Świat

Ograniczeni kadencją ustawodawcy z Nebraski podejmują to, co może być ostatnim impulsem do uzyskania większej ulgi w podatku od nieruchomości • Nebraska Examiner

  • 15 sierpnia, 2024
  • 8 min read
Ograniczeni kadencją ustawodawcy z Nebraski podejmują to, co może być ostatnim impulsem do uzyskania większej ulgi w podatku od nieruchomości • Nebraska Examiner


LINCOLN — Niczym feniks z popiołów, kadencja ustawodawców Nebraski ograniczona czasowo w czwartek wystosowała prawdopodobnie ostatnią prośbę o przywrócenie bardziej znaczących planów ulg w podatku od nieruchomości, zanim zakończy się ich kadencja w legislaturze.

Senator stanowy Justin Wayne z Omaha, siedzący, słucha senatora stanowego Steve’a Hallorana z Hastings. 26 lipca 2024 r. (Zach Wendling/Nebraska Examiner)

Senator stanowy Justin Wayne z Omaha przedstawił swoim kolegom trzy opcje do rozważenia w czwartek po południu, przed spodziewaną drugą rundą debaty nad Ustawą Ustawodawczą 34. LB 34 to rozwijający się wysiłek podjęty przez Komisję ds. Przychodów w celu rozwiązania problemu rosnących podatków od nieruchomości, głównego celu sesji specjalnej.

Prawie natychmiast ustawodawcy z klasy senatorów Wayne’a, wybrani w 2016 r., zaczęli przyłączać się do akcji, ponownie domagając się szerszych opcji niż te, które pozostały im we wtorek.

Wtorek był dniem, w którym ustawa LB 34 najpierw musiała zmierzyć się z poprawką liczącą 122 strony, ale ostatecznie skończyła na 43 stronach i trzech elementach:

  • „Wstępne” rozliczanie ulg podatkowych od zapłaconych podatków od nieruchomości, dzięki czemu są one uwzględniane w zeznaniach podatkowych, zamiast aby właściciele nieruchomości musieli zgłaszać ulgę w swoich zeznaniach podatkowych.
  • Zwiększenie dopuszczalnych ulg podatkowych na podatki od nieruchomości płacone na finansowanie szkół K-12 do kwoty 750 milionów dolarów w pierwszym roku.
  • Ograniczenie corocznego wzrostu wpływów z podatków od nieruchomości dla samorządów miejskich i powiatowych do poziomu wyższej z następujących wartości: inflacji lub 0% w czasach deflacji.

Ostatnie miesiące urzędowania dla niektórych

Co najmniej 15 ustawodawców nie powróci w styczniu, w tym 13, których kadencja jest ograniczona po ośmiu latach urzędowania, w tym Wayne. Wielu z nich twierdzi, że LB 34 może być ostatnim pociągiem opuszczającym stację w sprawie ulgi podatkowej od nieruchomości, ale chcą więcej.

Senator stanowy Joni Albrecht z Thurston rozmawia z senatorem stanowym Johnem Lowe z Kearney na sali obrad Nebraska Legislature. 18 marca 2024 r. (Zach Wendling/Nebraska Examiner)

Senator stanowy Joni Albrecht z Thurston: „Nie wyjadę stąd z tym, co mamy teraz. Jak wrócić do domu? Zrobimy to, co musimy zrobić”.

Senator stanowy Lynne Walz z Fremont: „Nie sądzę, żeby to wystarczyło, ale myślę, że jest jeszcze inny obraz, o którym nie mówiliśmy, a mianowicie rozwój gospodarczy”.

Senator stanowa Carol Blood z Bellevue: „Żałuję, że nie będę tu w przyszłym roku, bo walczyłabym dalej, ale nie chcę odchodzić, nie robiąc nic”.

Warto przeczytać!  Umowa między Izraelem a Hamasem w sprawie zakładników została uzgodniona, ale zaczyna się oczekiwanie na realizację

Senator stanowy Mike McDonnell z Omaha: „Nie muszą to być te trzy opcje. Możemy być tak kreatywni, jak chcemy”.

