Opóźniona usługa subskrypcji iPhone’a firmy Apple wciąż nadchodzi, aby rozwiązać duży problem
Nowa usługa subskrypcji iPhone’a jest wciąż w przygotowaniu, pomimo pewnych opóźnień – według świeżych plotek – a usługa może pomóc złagodzić narastający problem zarówno dla Apple, jak i kupujących telefony.
Według Bloomberga (otwiera się w nowej karcie) wiarygodnego analityka Marka Gurmana, usługa subskrypcyjna Apple’a na iPhone’a „powinna w końcu dotrzeć”, pomimo faktu, że miała zostać uruchomiona już w zeszłym roku.
Usługa – w ramach której nowe iPhone’y mogły być dodawane do subskrypcji opartych na aplikacjach, takich jak Apple One – najwyraźniej pozostawała w fazie rozwoju wraz z rodziną iPhone’ów 14. Jednak według Gurmana opóźniły go „wyzwania inżynieryjne” i złożony rozwój „systemu finansowego nowej generacji”.
Biorąc pod uwagę, że ma być oferowana jako metoda płatności dla iPhone’ów, zanim potencjalnie zostanie rozszerzona na inne produkty, istnieje szansa, że może zostać uruchomiona wraz z iPhone’em 15 jeszcze w tym roku, chyba że zostaną przerwane przez dalsze opóźnienia.
Nie jest jeszcze jasne, w jaki sposób plan subskrypcji iPhone’a będzie działał. Ale prawdopodobnie będzie to rozwinięcie istniejącego programu aktualizacji iPhone’a Apple (powyżej), który pozwala płacić miesięczną opłatę kroczącą, aby skutecznie dzierżawić iPhone’a 14, a następnie uaktualnić, gdy Apple wypuści nowy model.
W przeciwieństwie do programów ratalnych, usługa subskrypcji iPhone’a najwyraźniej nie będzie po prostu ceną telefonu podzieloną na ustalony okres 12 lub 24 miesięcy. Według wcześniejszego Bloomberga (otwiera się w nowej karcie) spekulacje, usługa subskrypcji będzie stałą miesięczną opłatą zarządzaną za pośrednictwem konta Apple w App Store.
Może również pojawić się jako opcja płatności w sklepie internetowym Apple lub być dołączona jako część subskrypcji Apple One, ale wydaje się, że będziemy musieli poczekać co najmniej do końca tego roku, aby się dowiedzieć.
Analiza: Nadal ma to sens finansowy – dla Apple
Usługa subskrypcji Apple iPhone zostałaby zaprojektowana w celu rozwiązania problemu, który jest prawdopodobnie większy dla Apple niż dla kupujących telefony – smartfony stały się zbyt dobre i zbyt drogie, abyśmy mogli je co roku aktualizować.
Według analityków rynku IDC (otwiera się w nowej karcie), w okresie od października do grudnia ubiegłego roku smartfony odnotowały największy w historii spadek liczby przesyłek (spadek rok do roku o 18,3%). W tym okresie odnotowano również najniższą całkowitą dostawę smartfonów od dekady.
Wynika to z wielu czynników, ale jednym z nich jest kryzys kosztów utrzymania, który sprawia, że coraz trudniej jest uzasadnić zakup smartfona premium. Zwłaszcza, gdy plotki sugerują, że flagowe telefony – takie jak rzekomy iPhone 15 Ultra – będą jeszcze droższe.
Usługa subskrypcji iPhone’a może być przydatną nową opcją dla tych, którzy chcą mieć najnowsze modele bez płacenia pełnej ceny wywoławczej, z góry lub w ratach. Usługa prawdopodobnie nie będzie tylko sposobem na stopniową spłatę Twojego iPhone’a, zamiast tego będzie ciągłą subskrypcją, która pozwoli Ci również wymienić telefon na nowy model.
Ale istnieje już kilka podobnych programów, które pomagają uczynić iPhone’y bardziej przystępnymi cenowo, w tym plany operatorów i własny program aktualizacji iPhone’a firmy Apple. Plan subskrypcji iPhone’a prawdopodobnie będzie się różnił od tego drugiego, ponieważ będzie częścią Apple One. Obecnie zaczyna się od 16,95 USD / 16,95 GBP / 21,95 USD miesięcznie za najtańszy plan, który obejmuje Apple Music, Apple TV Plus, Apple Arcade i iCloud Plus.
Gdybyś mógł dostać nowego iPhone’a w ramach tego planu, bez konieczności spłacania całkowitego kosztu telefonu przez określony czas, mogłoby to otworzyć flagowe modele dla nowej publiczności. Ale dobrze by to również zaspokoiło potrzebę Apple zarówno w zakresie świeżego rozwoju smartfonów, jak i blokowania fanów w coraz ważniejszych usługach programowych – w takim razie niewielka premia dla nas, ale potencjalnie większa wygrana dla Apple.