Technologia

OnePlus patrzy w przyszłość, opiera się na swoim dziedzictwie i rezygnuje z modeli „Pro”.

  • 7 lutego, 2023
  • 12 min read
OnePlus patrzy w przyszłość, opiera się na swoim dziedzictwie i rezygnuje z modeli „Pro”.


To początek nowego roku, a to oznacza nowe urządzenia niektórych z najlepszych marek w branży mobilnej. Jedną z tych firm, które wcześnie wkraczają do akcji, jest OnePlus. Dostajemy nie tylko nowy smartfon w OnePlus 11, ale także nowe słuchawki douszne OnePlus Bud Pro 2 i tablet OnePlus Pad.


Oprócz zdobycia praktycznego czasu z OnePlus 11 i innymi nowymi urządzeniami, XDA miał szczęście spotkać się z niektórymi członkami OnePlus, w tym Spenserem Blankiem, szefem PR i komunikacji w North America, szef strategii produktowej Xiaolu Hou oraz szef marki i marketingu Emily Dai. Rozmawialiśmy o przyszłości OnePlus, dlaczego nie planuje wypuścić modelu Pro w najbliższym czasie i jak oderwie się od innych najlepszych telefonów na rynku, takich jak Samsung i Google.

Warto przeczytać!  NASA Curiosity Mars Rover otrzymuje dużą aktualizację oprogramowania – NASA Mars Exploration

Odpowiedzi na wiele naszych pytań udzielono z pomocą tłumacza. Ten wywiad został zredagowany ze względu na zwięzłość i przejrzystość.

OnePlus-4-Znak wodny

Chris Wedel, redaktor sekcji mobilnej: Zgłoszono, że w tym roku nie ma planów na urządzenie „Pro”. Jaki jest powód tej zmiany, skoro wiele innych marek oferuje jednocześnie wiele urządzeń?

Xiaolu Hou: Tak więc, aby odpowiedzieć na twoje pytanie, właściwie mam trzy punkty na poparcie mojej odpowiedzi. Po pierwsze, OnePlus łączy produkty premium, zapewniając szybkie i płynne działanie w przystępnej cenie. Wiemy, że użytkownika tak naprawdę nie obchodzi nazwa produktu. To, na czym naprawdę im zależy, to doświadczenie, jakie może dostarczyć produkt i jego ostateczna cena. Po drugie, jeśli spojrzysz, przekonasz się, że jest już wyposażony w najlepszy chipset na rynku, jakim jest Snapdragon 8 Gen 2, a także flagowy poziom wrażeń graficznych i nowoczesny elegancki design z tekstura premium. Oznacza to również, że jest to model Pro z serii OnePlus 11.

Inną rzeczą, o której chcę wspomnieć, jest to, że można również znaleźć naprawdę ważną funkcję, jaką jest trzecia generacja aparatu Hasselblad dla urządzeń mobilnych. Trzeci powód, który chciałbym wam wyjaśnić, choć specyfikacja jest na poziomie pro, to cena OnePlusa 11 nadal będzie mieścić się w przedziale liczbowym serii. Przekonają się, że jest to naprawdę niedrogie, a także dostępne.

Jak ewoluowała współpraca Hasselblad, jeśli w ogóle? Co robi Hasselblad, aby „ulepszyć” aparaty OnePlus? Jak ewoluowała współpraca Hasselblad, jeśli w ogóle? Co robi Hasselblad, aby „ulepszyć” aparaty OnePlus?

Hou: OK, odpowiadając na pytanie, chcielibyśmy wspomnieć o jednej rzeczy. Współpracując z Hasselbladem, budujemy wspaniały produkt z ulepszeniami, które można znaleźć w każdej części. Mamy podobny cel, a nasza współpraca zdecydowanie poprawiła świetną jakość. Wcześniej produkty OnePlus koncentrowały się głównie na wysokiej wydajności, a także najszybszym i płynnym działaniu. Jeśli chodzi o obrazowanie, możemy zrobić wiele ulepszeń. Dlatego współpracując z Hasselbladem, możemy również wprowadzać nowe produkty, takie jak OnePlus 9 i OnePlus 10, zapewniając profesjonalne doświadczenie w zakresie obrazowania. Wzięliśmy pod uwagę opinie i niezwykłe preferencje naszych konsumentów.

