Ograniczymy współpracę z PepsiCo także w Polsce
Carrefour poinformował klientów, że nie będzie już sprzedawać we Francji produktów PepsiCo, takich jak Pepsi, chipsy Lay’s i 7up, ponieważ stały się one zbyt drogie. Podobną strategię sieć będzie wprowadzać także w Polsce.
Carrefour nie będzie sprzedawał towarów PepsiCo także w Polsce. fot. shutterstock
Carrefour nie będzie sprzedawał produktów PepsiCo
Od 4 stycznia br. na półkach z produktami PepsiCo (PEP.O) w sklepach Carrefour we Francji będzie umieszczona informacja: „Nie sprzedajemy już tej marki ze względu na niedopuszczalne podwyżki cen” – powiedział rzecznik francuskiego sprzedawcy cytowany przez Reutersa.
Podwyżki PepsiCo zbyt duże dla Carrefoura?
Amerykańska firma podała w październiku, że planuje „skromne” podwyżki cen w tym roku, ponieważ popyt utrzyma się pomimo wzrostów, co doprowadziło do podniesienia prognozy zysków na 2023 r. po raz trzeci z rzędu.
Carrefour wycofa produkty PepsiCo ze sklepów w Polsce?
Czy decyzja francuskiej centrali Carrefoura wpłynie na dostępność produktów PepsiCo także w sklepach sieci w Polsce? W odpowiedzi na nasze zapytanie biuro prasowe sieci potwierdziło, że zamierza podążać w kierunku nakreślonym przez francuską centralę:
– W nawiązaniu do pojawiających się informacji o niepowodzeniu negocjacji cenowych pomiędzy Carrefour i PepsiCo, których celem było obniżenie cen produktów tego producenta dla klientów, informujemy iż Carrefour Polska również ograniczy współpracę z tym dostawcą na krajowym rynku – czytamy w odpowiedzi udzielonej Portalowi Spożywczemu.
PepsiCo w Polsce i słynny spór z Biedronką o chipsy Lay’s
Na polskim podwórku nie tak dawno temu głośno było o wieloletnim sporze PepsiCo z Biedronką. Na skutek trudnych negocjacji na blisko rok ze sklepów detalisty zniknęły chipsy Lay’s.
Jak potwierdziła w rozmowie z Portalem Spożywczym Biedronka na początku 2022 roku wycofanie Lay’sów było efektem renegocjacji warunków współpracy, które trwają od końca 2021 roku. Pisaliśmy o tym szerzej w tekście: Biedronka: chipsy Lay’s zniknęły z półek
PepsiCo o podwyżkach cen w 2024 roku
Koncern PepsiCo poinformował jesienią 2023 r., że planuje „skromne” podwyżki cen w 2024 roku w związku z utrzymującym się popytem pomimo wielokrotnych wzrostów cen, co skłoniło giganta branży przekąsek i napojów do podniesienia prognozy zysków na 2023 rok po raz trzeci z rzędu.
W 2024 roku nastąpi niewielki wzrost cen – powiedział agencji Reuters dyrektor finansowy Hugh Johnston.
Średnie ceny wzrosły o 11% w kwartale zakończonym 9 września, podczas gdy wolumen organiczny spadł o 2,5%.
PepsiCo i konkurencyjna Coca-Cola odniosły korzyści na niemal dominacji na światowym rynku napojów gazowanych, a także na trendzie wśród konsumentów, którzy wydają na produkty zaliczane do kategorii „niedrogie luksusy”.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl