Biznes

Oryginalny indyjski start-up zajmujący się pojazdami elektrycznymi poszerza swoją rodzinę o hulajnogi rodzinne

  • 7 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Oryginalny indyjski start-up zajmujący się pojazdami elektrycznymi poszerza swoją rodzinę o hulajnogi rodzinne


Startup z siedzibą w Bengaluru, Ather Energy, znany z zorientowanej na osiągi gamy skuterów elektrycznych Ather 450, poszerza swoją rodzinę hulajnogów o nową hulajnogę rodzinną Rizta.

Po fazie stosunkowo stagnacji wzrostu, nawet po wprowadzeniu na rynek tańszego wariantu Ather 450S, firma wyciągnęła wnioski z lekcji, powiedział Mint współzałożyciel Ather Energy, Tarun Mehta. Dokonano nadmiernej indeksacji ceny, podczas gdy w rzeczywistości była ona drugorzędna w związku z faktem, że firma po prostu nie była skierowana do 85% rynku hulajnóg elektrycznych, czyli nabywców zorientowanych na rodzinę.

Ather teraz podwaja właśnie tę kwestię. W obliczu debiutu giełdowego, potencjalnie już w przyszłym roku, Rizta będzie konkurować z takimi firmami jak iQube firmy TVS.

W cenie od 110 000 do Ather Rizta, kosztujący 144 000 pasażerów, z byłego salonu, uwzględniający zachęty rządowe, ma proporcjonalne siedzenia mieszczące dwóch pasażerów i przestronną płaską podłogę.

Tymczasem cena TVS iQube firmy wynosi ok 136 000 i więcej.

„Kiedy wprowadziliśmy na rynek Ather 450S, myśleliśmy, że cena jest największą przeszkodą uniemożliwiającą nam zwiększenie sprzedaży” – powiedział Mehta.

Warto przeczytać!  Co skłania Polaków do szukania nowej pracy? Zarobki to niejedyny problem

„Seria S tak naprawdę nie poruszyła dla nas igły – rzeczywiście przesunęła igłę z grudnia na marzec, gdzie nasz udział w rynku wzrósł z 8,5% do 12,5%, ale był znacznie poniżej naszego docelowego poziomu 25% na rok budżetowy 24. Jednak wniosek był taki – i uwzględniliśmy to w naszej cenie Rizty – że nie należy grać w grę cenową” – dodał.

Ludzie nie kupują Athera, jeśli szukają najtańszego produktu, kupują go przede wszystkim ze względu na jakość i konstrukcję, powiedział Mehta.

„Tak więc w przypadku S jeden z dużych eksperymentów, który nas wewnętrznie przekonał, dotyczył tego, że niewiele osób chce kupić hulajnogę wyczynową. Nasze ograniczenie nie wynikało z ceny, ale z innych powodów – a ważną hipotezą jest współczynnik kształtu” – powiedział Mehta , który jest także dyrektorem generalnym Ather Energy.

„Dzięki modelowi 450 w segmencie wydajności Ather ma 12,5% udziału w rynku elektrycznych pojazdów dwukołowych. Naszym zdaniem nie ma drugiej praktycznej hulajnogi sportowej EV. Zdecydowaliśmy, że powinniśmy zbudować inne produkty na 85% rynku.”

Była to więc lekcja przeprowadzona w niewiarygodnym czasie, w przeciwnym razie moglibyśmy wycenić Riztę i przepalić pieniądze, ale nie popełniliśmy tych błędów i mimo to ogólnie udało nam się ustalić zdrową cenę Rizty. Powinniśmy tworzyć świetne produkty. Z Atherem 450 S poszliśmy trochę w różne miejsca, ale teraz ponownie skupiliśmy się na produkcie w przypadku Rizty” – dodał.

Warto przeczytać!  Wiadomości z rynku akcji i akcji, Wiadomości z gospodarki i finansów, Sensex, Nifty, Rynek globalny, NSE, BSE Wiadomości z IPO na żywo

W najbliższej przyszłości firma skupi się na skalowaniu Rizty i decydowaniu, w jakie nowe segmenty chce wejść.

„Musimy także uczyć się od Rizty. Budujemy potencjał. Budujemy nowe platformy. I jaką skórę nałożyć na produkt – to kwestia, którą zwykle podejmujemy kilka kwartałów wcześniej, abyś mógł zająć się ulubioną aktywnością” – powiedział.

„Dopóki nie dowiemy się, jak radzi sobie Rizta, będzie za wcześnie, aby zdecydować się na trzeci produkt, ale co, jeśli dojdziemy do wniosku, że Rizta radzi sobie świetnie, ale jest przeznaczona tylko dla części rynku hulajnóg rodzinnych i potrzebujemy innego produktu z trochę inne skupienie? „

„A co, jeśli poczujemy, że chcemy należeć do nowej kategorii? To, jak radzi sobie Rizta, może nas wiele nauczyć, a nie chcę spieszyć się z trzecim produktem, zanim nie będziemy testować reakcji Rizty przez jakiś czas w rynku” – powiedział Mehta.

„Uznaliśmy, że model 450S nie zapewni nam 25% udziału w rynku pojazdów elektrycznych. Ponieważ podzbiór kupujący te hulajnogi to tylko tyle. Coraz bardziej staje się dla nas jasne, że ludzie mają większy wybór i jeśli nie wprowadzimy modelu na rynek w tym segmencie, nasi klienci pójdą gdzie indziej” – powiedział Mehta, dodając, że Rizta odegra kluczową rolę we wzroście udziału w rynku Ather.

Warto przeczytać!  Wszystkie nowe samochody wprowadzone na rynek i zaprezentowane w marcu 2024 r.: Hyundai Creta N Line, BYD Seal, Tata Nexon Dark Edition i nie tylko

„Jeśli się nie pomyliliśmy, powinien to być nasz główny czynnik wzrostu w nadchodzących latach. Ale co roku tworzymy nowe produkty” – powiedział Mehta.


Źródło