A jeśli chodzi o OnePlus 11, możesz zobaczyć, że wprowadzamy na rynek dwie rzeczy. Jednym z nich jest kalibracja naturalnych kolorów za pomocą Hasselblada. Kolejną rzeczą jest tryb portretowy Hasselblada. Dzięki tym dwóm rzeczom chcielibyśmy zapewnić profesjonalne wrażenia w zakresie obrazowania. Widać więc, że współpraca z Hasselbladem poczyniła ogromne postępy. Niezależnie od tego, czy chodzi o produkt, czy o doświadczenie, które jest szybkie i płynne, wszystkie te rzeczy z pewnością pomogą nam zdobyć punkty przewagi.

OnePlus-11-2-Znak wodny

Wiemy, że użytkownika tak naprawdę nie obchodzi nazwa produktu. To, na czym naprawdę im zależy, to doświadczenie, jakie może dostarczyć produkt i jego ostateczna cena.

Podczas naszej współpracy zawsze skupialiśmy się na kalibracji naturalnych kolorów za pomocą Hasselblada. W przypadku OnePlus 11 kontynuujemy te wysiłki, a nawet je intensyfikujemy. Dlatego w naturalnej kalibracji kolorów z Hasselbladem znajdziesz wiele niesamowitych rzeczy i doświadczeń. Wprowadziliśmy również jeszcze jeden element sprzętowy — 13-kanałowy multispektralny czujnik do identyfikacji kolorów światła — który został doskonale zastosowany w trybie portretowym Hasselblada, a także w kalibracji naturalnych kolorów.

Porozmawiajmy o trybie portretowym Hasselblada, a mówiąc o tej części, wprowadziliśmy znaczące aktualizacje. Najpierw wprowadziliśmy czujnik obrazu IMX709. Wprowadzając tę ​​technologię połączymy je również z Hasselblad XCD, dokonaliśmy wielkich ulepszeń. Prowadzi to do poprawy tekstury, a także ekspresji koloru. Aparat Hasselblad został wyposażony w obiektywy XCD 30mm i 65mm. Oznacza to, że będziemy dostarczać informacje zbliżone do lustrzanek cyfrowych.

OnePlus niedawno ogłosił rozszerzone aktualizacje urządzeń z pięcioma latami aktualizacji zabezpieczeń i czterema latami głównych aktualizacji Androida dla wybranych urządzeń. Czy możesz rozwinąć, jakie urządzenia to obejmuje? Czy linia Nord będzie jej częścią?

Hou: Jestem bardzo szczęśliwy mogąc powiedzieć, że OnePlus 11 będzie pierwszym smartfonem OnePlus, który otrzyma cztery generacje systemu operacyjnego Oxygen i pięć lat aktualizacji zabezpieczeń. Jeśli chodzi o inne nowe produkty, które pojawią się na flagowym poziomie, również będą cieszyć się podobnymi aktualizacjami.

oneplus-11-review-xda-45344t09985
NIE UŻYWAJ, EMBARGO DO 7 LUTEGO, GODZ. 10:15 ET

Dlatego podjęliśmy tak ważną decyzję, ponieważ po przeprowadzeniu ankiety rynkowej i skontaktowaniu się z naszymi klientami zdaliśmy sobie sprawę, że chociaż byliśmy wspierani przez niesamowity i mocny sprzęt, nasze aktualizacje oprogramowania zawsze były przedmiotem zainteresowania naszych użytkowników . W szczególności zdaliśmy sobie sprawę, że niektóre inne konkurencyjne firmy na rynku, takie jak Apple i Samsung, zawsze ulepszają swoje aktualizacje oprogramowania. Dlatego nie ma powodu, dla którego nie postępujemy w ich ślady. Chociaż oznacza to, że musimy dużo inwestować w tego rodzaju części, ale jesteśmy bardzo gotowi do podjęcia tej decyzji.

Rynek składany w USA jest łatwo zdominowany przez Samsunga, bez żadnej realnej opcji poza nim. Oppo ma już kilka składanych opcji w swoim portfolio na rynkach wschodnich. Jaki jest plan OnePlus na składane telefony?

