Rozrywka

Oferta kontraktowa studia wysłana do SAG-AFTRA – ostateczny termin

  • 4 listopada, 2023
  • 6 min read
Oferta kontraktowa studia wysłana do SAG-AFTRA – ostateczny termin


EKSKLUZYWNY: Nowa propozycja studia, mająca na celu zakończenie trwającego 113 dni strajku SAG-AFTRA, została właśnie dostarczona do gildii.

Słyszymy, że gildia aktorów i AMPTP wyznaczyły na ten weekend dalsze negocjacje, w których oczekuje się bezpośredniego udziału dyrektorów generalnych studiów. Przewidywania, że ​​może to oznaczać, że nowy trzyletni kontrakt będzie dostępny w ciągu najbliższych 48 godzin, powinny zostać „odrzucone” – podało w piątek dobrze umiejscowione źródło gildii, ponieważ szefowie SAG-AFTRA muszą w pełni zapoznać się z dokumentem, zanim w ogóle wrócą do stół negocjacyjny.

Najnowsze wydarzenia mają miejsce pod koniec napiętego tygodnia, w którym ton rozmów zmienił się w pesymistyczny, w miarę jak SAG-AFTRA oczekiwała na formalną odpowiedź na swoje ostatnie uwagi. Osoba znająca studio, późnym wieczorem, oddaliła te niepokoje i powiedziała, że ​​przedłużony czas jest po prostu kwestią chęci władz, które chcą przedstawić gildii pełny pakiet.

„Zamierzamy złożyć im ofertę, a potem zobaczymy, dokąd wszyscy pójdziemy” – powiedział późnym popołudniem dyrektor bliski rozmów.

Nowa propozycja pojawia się także w obliczu przecieków i plotek krążących po mieście w piątek, że studia mają krótki termin na zawarcie umowy, która ma uratować resztę sezonu telewizyjnego i harmonogram filmów na 2024 rok.

Ponieważ „płyn” został zastąpiony przez „ostrożny optymizm”, co było nowym rytmem rozmów w sprawie kontraktów w ciągu ostatnich kilku dni, osoba mająca dostęp do informacji poufnych zwróciła uwagę na „pilną potrzebę” znalezienia rozwiązania. Jednocześnie osoby posiadające wiedzę o wydarzeniach dodają, że każde pojęcie o najnowsza propozycja, będąca najlepszą i ostateczną ofertą AMPTP, jest „naprawdę przedwczesna”, jak to ktoś ujął.

Warto przeczytać!  Chili Peppers, czołowy skład Alanis z lat 90. na pierwszym festiwalu Minnesota Yacht Club w St. Paul

W czołówce propozycji studia dostającej się do SAG-AFTRA, dzisiaj i w czwartek toczyły się także rozmowy pomiędzy stronami. Jak upierał się jeden z nieugiętych informatorów, „wszyscy korzystają z backchannelingu”.

Chociaż portal Deadline wyłącznie poinformował, że obie strony nie spotkały się w czwartek, w rzeczywistości przedstawiciele SAG-AFTRA i AMPTP odbyli rozmowę później tego wieczoru. Jednakże, pomimo tego, że gildia wyraziła swoją frustrację związaną z wydłużonym czasem reakcji studiów, komunikacja ta nie zaowocowała formalną odpowiedzią studiów ani na najnowszą propozycję gildii dotyczącą sztucznej inteligencji złożoną ponad dwa dni temu, ani na „kompleksową odpowiedź” sześć dni temu.

Od 24 października obie strony rozpoczęły ponowną rundę rozmów, zarówno osobiście, jak i wirtualnie.

Podobnie jak podczas ostatnich i udanych sesji z WGA we wrześniu, w tej rundzie dyskusji z SAG-AFTRA w różnym stopniu uczestniczą Donna Langley z NBCUniversal, Bob Iger z Disneya, David Zaslav z Warner Bros Discovery i Ted Sarandos z Netflix. Dyrektorzy generalni Gang of Four byli głęboko zaangażowani w tworzenie odpowiedzi na propozycje SAG-AFTRA i oczekuje się, że będą dalej zaangażowani osobiście lub wirtualnie z prezydentem gildii Fran Drescherem, głównym negocjatorem Duncanem Crabtree-Ireland i innymi przynajmniej przez początek dalsze rozmowy w ciągu najbliższych kilku dni

