Marketing

OTA w regionie APAC: pomoc w rozwoju małych i niezależnych obiektów noclegowych

  • 30 marca, 2023
  • 6 min read
OTA w regionie APAC: pomoc w rozwoju małych i niezależnych obiektów noclegowych


Co łączy tradycyjny ryokan w wiejskiej Japonii z butikowym hotelem w Sydney? Wygląd i styl nie mogą być bardziej różne, ale recepta na sukces jest zasadniczo taka sama: zapełnić łóżka przez cały rok i zapewnić gościom niezapomniane wrażenia.

„OTA pomogły nam poprawić obłożenie: liczba rezerwacji podwoiła się, odkąd zaczęliśmy korzystać z OTA”Południowokoreański hotelarz

Ponieważ liczba przyjazdów międzynarodowych do regionu Azji i Pacyfiku (APAC) ma się odbić w 2023 r. po różnych ograniczeniach w podróżowaniu i blokadach związanych z COVID-19, realizacja tych celów obiecuje duże możliwości zakwaterowania w całym regionie. Ale nowy międzynarodowy rynek nie jest pozbawiony wyzwań.

Badanie przeprowadzone w 2021 r. przez EY Parthenon we współpracy z Booking.com analizuje te wyzwania — spoglądając wstecz na podróże sprzed pandemii — aby zobaczyć, jak małe i średnie obiekty noclegowe w regionie Azji i Pacyfiku radzą sobie na konkurencyjnym rynku globalnym, a także jak internetowe platformy turystyczne (OTA), takie jak Booking.com, pomagają MŚP w zakwaterowaniu.

W badaniu wzięło udział prawie 400 dostawców zakwaterowania, w tym przeprowadzono 20 pogłębionych wywiadów z hotelarzami, aby uchwycić wyjątkową dynamikę rynku w regionie, a także przemyślenia i odczucia poszczególnych hotelarzy w terenie.

Zapoznaj się z wybranymi referencjami hotelarzy poniżej i znajdź pełny raport na dole strony.

Przyciąganie globalnej puli gości

W 2019 roku prawie 300 milionów międzynarodowych turystów wylądowało w regionie APAC, co stanowi wzrost o prawie 300% w porównaniu z rokiem 2000. Biorąc pod uwagę wszystko, od plaż Bali po zgiełk Tokio, ten wzrost liczby odwiedzających na całym świecie nie być tak wielką niespodzianką.

Warto przeczytać!  Modelowanie EY ujawnia, że ​​na całym świecie przyspieszają liczne przemiany energetyczne, ale hamulce ręczne stwarzają ryzyko postępu

To wielka szansa dla wszystkich obiektów noclegowych, dużych i małych. Jednak z powodu braku możliwości marketingowych globalnych sieci, małe i niezależne nieruchomości często znajdują się w niekorzystnej sytuacji strukturalnej i muszą ciężej pracować, aby zwrócić uwagę całego świata na swoją ofertę.

Tutaj mogą pomóc internetowe platformy turystyczne. Ich ugruntowana międzynarodowa baza użytkowników zapewnia mniejszym lokalnym obiektom noclegowym globalną widoczność online, bez potrzeby znacznych inwestycji z góry w kampanie marketingowe. Pozwala to dostawcom zakwaterowania na sprowadzanie gości spoza ich typowego rynku zaopatrzeniowego, jednocześnie zapewniając gości niezaznajomionych z miejscem docelowym, że ich rezerwacja jest uzasadniona.

  • „Mamy gości z całej Azji, Europy i Ameryki Północnej, którzy znajdują i rezerwują nasze zakwaterowanie za pośrednictwem międzynarodowych OTA, z którymi współpracujemy. To naprawdę urozmaica naszą mieszankę gości.” — Średniej wielkości zakwaterowanie w centrum miasta, Australia
  • „Współpracujemy z OTA, aby zwiększyć naszą ekspozycję. Trudno samemu przyciągnąć międzynarodowych gości, dlatego międzynarodowi OTA są dla nas bardzo pomocni.” — Średniej wielkości hotel biznesowy w centrum miasta w Japonii
  • „OTA zapewniają dostęp do gości, którzy w przeciwnym razie nie dokonaliby u nas rezerwacji. Zazwyczaj nasze bezpośrednie rezerwacje obejmują wyłącznie podróżujących z kraju, podczas gdy goście z zagranicy dokonują rezerwacji za pośrednictwem OTA”. — Małe zakwaterowanie w miejscowości turystycznej, Australia

Dostarczanie zlokalizowanej obsługi klienta i budowanie zaufania

W podróży chodzi o zaufanie, a podróżni muszą wiedzieć, że nieruchomość jest legalna, a ich płatność jest bezpieczna. Platformy internetowe są uznanym pośrednikiem i pomagają w budowaniu tego zaufania poprzez zweryfikowane recenzje użytkowników i wiarygodne oceny.