Hou: Cóż, właściwie od 2019 roku OnePlus zaczął wprowadzać wiele nowych serii. Jeśli zapoznasz się z tymi nowymi seriami, zdasz sobie sprawę, że nasze produkty obejmują nie tylko niedrogi asortyment, ale jednocześnie znajdziesz inne zakresy, zwłaszcza na rynku ponadgabarytowym. Dlatego naszym celem jest upewnienie się, że wszyscy użytkownicy, którzy chcą wypróbować produkt OnePlus, z pewnością poczują te niesamowite produkty, usługi, a także najwyższą jakość. W przyszłości wprowadzimy również więcej produktów obejmujących szerszy zakres, aby nadal zapewniać najlepszą obsługę i najwyższą jakość.

Jak oficjalne „połączenie” z Oppo wpłynęło na marketing i postrzeganie marki? Zwłaszcza w regionach, w których Oppo jest dostępne, w jaki sposób OnePlus stara się zachować swoją tożsamość i nie pojawiać się jako kolejna sub-marka?

Emilia Dai: Integracja z Oppo trwa już 1,5 roku, a jeśli chodzi o postrzeganie rynku, będzie to dość szczególne i wyjątkowe pod względem brandingu, marketingu, a także niektórych działań związanych z tego rodzaju częściami, gdzie będziemy nadal utrzymać swoją niezależność. Ale w przypadku niektórych części możemy wykorzystać więcej zasobów, aby Oppo nadal wspierało i poprawiało jakość i integrację.

W sprawach takich jak obsługa klienta, badania i rozwój, a także dla Instytutu Badawczego Oppo, w przypadku tych części możemy lepiej poprawić jakość i obsługę. Są bardzo mile widziani, chętni i otwarci na głębszą integrację, jeśli zapewniona jest poprawa jakości. Teraz zespół planowania produktu jest również dość niezależny w przypadku OnePlus. Dlatego możemy upewnić się, że produkt trafi na rynek, będzie dość zróżnicowany w przeciwieństwie do Oppo.

W ostatnich latach rynki zachodnie zostały zdominowane przez Samsunga i Apple, a Google zaczyna przejmować coraz więcej tej przestrzeni. W przeszłości OnePlus odniósł wielki sukces ze swoimi flagowymi urządzeniami, ale ostatnio linia Nord wydawała się być bardziej skupiona w USA. W jaki sposób OnePlus planuje być bardziej konkurencyjny w tej przestrzeni dzięki OnePlus 11?

Hou: Od czasu OnePlus 10T bardzo skupialiśmy się na wydajności, aby zagwarantować nasze podstawowe obietnice, takie jak szybkość i płynność. Inną rzeczą, którą możesz zobaczyć, jest to, że wprowadziliśmy wiele ulepszeń w celu szybszego ładowania. Chcemy mieć pewność, że wszystkie tego rodzaju usługi są gwarantowane i obiecane użytkownikom. Poza tym można zauważyć, że często staramy się integrować zasoby z Oppo, aby realizować tego rodzaju intencje. Oprócz wydajności staramy się również wprowadzać inne ulepszenia w obszarach takich jak obrazowanie. W przyszłości zdecydowanie celem poprawy naszej konkurencyjności będzie rozpoczęcie od wydajności. Ale oczywiście w przypadku flagowca i innych produktów nacisk kładziony jest nie tylko na wydajność, ponieważ obrazowanie stanie się kolejnym ważnym celem i naciskiem.

Jeszcze jedna informacja i powód, dla którego musimy skupić się na wydajności, jest taki, że po naszym badaniu rynku i dyskusji z naszymi użytkownikami zdaliśmy sobie sprawę, że 90% funkcji telefonu komórkowego musi być wspierane przez wysoką wydajność, taką jak jakość obrazowanie, funkcja uruchamiania lub ponowne uruchamianie telefonu komórkowego. Dlatego zawsze powinieneś koncentrować się na wysokiej wydajności.

