Marketing

Optymalizacja strategii marketingowej e-B2B: Abhijeet Jhawar

  • 11 kwietnia, 2023
  • 4 min read
Optymalizacja strategii marketingowej e-B2B: Abhijeet Jhawar


Abhijeet Jhawar, wiceprezes ds. marketingu i strategii korporacyjnej, Infra.Market

Indie szczycą się imponującym ekosystemem biznesowym, dodatkowo napędzanym przez sektor e-commerce. Zwiększona penetracja cyfrowa i zmienione trendy behawioralne spowodowane pandemią przygotowały grunt pod rozwój handlu cyfrowego. Chociaż jest popularny wśród odbiorców B2C, nastąpiła również zmiana sejsmiczna w krajobrazie B2B. Według raportu Redseer Strategy Consultants indyjski rynek e-B2B jest jednym z najszybciej rozwijających się na świecie i ma osiągnąć wartość 90-100 miliardów dolarów do 2030 roku. W raporcie zauważono ponadto, że około 50% niekorzystających obecnie z nich jest gotowych przejść na platformy e-B2B w nadchodzącym roku.

Zintegrowana kampania marketingowa B2B jest kluczowa na nieograniczonym rynku e-B2B. Pomaga promować złożone produkty za pomocą kombinacji taktyk tradycyjnych i cyfrowych, zachowując jednocześnie osobisty kontakt, wykorzystując emocje odbiorców, zdobywając zaufanie, pielęgnując trwałe relacje i zwiększając cykl zakupowy produktów lub usług przy użyciu różnych strategii i narzędzi.

Sfera marketingu e-B2B, podobnie jak każda inna branża, ma swój własny zestaw trudności. Wyzwania te mogą obejmować integrację technologii, opracowywanie treści dla odbiorców na całym świecie, synchronizację działań sprzedażowych i marketingowych, identyfikację odpowiednich odbiorców docelowych oraz generowanie wysokiej jakości leadów. W rezultacie rola marketera przekształciła się w taką, która polega na wspieraniu akceptacji organizacyjnej i ułatwianiu wdrażania zmian.

Warto przeczytać!  2023-03-07 | TSXV:FOBI | Informacja prasowa

Początkowo marketing B2B obracał się wokół reklamy handlowej, instrukcji sprzedaży i prezentacji osobistych. Wraz z rozwojem czasów coraz więcej narzędzi stało się jednorazowych. Szeroko zakrojone badania, kampanie prób i błędów oraz ciągłe modyfikacje mogą znacznie przyczynić się do sukcesu strategii. Celem numer jeden dla marketerów jest zwiększenie przychodów i optymalizacja ROAS, a w tym celu firma musi przemawiać do znacznie szerszej publiczności.

Przyjrzyjmy się kilku sposobom optymalizacji strategii marketingowej e-B2B:

  • Zainwestuj w budowanie marki: Tworzenie relatywności, przystępności i niezawodności w celu utrzymania się na rynku i tworzenia długotrwałych relacji stało się kluczowe. Dostosowane wiadomości dla każdego klienta i poinformowanie go o ich znaczeniu w budowaniu marki ma kluczowe znaczenie.
  • Wykorzystaj moc marketingu treści i marketingu cyfrowego: Skuteczne treści i marketing cyfrowy wymagają ukierunkowanej strategii dostosowanej do celów Twojej marki i odbiorców. Twórz wysokiej jakości treści i rozpowszechniaj je odpowiednimi kanałami. Wykorzystaj media społecznościowe, e-maile i kampanie PPC, aby zwiększyć zaangażowanie i generować leady. Stale analizuj swoje podejście, aby uzyskać optymalne wyniki.
  • Wykorzystaj strategie przychodzące i wychodzące: Wykorzystanie taktyk marketingu przychodzącego i wychodzącego jest ważne, aby skutecznie dotrzeć do docelowych odbiorców B2B. Marketing przychodzący buduje świadomość poprzez treści i wyzwalacze, podczas gdy marketing wychodzący identyfikuje wartościowych klientów na własnym terenie. Upewnij się, że Twój fizyczny zespół zsynchronizuje się z Twoimi wysiłkami cyfrowymi, aby uzyskać najlepszy efekt. Korzystaj ze śledzenia danych i płatnego remarketingu, aby być na bieżąco, oraz z podobnych odbiorców, aby poszerzyć swoją listę docelową.
  • Upraszczając: Technologia znacznie zapewniła dostęp do globalnej publiczności i usprawnienie funkcji biznesowych. Jednak ważne jest, aby nie tracić z oczu celu końcowego kampanii marketingowej B2B i zachować prostotę. Używaj AI/VR/ChatGPT tylko w razie potrzeby. Rezultatem powinna być konwersja leada w klienta, a lepiej odejść od strategii „One Size Fits All”.

Firmy, które wykazują zwinność, innowacyjność i proaktywne podejście do identyfikowania nowych perspektyw, mają większe szanse na osiągnięcie sukcesu i wyprzedzenie konkurencji. Jest to szczególnie ważne w marketingu e-B2B, gdzie pożądanym rezultatem jest dotarcie do właściwych odbiorców, skuteczne zakomunikowanie swojej oferty i pozyskanie nowych klientów. Nadanie priorytetu zorientowaniu na klienta ma kluczowe znaczenie dla powodzenia każdej kampanii, niezależnie od zastosowanych narzędzi. Ekscytujące będzie obserwowanie, jak marketing e-B2B ewoluuje w nadchodzących latach.




Źródło

Warto przeczytać!  Campbell podnosi prognozę sprzedaży dzięki wzrostowi przekąsek