Duncan Crabtree-Irlandia, Fran Drescher, Ted Sarandos, Bob Iger, David Zaslav i Donna Langley

Getty/Dzięki uprzejmości

W tym samym czasie, podobnie jak to widzieliśmy w przypadku WGA, kiedy gildia strajkowała, po drugiej stronie toczyła się ciągła kampania szeptania i strzelania przeciwko kierownictwu SAG-AFTRA. Ponadto w gildii panuje przekonanie, że AMPTP zastosowało taktykę „dziel i rządź” pomiędzy przywódcami a członkami – posunięcia, które jak dotąd wydają się całkowicie nieskuteczne.

Warto przeczytać!  Twierdzenia Lil Nas X, że uczęszcza do chrześcijańskiego college'u, sensacyjnie zaprzeczają twierdzeniom Liberty University, ponieważ rzecznik twierdzi, że szkoła nigdy nie wystosowała listu akceptacyjnego do rapera Montero

Dziś wcześniej prezes SAG-AFTRA Fran Drescher zamieściła na Instagramie wpis: „TGIF! Miejmy nadzieję, że dyrektor generalny amptp powróci i zapieczętuje ladę transakcyjną!”

Jedno ze źródeł wykonawczych mówi nam, że SAG-AFTRA potrzebuje kaskaderów i kaskaderek, którzy mogliby decydować, jak będą wyglądać ich cyfrowe kaskaderki. Jest to „decyzja zwykle podejmowana przez dyrektorów” w przeliczeniu na jednego informatora, dodając, że po prostu nie podlega ona jurysdykcji gildii. Inne źródło ze studia mówi nam, że gildia aktorów prosi o ograniczenie liczby cyfrowych dodatków, które można jednocześnie wykorzystać w danej scenie. Jedną z konsekwencji byłoby zatrzymanie w tle większej liczby prawdziwych aktorów na ekranie.

Z jednej strony opóźnienie studiów w odpowiedzi na uwagi SAG-AFTRA i propozycję sztucznej inteligencji nieco zabolało, ponieważ konglomeraty otwarcie pragną wznowienia produkcji telewizyjnej i fabularnej, jak nam mówią.

Krążą pogłoski, że powstanie horror New Line autorstwa Stephena Kinga Działka Salem, trafia do usługi przesyłania strumieniowego Max po pobraniu zdjęcia z premiery kinowej po Święcie Pracy w 2022 r. Byłaby to pierwsza decyzja dla Warner Bros Discovery pod przewodnictwem Davida Zaslava, które przysięgało nie angażować się w taktykę starej administracji polegającą na bezpośredniej transmisji strumieniowej filmów. „Max naprawdę potrzebuje treści na przyszły rok” – stwierdziło jedno ze źródeł branżowych na temat niedoboru produktów, z którym boryka się streamer. To samo dotyczy harmonogramu teatralnego. Przeniesienie trzech dużych masztów namiotowych — Misja: Niemożliwe 8, Disneya/Pixara Elio, i Disneya Królewna Śnieżka — do 2025 r. może skutkować szacunkowo 1,5 miliarda dolarów wpływów ze sprzedaży biletów w przyszłym roku.

Warto przeczytać!  Najbardziej świąteczny wygląd rodziny

W czwartek podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników kwartalnych Paramount Global akcjonariusze zostali poinformowani, że spółka poniosła 60 milionów dolarów z tytułu „kosztów przestojów związanych ze strajkiem”. Dyrektor generalny Bob Bakish podczas rozmowy zauważył, że harmonogram filmów kinowych studia na rok 2024 uległ zmianie i że „strajk nadal wpływa na scenariuszową część telewizji”.

To niewielka zmiana w porównaniu z tym, czego doświadczają Kalifornia i pracownicy branży rozrywkowej w wyniku niepokojów pracowniczych. Gospodarka stanu straciła szacunkowo 6,5 miliarda dolarów w wyniku strajków WGA i SAG-AFTRA, które spowodowały wstrzymanie ogromnej większości produkcji. Od czasu strajku skrybów na początku maja i gildii aktorów, którzy w połowie lipca wzięli udział w pikietach, w przemyśle rozrywkowym utracono ponad 45 000 miejsc pracy.


Źródło