„Powinniśmy zrobić coś wyjątkowego”

Wayne powiedział, że jeśli obecna wersja LB 34 to wszystko, co uchwali Legislatura, można było to zrobić „przez e-mail” lub telekonferencję. On i inni zasugerowali powrót do domu, jeśli to pozostało na stole.

Senator stanowy Steve Erdman z Bayard, środek. 30 lipca 2024 r. (Zach Wendling/Nebraska Examiner)

Zamiast tego jego nowe pomysły rozszerzyłyby LB 34, który obecnie zapewniałby około 3% nowej ulgi (185 milionów dolarów), do 25% lub 40% całkowitej ulgi na dodatek do istniejących programów. Jeśli jego propozycje nie zostaną poparte, poprosił ustawodawców o skierowanie istniejących ulg podatkowych do tych, którzy najbardziej ich potrzebują.

„Cały stan Nebraska oczekuje, że zrobimy coś w tym momencie” – powiedział Wayne. „Jesteśmy na sesji specjalnej, powinniśmy zrobić coś specjalnego”.

Senator stanowy Steve Erdman z Bayard również walczył o to, co uważa za „rozwiązanie”, a nie tylko „plaster na amputację”, jak opisuje LB 34 i inne plany forsowane przez Revenue Committee.

Erdman zachęcił prawodawców do przyjęcia jego propozycji podatku konsumpcyjnego EPIC, mającego na celu całkowitą eliminację podatków od nieruchomości, dochodów i sprzedaży.

Droga naprzód, z ostrożnością

Walz i Blood zaapelowali o ostrożność i poprosili ustawodawców o współpracę z lokalnymi władzami, takimi jak gminy i powiaty, aby nie doszło do zakłóceń w świadczeniu usług ani nie wprowadzano nowych, niefinansowanych mandatów.

„Nie ma absolutnie żadnej możliwości rozwiązania problemu podatku od nieruchomości, jeśli nie rozwiniemy naszego stanu i nie uzyskamy nowych dochodów” – powiedział Walz.

Senator stanowy Carol Blood z Bellevue. 13 sierpnia 2024 r. (Zach Wendling/Nebraska Examiner)

Blood powiedziała, że ​​obejmuje to podniesienie lokalnego limitu rocznych poborów podatku od nieruchomości do wyższej z wartości 3% lub inflacji, zamiast tylko 0% w czasach deflacji. Skrytykowała również Legislaturę za to, że nie przyjęła innych generatorów dochodów, takich jak utworzenie nowego przedziału podatku dochodowego.

Znaczna część frustracji narastającej po LB 34 została drastycznie zawężona z około 30% obniżki podatków od nieruchomości do zaledwie 3% w połowie debaty we wtorek. W tym czasie wiodący prawodawcy przeszli na „odchudzony” plan z jego „absolutnym minimum” komponentów.

Warto przeczytać!  Chińskie firmy mogą spotkać się z sankcjami, jeśli Pekin wyśle ​​broń do Rosji

Każdy z trzech planów Wayne’a opierałby się na obecnym LB 34 w następujący sposób i opierałby się na kolejnych ruchach. Zmiana finansowania szkół nie była częścią żadnego z planów, które Wayne rozprowadzał.

„To może nie być odpowiedź, ale myślę, że po raz pierwszy ludzie mogą usiąść i zastanowić się, co robimy” – powiedział Wayne.

Opcja 1 („lepszy sposób na wprowadzenie 3% ulgi”)

Właściciele różnych typów nieruchomości zobaczyliby inny procent dostępnych ulg podatkowych. Wayne powiedział, że pomogłoby to odróżnić „babcię z dołu ulicy” od właścicieli nieruchomości komercyjnych, firm i właścicieli gruntów spoza stanu:

  • Nieruchomość mieszkalna „zamieszkana przez właściciela”: 100% obowiązującego kredytu.
  • Grunty rolne: 100% obowiązującego kredytu.
  • Najem mieszkaniowy: 95% naliczonego kredytu.
  • Nieruchomość komercyjna: 50% obowiązującego kredytu.

Opcja ta wyceniałaby również nieruchomości mieszkalne po niższej stawce niż rzeczywista wartość rynkowa, z jedną stawką dla mieszkań zajmowanych przez właścicieli i inną dla mieszkań wynajmowanych. Wymagałoby to zmiany konstytucji.

