Biznes

Oficjalna aplikacja PKP S.A. już dostępna do pobrania!

  • 3 stycznia, 2023
  • 4 min read
Oficjalna aplikacja PKP S.A. już dostępna do pobrania!


PKP od lat nie miało aplikacji mobilnej z prawdziwego zdarzenia. W gruncie rzeczy, czekanie na taką było jeszcze bardziej irytujące, niż na spóźniający się pociąg. Przyszedł jednak czas na zmiany w postaci PKO.appka. Oby na lepsze!

PKP.appka dostępna do pobrania

PKP S.A. z dumą uruchomiło stronę internetową (szkoda, że niezabezpieczoną, ale przynajmniej działa) prezentującą funkcje pachnącej jeszcze świeżością aplikacji PKP.appka.

To najnowsze mobilne osiągnięcie zespołu PKP Informatyka Sp. z o.o., odpowiedzialnego za powołanie do życia programu mobilnego, który ułatwiłby życie osobom podróżującym koleją na co dzień i od święta.

Aplikację można już pobierać ze sklepów Google Play i App Store. Co dokładnie oferuje i czy jest sens z niej korzystać, skoro od kilku tygodni możemy w prosty sposób kupować bilety PKP Intercity w apce KOLEO?

W czym pomoże aplikacja PKP?

PKP.appka to swego rodzaju asystent podróży koleją. Stworzona przez Polskie Koleje Państwowe S.A., nie tylko prezentuje tablice przyjazdów i odjazdów z dowolnej stacji, ale też umożliwia wyszukiwanie połączeń bezpośrednich i z przesiadkami.

Później można zakupić bilet na interesującą nas trasę – obsługiwanych jest zdecydowana większość działających w Polsce przewoźników krajowych. Na liście znajduje się m. in. PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, POLREGIO, Koleje Dolnośląskie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Koleje Małopolskie i Arriva RP.

Warto przeczytać!  Polskę zaleje fala aut używanych? Mało kogo będzie stać na elektryka

Jak na razie, nie da się zakupić biletu bezpośrednio w aplikacji. Podczas próby zakup biletu, przenoszeniu jesteśmy do serwisu Blikom. Twórcy PKP.appki pracują nad wdrożeniem płatności bez opuszczania aplikacji – to jednak może jeszcze chwilę potrwać.

Poszczególne połączenia można śledzić na bieżąco, dzięki czemu będziemy w stanie zorientować się, czy dany pociąg ma opóźnienie, a jeśli tak, to jak duże.

Nowość – informacje o dworcach kolejowych

W PKP.appce jest też coś, czego nie ma w innych aplikacjach umożliwiających kupowanie biletów kolejowych – przewodnik po dworcach. Moduł ten umożliwia sprawdzenie, jakie usługi dostępne są na konkretnym dworcu. Zajdziemy tam informacje o poczekalniach, kasach biletowych, toaletach, przechowalniach bagażu czy stojakach rowerowych oraz o działających na dworcach punktach handlowo-usługowych: sklepach, kawiarniach, barach szybkiej obsługi, kwiaciarniach, salonikach prasowych i wielu, wielu innych.

Ta rzecz może być szczególnie przydatna dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Z aplikacji łatwo wyczytamy, czy dany dworzec ma udogodnienia w postaci wind, schodów ruchomych czy odpowiednio przystosowanych toalet.

Mało tego: jeśli dany dworzec znajduje się aktualnie w remoncie (a to bywa dość częstym widokiem dla osób podróżujących koleją po Polsce), w aplikacji pojawią się informacje o tymczasowej organizacji ruchu pieszych na dworcu czy funkcjonowaniu dworca tymczasowego.

Warto przeczytać!  Buda zapowiada pakiet ułatwień dla przedsiębiorców. "Koniec z pieczątką"

PKP.appka ma też specjalny przycisk SOS, który może się przydać (oby nie!), gdy zauważymy jakąś nietypową sytuację. Użycie go spowoduje szybkie połączenie się z pracującymi przez 24 h na dobę służbami PKP S.A., odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo na dworcach kolejowych.

Choć przyjemnie mi się korzysta z aplikacji KOLEO, która ma już wszystko to, co potrzebuję, na pewno przetestuję też w następnych tygodniach nową aplikację PKP. Mam nadzieję, że oficjalny program Polskich Kolei Państwowych nie zawiedzie!

Zobacz również

Zmień swój klasyczny rower w e-bike, dzięki startupowi Swytch Bike




Źródło