania się samochodu?

„A jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, czy przewidzieć, jak będzie przebiegał ten ruch, natychmiast trochę się cofniesz, natychmiast hamujesz nieco wcześniej, utrzymujesz nieco mniejszą prędkość, a następnie zaczynasz tracić czas okrążenia. I właśnie przez to teraz przechodzi.

„Po prostu nie jest w stanie, wyraźnie w swoim umyśle, kiedy dojeżdża do zakrętu, wiedzieć, co się wydarzy. I niestety, jest to obecnie tylko cykl, w którym się znajdują.”

Russell przewyższał Hamiltona przez ostatnie pięć weekendów wyścigowych z rzędu.

Przeczytaj dalej: Lewis Hamilton mówi, że „niekonsekwencja” w W15 „naprawdę miesza w głowie” po wyjściu z Q2


Źródło