oneplus-11-review-xda-45344t09988

Spensera Blanka: Powodem, dla którego nie będziemy mieć wersji Pro, jest to, że szczególnie w Ameryce Północnej wychodzimy w tym roku z dużo bardziej agresywnym marketingiem i naprawdę zmierzamy w kierunku powrotu do naszych korzeni. Co to znaczy? Kiedyś mieliśmy tylko jeden dobry produkt, żeby nie wprowadzać konsumenta w błąd. Zwłaszcza, gdy mamy Samsunga i Apple, którzy opracowują podstawowy model i zasadniczo robią ten efekt drabiny, prawda? Za 50 USD więcej dostajesz Pro, a za 100 USD więcej dostajesz Pro Xax, prawda? Wychodzimy z tylko jednym produktem i robimy to najlepiej, jak potrafimy. Nie musisz mieć nazwy Pro, aby było to urządzenie pro. To urządzenie będzie również podcinać naszych konkurentów pod względem cenowym. Chcę to odnotować, ponieważ tak naprawdę zajmujemy się tym produktem w niektórych bolączkach, z którymi borykają się konsumenci tutaj w Ameryce Północnej wraz z innymi naszymi konkurentami.

Wychodzimy z tylko jednym produktem i robimy to najlepiej, jak potrafimy.

Chcę również powiedzieć, że jeśli chodzi o rozpowszechnienie naszej nazwy, w tym roku z pewnością będziemy mieli znacznie bardziej agresywny marketing. Nasza współpraca z T-Mobile jest nadal bardzo ważna, a rynek usług przedpłaconych w USA stale się rozwija. Nasza seria Nord jest dla nas bardzo ważna, aby nadal rozwijać naszą działalność… Będziemy nadal polegać na naszym partnerstwie z T-Mobile, aby rozwijać nasze portfolio Nord i wypromować naszą markę na rynku usług przedpłaconych, który nadal się rozwija rosnąć z roku na rok. W tym roku iw przyszłości, jeśli chodzi o nasze portfolio produktów, a także niektóre z naszych inicjatyw marketingowych, które będą wdrażane w nadchodzących miesiącach.

Czy istnieje obawa, że ​​​​bez etykiety Pro / Ultra / Max postawi OnePlus 11 w niekorzystnej sytuacji z punktu widzenia dzielenia się opiniami z klientami kupującymi nowy smartfon?

Pusty: Myślę, że mówiąc ogólnie, myślę, że naprawdę musisz polegać na przedstawicielach T-Mobile, aby wiedzieć, jaki produkt jest najlepszy dla klienta, który wchodzi do drzwi. Wiesz, że wymaga to od nas jako firmy upewnienia się, że współpracujemy z T-Mobile w zakresie wszystkich naszych urządzeń, w tym linii Nord, aby upewnić się, że rozumieją, dlaczego to urządzenie różni się od innych urządzeń konkurencji i dlaczego powinni wybrać to urządzenie. Ale myślę, że naprawdę musisz polegać na jakimś elemencie przedstawiciela obsługi klienta w sklepie, aby naprawdę ocenić, co klient ma nadzieję uzyskać.

Jedną z rzeczy, na które mamy nadzieję, gdy to urządzenie zacznie się pojawiać, są ceny OnePlus 11, które, miejmy nadzieję, będą w stanie powiedzieć, że możesz dostać S23 Ultra, który jest o 50-55% droższy, lub możesz dostać coś bardzo podobnego, co może mieć nawet lepszą jakość zdjęć, znacznie lepszą wydajność przy 50% mniej niż to, co zaoferuje Samsung lub Google Pixel.



oneplus-11-review-xda-453ss44t09991

Wydaje się, że OnePlus ma wielkie plany dotyczące rozwoju marki, ponownie koncentrując się na tym, co pierwotnie podniosło ją do punktu, w którym znajduje się obecnie firma. Oferując doskonały sprzęt i imponującą wydajność po niższych cenach niż wiele innych ciężkich hitów w kosmosie. Mamy nadzieję, że zwiększona uwaga poświęcona obrazowaniu i oprogramowaniu dogoni sprzęt, aby zaoferować użytkownikom kolejne atrakcyjne urządzenia.

oneplus11_urządzenie

OnePlus 11

OnePlus 11 to powrót firmy do formy, oferując niemal flagowe wrażenia w niższej cenie niż to, co pobiera Samsung.


Źródło