Biznes

Opłata za bilet premium Tatkal w wysokości 10 100 rupii na pociąg B’luru-Kolkata szokuje opinię publiczną | Social Viral

  • 10 sierpnia, 2024
  • 4 min read
Opłata za bilet premium Tatkal w wysokości 10 100 rupii na pociąg B’luru-Kolkata szokuje opinię publiczną | Social Viral


Bilet premium tatkal na SMVB Howrah Express, superszybki pociąg łączący Bengaluru i Kalkutę, kosztował oszałamiające 10 100 rupii, szokując internautów wygórowanymi cenami w innym przypadku przyjaznej dla budżetu trasy. Ta wygórowana kwota wyszła na jaw za pośrednictwem posta na Reddicie w piątek, w którym użytkownicy wyrazili swoje zdziwienie i krytykę „dynamicznego systemu cenowego” stosowanego przez Indian Railways.

Użytkownik Reddita, który opublikował tę informację, był zdumiony wysokimi kosztami, szczególnie biletu 2. AC (2A) na to, co uważa się za zwykły superszybki pociąg. Użytkownik podkreślił wyraźną różnicę między taryfą premium tatkal a zwykłym biletem 2A, którego cena wynosi zazwyczaj 2900 rupii.

„Kto byłby skłonny zapłacić ponad 10 000 rupii za bilet 2A, skoro normalna cena biletu wynosi zaledwie 2,9 tys. rupii?” – pytał użytkownik, wskazując na znaczną dysproporcję.

Kategoria tatkal premium Indian Railways

Wysoki koszt tego biletu jest powiązany z kategorią premium tatkal, która została wprowadzona przez Indian Railway Catering and Tourism Corporation (IRCTC). W przeciwieństwie do tradycyjnego systemu tatkal, w którym ceny są stałe, premium tatkal stosuje dynamiczny model cenowy. Oznacza to, że wraz ze wzrostem popytu wzrasta również cena biletu, co może prowadzić do potencjalnie wysokich kosztów.

Warto przeczytać!  Hindenburg: Hindenburg twierdzi, że szef SEBI miał udziały w spółkach offshore powiązanych z Adani

Według erail.in, „Minimalna stawka Premium to podstawowa stawka za przejazd pociągiem plus opłaty Tatkal, które wahają się od 10 do 30 procent, a górny limit zależy od klasy podróży. Maksymalna stawka wynosi do 30 procent stawki podstawowej lub 400 rupii (w zależności od tego, która kwota jest wyższa).”

Dynamiczny model cenowy spotkał się z ostrą krytyką wielu użytkowników Reddita. Jeden z komentujących odrzucił system jako „bezużyteczny” i argumentował, że miejsca powinny być albo objęte tatkal, albo ogólnym limitem. Obecna struktura, według użytkownika, pozostawia zbyt mało miejsc do ogólnej rezerwacji, co jeszcze bardziej pogarsza problem.

„Podróżowanie bez biletu jest tańsze”

Inny komentujący przyjął bardziej praktyczne podejście, sugerując, że można uniknąć wysokich kosztów, podróżując bez biletu w klasie 2. AC i po prostu płacąc grzywnę, która prawdopodobnie nie przekroczy 10 000 rupii.

Grzywny Indian Railways za podróżowanie pociągiem bez biletu zaczynają się od 250 rupii i mogą sięgać nawet 1000 rupii. Jednak osoby złapane bez biletu mogą również trafić do więzienia na okres do sześciu miesięcy. Odmowa zapłaty grzywny może również skutkować rezerwacją pasażerów na podstawie sekcji 137 ustawy o kolejach lub grzywną od sędziego.

Warto przeczytać!  Ruszyła wypłata wsparcia dla rolników, którzy sprzedali pszenicę lub grykę po 14 kwietnia - AgroNews - Wiadomości rolnicze

Loty kontra podróże pociągiem w Indiach

Dyskusja dotyczyła również szerszych implikacji takiego cennika, szczególnie w porównaniu z podróżami lotniczymi. Loty w klasie ekonomicznej między Bengaluru a Kalkutą w sierpniu mogą kosztować od 4500 do 10 000 rupii, w zależności od czynników takich jak czas, ulepszenia i dodatkowe usługi. Loty, które trwają około 2 godzin i 40 minut, stanowią jaskrawy kontrast w porównaniu z 29-godzinną podróżą pociągiem, tradycyjnie uważaną za bardziej przyjazną dla budżetu opcję.

Niektórzy użytkownicy zauważyli jednak, że dla niektórych pasażerów, np. tych ze schorzeniami lub innymi ograniczeniami, podróż samolotem może nie być opcją, co zmusza ich do ponoszenia wysokich kosztów podróży pociągiem.

„Są ludzie, którzy nie mogą latać z przyczyn medycznych. Są uciskani przez te nowe zasady” – argumentował jeden z użytkowników.

W miarę jak ceny biletów kolejowych zbliżają się do cen biletów lotniczych, a nawet je przewyższają, pojawiają się pytania o uczciwość i trwałość takiego modelu cenowego, zwłaszcza w przypadku usługi, która tradycyjnie była postrzegana jako tańsza alternatywa dla podróży lotniczych.

Pierwsze opublikowanie: 10 sierpnia 2024 | 9:14 AM IST

Warto przeczytać!  USA. Giełda kryptowalut FTX. Sam Bankman-Fried ma żywić się "chlebem i wodą"


Źródło