Biznes

Osłona silnika samolotu Boeing odpada, załoga i pasażerowie opisują horror

  • 8 kwietnia, 2024
  • 4 min read
Osłona silnika samolotu Boeing odpada, załoga i pasażerowie opisują horror


Osłona silnika samolotu Boeing odpada, załoga i pasażerowie opisują horror

Na nagraniu wideo widać pękniętą pokrywę silnika łopoczącą na wietrze.

Nowe Delhi:

Boeing ponownie wpadł w kłopoty po tym, jak pokrywa silnika samolotu Boeing 737-800 odpadła podczas startu i uderzyła w skrzydło. Samolot należący do floty Southwestern Airlines leciał pierwotnie do Houston ze 135 pasażerami i 6 członkami załogi na pokładzie.

Samolot wzniósł się na wysokość około 3140 metrów, po czym został zmuszony do zawrócenia na międzynarodowe lotnisko w Denver, gdzie bezpiecznie wylądował. Po wylądowaniu został odholowany do bramy. W zdarzeniu nikt nie odniósł obrażeń.

Na nagraniu wideo widać rozerwaną pokrywę silnika łopoczącą na wietrze, gdy załoga ląduje samolotem.

Inne wideo nagrane z okna w pobliżu skrzydła samolotu pokazuje niebieską osłonę odrywającą się od silnika i wirującą na wietrze. Duża jego część ostatecznie odpada, gdy samolot uderza w pas startowy.

Amerykańskie media rozmawiały z pasażerami, którzy odnieśli wrażenie, że eksplozja pokrywy silnika przypominała „wstrząs bombowy”. „Ludzie w rzędzie wyjściowym naprzeciwko mnie zaczęli krzyczeć na stewardessy i pokazywać im uszkodzenia. Zawróciliśmy i lądowaliśmy z pełną prędkością. Piloci wykonali świetną robotę podczas lądowania” – powiedział ABC News jeden z pasażerów.

Warto przeczytać!  Wszystkie oczy na Fed. Tydzień banków centralnych

Jak wynika z transmisji radiowych z kontrolerem ruchu lotniczego, załoga natychmiast ogłosiła sytuację awaryjną, gdy tylko zauważyła trzepoczącą osłonę.

„Śmiało, ogłośmy sytuację awaryjną dla Southwest 3695 i chcielibyśmy natychmiastowego powrotu. Zwisa nam kawałek osłony silnika” – powiedział członek załogi.

Do incydentu doszło w wyniku problemów związanych z produkcją i bezpieczeństwem w Boeingu, począwszy od sytuacji awaryjnej podczas lotu Alaska Airlines 5 stycznia, podczas której panel zwany zatyczką do drzwi wysadził nowego Boeinga 737 Max 9, dostarczonego liniom lotniczym zaledwie kilka miesięcy wcześniej.

Linie Southwestern Airlines przeprosiły i zapewniły, że zespół obsługi technicznej sprawdzi Boeinga 737-800 pod kątem potencjalnych zagrożeń.

Federalna Administracja Lotnicza (FAA) wszczęła dochodzenie w sprawie tego incydentu. FAA ustaliła, że ​​samolot wszedł do służby w czerwcu 2015 r. Linia lotnicza odmówiła jednak podania szczegółowych informacji na temat daty ostatniego przeglądu silnika samolotu.

Boeing od lat próbuje naprawić swoją reputację po katastrofach w 2018 i 2019 roku innej wersji samolotu 737 Max, w których zginęło 346 osób. Popularne samoloty 737 Max zostały następnie uziemione na całym świecie na ponad 18 miesięcy. Jednak niedawne katastrofy po raz kolejny zwróciły uwagę na samoloty firmy.

Warto przeczytać!  Uważaj na akcje Penny Stocks zamknięte w górnym obiegu 6 maja

Wybuch w liniach lotniczych Alaska Airlines był dopiero początkiem fali złej prasy, przez którą Boeing przeszedł w tym roku. Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu podała, że ​​tylko w 2024 r. doszło do 29 innych przypadków awarii i wypadków z udziałem samolotów Boeing.

W zeszłym miesiącu samolot Boeing United Airlines został ewakuowany w Houston po tym, jak zjechał z pasa startowego, a 50 osób zostało zakrwawionych i rannych w samolocie Boeinga lecącym do Nowej Zelandii, który gwałtownie spadł.

Nawet prezydent Biden nie mógł powstrzymać się od strzelania do pogrążonej w boju firmy, żartując w zeszłym tygodniu podczas wydarzenia związanego z kampanią: „Nie siedzę przy drzwiach” w Air Force One.




Źródło