Biznes

Ograniczymy współpracę z PepsiCo także w Polsce

  • 5 stycznia, 2024
  • 3 min read
Ograniczymy współpracę z PepsiCo także w Polsce



Carrefour poinformował klientów, że nie będzie już sprzedawać we Francji produktów PepsiCo, takich jak Pepsi, chipsy Lay’s i 7up, ponieważ stały się one zbyt drogie. Podobną strategię sieć będzie wprowadzać także w Polsce.

Carrefour nie będzie sprzedawał towarów PepsiCo także w Polsce. fot. shutterstock

Carrefour nie będzie sprzedawał produktów PepsiCo

Od 4 stycznia br. na półkach z produktami PepsiCo (PEP.O) w sklepach Carrefour we Francji będzie umieszczona informacja: „Nie sprzedajemy już tej marki ze względu na niedopuszczalne podwyżki cen” – powiedział rzecznik francuskiego sprzedawcy cytowany przez Reutersa.

PepsiCo inwestuje w produkcję kultowych napojów. Nowoczesna linia produkcyjna w Żninie

Podwyżki PepsiCo zbyt duże dla Carrefoura?

Amerykańska firma podała w październiku, że planuje „skromne” podwyżki cen w tym roku, ponieważ popyt utrzyma się pomimo wzrostów, co doprowadziło do podniesienia prognozy zysków na 2023 r. po raz trzeci z rzędu.

Carrefour wycofa produkty PepsiCo ze sklepów w Polsce?

Czy decyzja francuskiej centrali Carrefoura wpłynie na dostępność produktów PepsiCo także w sklepach sieci w Polsce? W odpowiedzi na nasze zapytanie biuro prasowe sieci potwierdziło, że zamierza podążać w kierunku nakreślonym przez francuską centralę:

– W nawiązaniu do pojawiających się informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour i PepsiCo, których celem było obniżenie cen produktów tego producenta dla klientów, informujemy iż Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą na krajowym rynku – czytamy w odpowiedzi udzielonej Portalowi Spożywczemu.

PepsiCo zmierzyło wpływ marki na zyski z reklam

PepsiCo w Polsce i słynny spór z Biedronką o chipsy Lay’s

Na polskim podwórku nie tak dawno temu głośno było o wieloletnim sporze PepsiCo z Biedronką. Na skutek trudnych negocjacji na blisko rok ze sklepów detalisty zniknęły chipsy Lay’s.

Warto przeczytać!  "Praca nie definiuje twojej wartości". 5 inspirujących cytatów słynnego psychologa biznesu

Jak potwierdziła w rozmowie z Portalem Spożywczym Biedronka na początku 2022 roku wycofanie Lay’sów było efektem renegocjacji warunków współpracy, które trwają od końca 2021 roku. Pisaliśmy o tym szerzej w tekście: Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek

Ten produkt ma wielu przeciwników, ale i tak znika z półek w kilka minut. Oto zdjęcia z Lidla

PepsiCo o podwyżkach cen w 2024 roku

Koncern PepsiCo poinformował jesienią 2023 r., że planuje „skromne” podwyżki cen w 2024 roku w związku z utrzymującym się popytem pomimo wielokrotnych wzrostów cen, co skłoniło giganta branży przekąsek i napojów do podniesienia prognozy zysków na 2023 rok po raz trzeci z rzędu.

W 2024 roku nastąpi niewielki wzrost cen – powiedział agencji Reuters dyrektor finansowy Hugh Johnston.

Średnie ceny wzrosły o 11% w kwartale zakończonym 9 września, podczas gdy wolumen organiczny spadł o 2,5%.

PepsiCo i konkurencyjna Coca-Cola odniosły korzyści na niemal dominacji na światowym rynku napojów gazowanych, a także na trendzie wśród konsumentów, którzy wydają na produkty zaliczane do kategorii „niedrogie luksusy”.

Największe marki FMCG stworzyły nowy związek. Wśród założycieli: Lotte Wedel, PepsiCo, Nestlé

 

 

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl


Źródło