Warto przeczytać!  At Home wybiera Ovative jako agencję medialną i pomiarową, aby odblokować wzrost

Infrastruktura zorientowana na klienta — taka jak automatyczne tłumaczenie i całodobowa obsługa klienta — oferowana przez platformy internetowe oznacza również, że podróżni mogą być pewni, że będą wspierani przez cały okres rezerwacji i nie tylko.

  • „Odwiedzający wiedzą, że obiektom wymienionym na międzynarodowych OTA można zaufać. Nawet w przypadku problemów z pobytem wiedzą, że mogą liczyć na wsparcie OTA. Ponadto obie strony mają zapewnioną płatność.” — Średniej wielkości hotel w miejscu wakacyjnym, Korea Południowa
  • „Komunikacja z międzynarodowymi gośćmi może być trudna. Na przykład dzwonienie do gości z Europy jest prawie niemożliwe ze względu na różnicę czasu. Funkcja rezerwacji OTA w czasie rzeczywistym jest zatem bardzo wygodna zarówno dla naszych gości, jak i dla nas samych”. — Małe zakwaterowanie w miejscowości turystycznej, Australia
  • „Odpowiadanie na pytania gości w różnych językach może być trudne. Na szczęście międzynarodowe OTA pomagają nam obsługiwać gości, którzy nie mówią po japońsku.” — Ryokan na obszarach wiejskich w Japonii
  • „Funkcje płatnicze OTA są przydatne dla naszych gości, ponieważ upraszczają proces rezerwacji do zaledwie kilku kliknięć”. — Średniej wielkości hotel biznesowy w centrum miasta w Korei Południowej

Zwiększanie rezerwacji

Maksymalizacja liczby rezerwacji i zapewnienie zapełnienia pokoi to cel numer jeden dla wszystkich dostawców zakwaterowania. Większość małych i niezależnych obiektów wykorzystuje do tego różne kanały dystrybucji. Dominują bezpośrednie rezerwacje, ale pewną rolę odgrywają również kanały, takie jak tradycyjne biura podróży i internetowe platformy turystyczne.

Platformy internetowe są wolne od ryzyka i elastyczne. Żadna opłata nie jest pobierana, dopóki pokój nie zostanie sprzedany, a hotelarze mogą dodawać i usuwać pokoje, co oznacza, że ​​jeśli na przykład liczba bezpośrednich rezerwacji jest duża w szczycie sezonu, mogą dostosować swoją alokację OTA do popytu.

Warto przeczytać!  Marketingowy miks Burberry i 4P (aktualizacja 2023)

Międzynarodowy zasięg platform internetowych oznacza, że ​​wielu dostawców zakwaterowania odnotuje wzrost liczby rezerwacji przyrostowych, ale wielu odnotuje również wzrost liczby rezerwacji bezpośrednich.

  • „Australijskie podróże koncentrują się głównie wokół wakacji szkolnych. Brytyjskie wakacje we wrześniu naprawdę pomagają nam znaleźć zajęcie poza sezonem dla Australijczyków”. Małe zakwaterowanie w miejscowości turystycznej, Australia
Źródło: Booking.comŹródło: Booking.com
Źródło: Booking.com

„Zaczęliśmy korzystać z OTA w 2018 roku. To co najmniej podwoiło naszą sprzedaż. Oczywiście sprzedajemy wiele pokoi za pośrednictwem OTA, ale, co zabawne, liczba bezpośrednich rezerwacji również znacznie wzrosła, odkąd jesteśmy obecni w OTA”. — Średniej wielkości ośrodek wypoczynkowy, Korea Południowa

  • „Korzystamy z wielu OTA, aby zmaksymalizować liczbę gości, których przyciągamy. Każdy OTA ma nieco inną bazę klientów, więc łącząc ich staramy się zoptymalizować liczbę [incremental] rezerwacje.” — Średniej wielkości hotel w centrum miasta w Japonii
  • „OTA pomogły nam poprawić obłożenie: liczba rezerwacji podwoiła się, odkąd zaczęliśmy korzystać z OTA”. Średniej wielkości zakwaterowanie w centrum miasta, Korea Południowa

Wysłuchanie naszych partnerów w zakresie zakwaterowania ma kluczowe znaczenie dla zrozumienia ich wyzwań i tego, jak możemy ich najlepiej wspierać. Chcemy pomóc naszym partnerom rozwijać się, jednocześnie ułatwiając wszystkim poznawanie świata.

Przejrzyj pełny raport EY Parthenon tutaj


Źródło