Otipy odnotowuje 50% wzrost GMV w roku finansowym 24; straty niższe o 21%
![Otipy odnotowuje 50% wzrost GMV w roku finansowym 24; straty niższe o 21%](https://oen.pl/wp-content/uploads/2024/04/Otipy-770x470.jpg)
Milkbasket rozpoczął handel subskrypcyjny w Indiach, ale wydaje się, że Otipy wspierany przez Westbridge popiera tę koncepcję, oferując model „od pola do stołu”, w ramach którego dostarcza zamówione produkty następnego ranka.
Firma oferująca owoce, warzywa, nabiał i pieczywo w opcji abonamentowej, odnotowuje ponad 50% wzrost swojej GMV w roku finansowym kończącym się w marcu 2024 roku.
Jak powiedział jej założyciel i dyrektor generalny Varun Khurana, Otipy w tym samym okresie zmniejszyło również straty o 21%. Entrackr w wywiadzie.
„W roku finansowym 23 osiągnęliśmy przychody brutto na poziomie 115 crore rupii, a niezbadane liczby pokazują, że w roku finansowym 24 nasze przychody utrzymają się na poziomie około 175 crore rupii” – powiedziała Khurana.
Przychody brutto Otipy w roku finansowym 23 wyniosły 115 crore rupii, co obejmuje przychody operacyjne w wysokości 96 crore rupii, oferowane rabaty w wysokości 11 crore rupii i pozostałe dochody w wysokości 8 crore rupii.
Owoce i warzywa stanowią 70% całkowitego zbioru firmy, natomiast artykuły spożywcze i produkty mleczne stanowią odpowiednio 20% i 10%.
Według Khurany koszt zamówień stanowił 70% całkowitych wydatków. „Nasze całkowite wydatki, obejmujące świadczenia pracownicze i logistykę, wyniosły w roku finansowym 24 około 245 crore rupii” – powiedział.
Otipy twierdzi, że realizuje 8 lakh zamówień miesięcznie i odnotowuje 10% wzrost z miesiąca na miesiąc. Khurana ujawniła, że średnia wartość zamówienia waha się w przedziale 270 rupii, dodając, że koszt realizacji wynoszący 40 rupii za zamówienie pozwala firmie „działać z zyskiem nawet przy niskich AOV wynoszących 270 rupii”.
Chociaż Otipy od jakiegoś czasu działa w Delhi (NCR) i Bombaju, Khurana poinformowała, że firma planuje rozszerzyć swoją obecność na Bengaluru i Hyderabad w drugiej połowie 2024 r.
„Przebywaliśmy w obu metrach przez kilka lat, ponieważ chcieliśmy udoskonalić model, ekonomikę jednostki, a w NCR i Bombaju nie brakowało głębi. Teraz, gdy firma zarabia na poziomie zamówień, planujemy dalszą ekspansję” – powiedział Khurana, wyjaśniając powody stopniowej ekspansji.
Przy wsparciu takich firm jak Westbridge Capital, SIG India, Omidyar Network, Otipy zebrał 44 miliony dolarów w kilku rundach, w tym w rundzie serii B o wartości 32 milionów dolarów.
„Silny nacisk na zmniejszenie strat w ciągu ostatniego roku obrotowego pomógł nam zmniejszyć straty o 21% do 71 crore rupii w roku finansowym 2023” – powiedział Khurana.
Khurana twierdzi, że Otipy osiągnęło średni miesięczny wskaźnik przychodów (ARR) w wysokości 20 crore rupii.
„Zamierzamy osiągnąć przychody brutto w wysokości 500 crore rupii w roku finansowym 25 i osiągnąć dodatni wynik EBITDA na poziomie miesięcznym” – powiedział Khurana.
Otipy to stosunkowo cicha historia sukcesu, w której budowano mocne strony, nawet gdy więksi, bardziej błyskotliwi rywale ponieśli porażkę. Firma zbudowała dziś silną bazę użytkowników, a obietnica dostarczania świeżych produktów sprostała po drodze wyzwaniom. Nie jesteśmy pewni rzeczywistego wyniku w kategoriach innych niż świeże owoce i warzywa, ponieważ Otipy często współpracuje z mniejszymi markami w branży, aby wspierać marże.
Istnieje jednak ryzyko osłabienia obietnicy własnej marki dotyczącej dostaw świeżych produktów, jeśli pójdzie ona zbyt daleko i nawiąże kontakt z produktami, które w rzeczywistości nie spełniają tej samej obietnicy. Dzięki zdobytym doświadczeniom firma prawdopodobnie będzie teraz łatwiejsza w ekspansji. Jednakże zarówno Indie Wschodnie, jak i Indie Południowe mają trudny orzech do zgryzienia ze względu na zwiększoną konkurencję i odmienny charakter rynków, od bardziej wrażliwych na cenę (Wschód) po wyczulone na markę (Południe).