Filmy

Osgood Perkins nie przypisuje sobie zasług

  • 24 czerwca, 2024
  • 5 min read
Osgood Perkins nie przypisuje sobie zasług


Kampania marketingowa „Longlegów” Neona jest najambitniejszą jak na horror w ostatnim czasie. W Seattle Times znajduje się tajny kod na poziomie zabójcy zodiaku, numer telefonu, pod który można zadzwonić, aby usłyszeć, jak gwiazda Nicolas Cage szepcze przerażającym głosem groźby (i zgodnie z reklamą na billboardzie w Los Angeles) oraz niesamowite i nieuchwytne zwiastuny i zwiastuny, które ukazały się dotychczas, w większości pomijające satanistycznego seryjnego mordercę Cage’a.

Akcja horroru o satanistycznym seryjnym mordercy z lat 90. w stylu „Siedmiu” i „Milczenia owiec” wyreżyserowana jest przez Osgooda Perkinsa, twórcę filmu „Małgosia i Jaś”, który jest synem ekranowego krzyku „Psycho”. ikona Anthony’ego Perkinsa. (Potocznie używa też określenia Oz.) Królowa krzyków „It Follows” i „Watcher”, Maika Monroe, występuje w roli Lee Harkera, emocjonalnej skorupy agenta FBI mającego niepokojąco osobiste powiązania z mordercą, który w tajemniczych depeszach przedstawia się jako Longlegs . Wcielony przez Cage’a z białą farbą na twarzy i wysokim decybelem głosu, organizuje z daleka makabryczne morderstwa, podczas których ojcowie brutalnie zabijają swoje rodziny, a potem siebie, bez wyjaśnienia. Religijne wychowanie Lee pod okiem kontrolującej matki może mieć coś wspólnego z morderstwami – a także z faktem, że Lee ma psychiczną skłonność do rozszyfrowywania dowodów.

CANNES, FRANCJA – 18 MAJA: Yorgos Lanthimos i Emma Stone biorą udział w fotokomórce „Kinds Of Kindness” podczas 77. dorocznego Festiwalu Filmowego w Cannes w Palais des Festivals 18 maja 2024 r. w Cannes, Francja.  (Zdjęcie: Neilson Barnard/Getty Images)
„WEST SIDE STORY”, Mike Faist, 2021. tel.: Niko Tavernise /© 20th Century Studios / Dzięki uprzejmości Everett Collection

Neon miał już na swoim koncie spektakularne horrory, w tym tegoroczny „Immaculate” z dziwaczną zakonnicą z Sydney Sweeney, który zarobił na całym świecie ponad 23 miliony dolarów. Ale nagrodzona Złotą Palmą i Oscarem wytwórnia filmów niezależnych idzie na całość w ramach przygotowań do filmu „Longlegs”, który trafi do kin 12 lipca. To rzadki wyczyn marketingowy, w przypadku którego widzowie wciąż nie są do końca pewni, o czym będzie film chodzi o — i to w czasach, gdy większość zwiastunów studyjnych podsumowuje pierwsze dwie trzecie filmu w niecałe trzy minuty. (Cage powiedział także ostatnio Entertainment Weekly, dlaczego w żadnym zwiastunie nie zobaczycie jego postaci w całej jej obłąkanej chwale oddającej cześć diabłu.)

Warto przeczytać!  Slingshot (2024) - Recenzja filmu

W niedawnym wywiadzie dla IndieWire Perkins powiedział, że nie powinien być zbytnio chwalony za promocję filmu „Longlegs”, który Neon nabył, gdy film był jeszcze kręcony w Vancouver na początku 2023 r. (Perkins ma już na swoim koncie dwa kolejne horrory Neon, w tym adaptację Stephena Kinga „Małpa” z Theo Jamesem i Tatianą Maslany w rolach głównych, która ukaże się 21 lutego przyszłego roku).

„Byłbym głupcem, gdybym przypisywał sobie zbyt wiele uznania za to, co zrobili” – powiedział Perkins. „[Neon] naprawdę mocno zareagowali na film, surowce, z których powstał film, naprawdę ich zafascynowały, sposób, w jaki on wygląda, jakie to uczucie, jak to brzmi. Na początku zapytali mnie: „Czy mamy twoje pozwolenie na takie szaleństwo?”. A ja powiedziałem: „Co jeszcze tutaj robimy?”. Idź po to. Rób swoje.'”

Perkins miał jednak jeden, który nie podlega negocjacjom, za reklamę jego filmu nakręconego przez operatora Andrésa Arochi. „Jedyną rzeczą, o jaką ich poprosiłem, było to, że na początku, kiedy zaczęli pokazywać mi zwiastuny, powiedziałem: «Proszę, po prostu zachowajcie proporcje… Proszę, nie przycinajcie kwadratowych rzeczy i nie próbujcie wciskać ich w coś innego. '” (Film zmienia proporcje w miarę przesuwania się w czasie od lat 90. aż do lat 70. XX wieku.)

Warto przeczytać!  Sydney Sweeney cierpi ze sztucznej krwi w „Immaculate” – oto dlaczego

„Pierwsza reakcja z ich strony była mniej więcej taka: «O tak, całkowicie Perkins, uh, jasne». Jednak je utrzymali i stało się to częścią wyglądu kampanii reklamowej, która oddaje cześć kwadratowi obserwacyjnemu, którego używamy” – powiedział Perkins. „To niezwykle satysfakcjonujące. Uwielbiam moją współpracę z Neonem.”

Neon sprytnie pozyskał także pierwsze recenzje, głównie od fanów gatunku, a także wpływowych osób, po niespodziewanym pokazie na początku czerwca na Beyond Fest w Los Angeles. Jak dotąd wszyscy byli zachwyceni, nie zaprzeczając jednak ogólnej popieprzonej energii filmu i poważnemu przerażeniu – rodzaj obrazu, który wywołuje wrażenie, że patrzy się na zdjęcie z miejsca zbrodni, coś, czego nie powinniśmy oglądać, ale mimo to nie możemy odsunąć się od nas.

„Jestem nieco zaskoczony, że ludzie są tak przerażeni tym filmem i uważają go za tak intensywny, tak brutalny, tak groteskowy i tak brutalny” – powiedział Perkins, który celowo umieścił film w 1993 r., aby dać nam „Siedem” nastrój. „Nigdy nie chciałem sprawić, żeby ktokolwiek poczuł się źle. Nie wiem, czy jakikolwiek filmowiec koniecznie to robi, chociaż jest kilka osób, które zastanawiają się, czy ich intencją jest wywołanie u ludzi złego samopoczucia. W ogóle nie podobają mi się te filmy. Ale szczerze mówiąc, starałem się po prostu stworzyć coś, co będzie dobre i czym ludzie będą chcieli się cieszyć”.

Warto przeczytać!  „Inside Out 2” napełnia Disneya radością, nawet jeśli krytycy wojny kulturowej „zbyt obudzeni” pozostają wściekli

Perkins dodał, że Neon dołączył do ekipy jeszcze przed obejrzeniem całego filmu. „Znali Nica z [‘Pig’]i mieli z nim wspaniałe doświadczenia. To Nic Cage, więc nie potrzeba żadnych kwalifikacji. Włączyli się, gdy jeszcze kręciliśmy. Ponieśli z nami duży upadek zaufania i wszystko się udało.

„Longlegs” będzie miał premierę w Neon w piątek, 12 lipca. Zaglądaj do IndieWire w lipcu, aby uzyskać więcej rozmów z reżyserem Osgoodem Perkinsem przed premierą.


Źródło