Opcja 2 (25% obniżki podatku od nieruchomości)

Utworzono by nowe ulgi podatkowe pokrywające finansowanie 23 okręgów zasobów naturalnych stanu (około 95 milionów dolarów rocznie), a stan zwróciłby więzienia okręgowe za koszty operacyjne i konserwacyjne. Stan musiałby również obniżyć wyceny i zapłacić za zmianę wartości. To pozostawiłoby stan z odpowiedzialnością za:

  • Własność lokali: 5% wartości szacunkowej.
  • Grunty rolne: 27% wartości szacunkowej.
  • Czynsz za lokale mieszkalne: 5% wartości szacunkowej.
  • Nieruchomość komercyjna: 0% wartości szacunkowej (bez korekty).

Opcja ta obejmowałaby również LB 73 i LB 39, odpowiednio od McDonnella i senatora stanowego Kathleen Kauth z Omaha.

Projekt ustawy McDonnella LB 73 rozszerzyłby kryteria kwalifikowalności do świadczeń o korekty wynikające ze zmian wskaźnika cen nieruchomości Federal Housing Finance Agency, który jest wyższy niż inflacja w indeksie cen konsumpcyjnych.

Projekt ustawy Kautha LB 39 przywróciłby prawo do zwolnienia z podatku od nieruchomości niektórym mieszkańcom Nebraski, którzy kwalifikowali się do niego w ciągu ostatnich trzech lat, ale z powodu rosnących wycen utracili do niego prawo.

Warto przeczytać!  Osuwisko w górzystych południowo-zachodnich Chinach spowodowało śmierć 47 osób

Wraz z rozszerzoną ulgą Wayne nakazałby państwu podniesienie podatków „za grzech” na sześć towarów:

  • Papierosy — 1 dolar za paczkę 20 sztuk (wcześniej 64 centy).
  • Napoje spirytusowe — 5 dolarów za galon (w porównaniu z 3,75 dolara za galon).
  • E-papierosy (waporyzatory) — 30% hurtowo (w porównaniu z rozdzielonym podatkiem akcyzowym w wysokości 5 centów za mililitr na jednorazowe płyny do waporyzacji i 10% hurtowo na inne elektroniczne produkty nikotynowe).
  • Keno (loteria) — 20% dochodu brutto (wzrost z 2%).
  • Gry zręcznościowe — 20% czystego przychodu operacyjnego na każdy bankomat (wzrost z 5%).

Nowe podatki od sprzedaży zostaną wprowadzone do 33 usług, co zniesie różne zwolnienia z podatku dotyczące towarów i usług, w tym tatuaży, usług pielęgnacji skóry, działalności lobbingowej i czarterów lotniczych.

Wprowadzono by nowe zwolnienie z podatku od sprzedaży energii elektrycznej wykorzystywanej w gospodarstwach domowych.

Opcja 3 (40% obniżki podatku od nieruchomości)

Obniżanie stawek podatku dochodowego od osób prawnych i fizycznych do 2028 r. zostanie wstrzymane na rok, aby zaoszczędzić dodatkowe 250 mln USD. Stawki te nadal osiągną 3,99% do 2029 r.

Trzecia opcja obejmowałaby również LB 47, od Wayne’a, aby usunąć podatek franczyzowy od instytucji finansowych i zamiast tego nakazać im płacenie podatku dochodowego od osób prawnych. Cukierki i napoje bezalkoholowe również byłyby opodatkowane zgodnie z planem.

Najemcy odczuliby dodatkową ulgę w postaci obniżki podatku dochodowego do 2200 USD lub pełnej kwoty czynszu zapłaconego w roku podatkowym. Jest to podobne do ustawy LB 740 z 2022 r., zaproponowanej przez senator stanową Wendy DeBoer z Omaha w 2022 r., która zaproponowała odliczenie do 3000 USD.

Zwiększona zostanie również ulga podatkowa od dochodów z pracy z 10% dopuszczalnej ulgi federalnej do 15%.

wayne-new-plany-podatkowe-od-własności

OTRZYMAJ PORANNE NAGŁÓWKI DO TWOJEJ SKRZYNKI POCZTOWEJ


Źródło