Biznes

Ola Electric wprowadzi rikszę elektryczną przed IPO

  • 13 marca, 2024
  • 3 min read
Ola Electric wprowadzi rikszę elektryczną przed IPO


Ola Electric z siedzibą w Benglauru sfinalizowała plany uruchomienia elektrycznej autorikszy, tzw Raahi, skierowanych bezpośrednio do konsumentów. Posunięcie to podkreśla strategiczną ekspansję firmy w segmencie elektrycznych pojazdów trójkołowych, mającą na celu konkurowanie z uznanymi graczami, takimi jak Mahindra Treo, Piaggio Ape e-city i Bajaj RE.

„Ola Electric planuje opublikować mnóstwo ogłoszeń, w tym dotyczących gigafactory, w ciągu najbliższych kilku miesięcy przed wejściem na giełdę. E-autoriksza jest częścią tego samego planu i wewnętrznie celem jest wykonanie jej w ciągu mniej więcej najbliższych dwóch tygodni” – powiedziała ET osoba posiadająca wiedzę, dodając, że harmonogramy mogą ulec zmianie.

Rozwój i konkurencja

Nadchodząca elektryczna autoriksza jest zwieńczeniem wysiłków Ola Electric podejmowanych w ciągu ostatnich kilku lat na rzecz dywersyfikacji portfolio produktów i wejścia na rynek pojazdów użytkowych. Rozwój Raahi stanowi część szerszej strategii prowadzącej do przewidywanej oferty publicznej Ola Electric, zgodnej z jej celem, jakim jest pozyskanie funduszy i wzmocnienie jej obecności na rynku.

Strategiczne posunięcia poprzedzające IPO

To znaczy Raahi podróżny w języku hindi symbolizuje strategiczne podejście Ola Electric przed zbliżającą się pierwszą ofertą publiczną (IPO). Decyzja firmy o ujawnieniu Raahi jest zgodna z jej szerszym celem, jakim jest dywersyfikując swoje portfolio produktowe i wzbudzić zainteresowanie inwestorów. Dzięki projektowi prospektu emisyjnego czerwonego śledzia (DRHP) złożonego w grudniu ubiegłego roku Ola Electric zamierza pozyskać znaczny kapitał, potencjalnie do kwoty 5500 crore rupii, poprzez nowy problem. To zastrzyk kapitału, w połączeniu z ofertą sprzedaży 95,2 milionów akcji przez obecnych inwestorów, podkreśla zaangażowanie firmy w napędzanie wzrostu i ekspansji.

Warto przeczytać!  Jak inflacja żywności odegrała rolę w sondażu Lok Sabha NDA? Wiadomości z Indii

Skupienie się na segmencie pojazdów dwukołowych i infrastrukturze

Przygotowując się do debiutu giełdowego, Ola Electric intensyfikuje wysiłki mające na celu umocnienie pozycji lidera w segmencie elektrycznych jednośladów. Inicjatywy obejmują przedłużenie gwarancji na akumulatory, rozbudowę infrastruktury szybkiego ładowania i ulepszenie sieci centrów serwisowych. Ponadto w dokumentach IPO spółka umieściła pojazd czterokołowy w swoich planach na przyszłość.

Plany rozbudowy Gigafabryki

Ola Electric także realizuje plany gigafabryk, przeznaczając na ten cel znaczną część przewidywanych wpływów z IPO. Założyciel i dyrektor generalny Bhavish Aggarwal wskazał, że firma jest zaangażowana w wewnętrzną produkcję ogniw akumulatorowych, a plany utworzenia gigafabryki mają nastąpić do koniec bieżącego kwartału.

Dynamika rynku elektrycznych autoriksz

Na rynku elektrycznych autorikszy gracze tacy jak Mahindra, Piaggio i Bajaj oferują spektrum cenowe od Od 2,0 lakh rupii do ponad 3,5 lakh rupii, w zależności od modelu i dodatkowych funkcji. Zmienność cen odzwierciedla różnorodne preferencje i wymagania konsumentów w tym segmencie. Warto zauważyć, że dane rządowe ze strony internetowej poświęconej transportowi Vahan wskazują na znaczny wzrost popularności elektrycznych pojazdów trójkołowych, których sprzedaż przekracza 580 000 jednostek w ubiegłym roku, co stanowi godne uwagi 66% wzrost w porównaniu z 2022 r. Ten silny wzrost podkreśla coraz większą dynamikę w kierunku elektryfikacji pojazdów trójkołowych, przy czym ponad 50% całkowitej sprzedaży trójkołowców w 2023.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo


Źródło