Odwołania lotów Vistara: odwołano ponad 100 lotów, DGCA oczekuje codziennych raportów i nie tylko | 10 najważniejszych aktualizacji
![Odwołania lotów Vistara: odwołano ponad 100 lotów, DGCA oczekuje codziennych raportów i nie tylko | 10 najważniejszych aktualizacji](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/Vistara_flights_cancelled_delayed_India_1712045179604_1712045179740-770x470.jpg)
Anulowanie lotu Vistarą: Vistara, linia lotnicza będąca współwłasnością Singapore Airlines i Tata Group, ogłosiła w ciągu ostatnich kilku dni liczne opóźnienia i odwołania lotów. Według doniesień linia lotnicza stanęła w obliczu nagłych, masowych zwolnień lekarskich pilotów, co miało wpływ na jej operacje lotnicze. Firma stwierdziła, że do zakłóceń przyczyniły się obowiązkowe wymogi konserwacyjne niektórych statków powietrznych oraz przyczyny operacyjne. Według źródeł PTI we wtorek 2 kwietnia aż 70 lotów może zostać odwołanych. Wcześniej tego dnia NDTV poinformowało, że linia lotnicza odwołała pięć lotów do New Delhi, trzy do Bengaluru i dwa do Kalkuty ze względu na brak pilotów i problemy operacyjne.
Oto 10 najważniejszych aktualizacji
- 1 kwietnia linia lotnicza odwołała ponad 50 lotów i opóźniła co najmniej 160 kolejnych. Przewoźnik oferujący pełen zakres usług zapowiedział odwołanie lotów w nadchodzących dniach, ponieważ brak pilotów i inne czynniki zakłócały świadczenie usług w ciągu ostatnich kilku dni.
- Ministerstwo Lotnictwa Cywilnego (MoCA) i minister Unii Jyotiraditya Scindia poprosili firmę Vistara o szczegółowy raport dotyczący odwołań lotów i poważnych opóźnień, jak wynika z wielu raportów. W zeszłym tygodniu linia lotnicza odwołała lub opóźniła ponad 100 lotów – powiedział agencji prasowej ANI urzędnik ministerstwa.
- DGCA zwróciła się do linii lotniczej o codzienne przekazywanie informacji i szczegółowych informacji na temat odwołanych i opóźnionych lotów. Linię lotniczą poproszono także o dopilnowanie, aby przestrzegane były odpowiednie postanowienia CAR sekcja 3, seria M, część IV dotyczące udogodnień zapewnianych pasażerom przez linie lotnicze w związku z odmową przyjęcia na pokład, odwołaniem lotów lub opóźnieniami lotów, jak również z góry informacji, możliwości zwrotu kosztów, odszkodowania (jeśli dotyczy) itp. dla pasażerów. Dodatkowo urzędnicy DGCA monitorują sytuację, aby zapewnić zgodność z ww. CAR i zminimalizować niedogodności dla pasażerów.
- Rzecznik Vistary powiedział Mint, że w ciągu ostatnich kilku dni linia lotnicza odnotowała znaczną liczbę odwołań i opóźnień lotów z różnych powodów, w tym z niedostępności załogi. „Zdecydowaliśmy się tymczasowo zmniejszyć liczbę obsługiwanych lotów, aby zapewnić odpowiednią łączność w naszej siatce połączeń” – dodał rzecznik.
- Linia lotnicza jest obecnie w trakcie fuzji z Air India. W ramach przejścia w marcu obie linie lotnicze zostały objęte jednolitą strukturą wynagrodzeń. W nowej strukturze piloci Vistary otrzymają stałe wynagrodzenie za 40 godzin lotu zamiast dotychczasowych 70 godzin. Otrzymają także wynagrodzenie zamiast dodatkowych godzin lotu i nagrody zależne od lat pracy w linii lotniczej.
- „Piloci w Vistara byli rozczarowani nową polityką wynagrodzeń, ponieważ skutecznie obniża ona ich pensje” – powiedziało Mint jedno ze źródeł.
- Jako przyczynę opóźnienia podano również przyczyny operacyjne. Rzecznik linii lotniczej powiedział, że w ciągu ostatnich kilku dni z różnych powodów operacyjnych doszło do kilku odwołań i opóźnień lotów.
- Wielu użytkowników mediów społecznościowych podzieliło się swoimi nieprzyjemnymi doświadczeniami związanymi z opóźnieniami lotów (nawet 5 godzin) w ciągu ostatnich kilku dni. Wiele osób skarżyło się na niepełny zwrot pieniędzy przez firmę po odwołaniu lotu.
- Klienci zaczęli korzystać z mediów społecznościowych w obliczu odwołań, opóźnień i zamieszania. Jeden z nich napisał na X: „@airvistara, co się dzieje z tak dużą liczbą odwołań i opóźnień??? Martwię się teraz o mój lot z Vistarą. Prosimy o informację z co najmniej 48-godzinnym wyprzedzeniem, aby zaplanować alternatywną linię lotniczą!!!!”
- Inny napisał: „@airvistara Całkowity chaos zeszłej nocy w Bengaluru na trasie UK 864 do Bombaju. Twoje podejście do tej sytuacji sfrustrowało ponad 150 klientów, z których wielu może w przyszłości ponownie rozważyć lot liniami Vistara lub Air India.”
Odblokuj świat korzyści! Od wnikliwych biuletynów po śledzenie zapasów w czasie rzeczywistym, najświeższe informacje i spersonalizowany kanał informacyjny – wszystko jest tutaj, na wyciągnięcie ręki! Zaloguj się teraz!