Technologia

Oto dokładna data i godzina śmierci Google Stadia

  • 11 stycznia, 2023
  • 4 min read
Oto dokładna data i godzina śmierci Google Stadia


Jesteśmy świadkami tego, co moim zdaniem jest prawdopodobnie jedną z największych porażek w historii branży gier, zamknięciem Google Stadia, które nastąpi już za tydzień.

Google Stadia zostanie całkowicie zamknięte 18 stycznia o 23:59 czasu pacyficznego (przez The Verge), a jeśli nie poczynisz innych ustaleń w celu przeniesienia danych gry wieloplatformowej, stracisz je.

Ale nie chodzi tylko o to, że Google uruchomił coś, co się nie powiodło, co zdarzyło się milion razy, ale w tym przypadku Natura Stadia stworzyło bezprecedensową sytuację, w której Google jest zmuszona zwrócić wszystkie zakupy nie tylko sprzętu Stadia, ale także oprogramowania Stadia, dowolnej gry lub zakupu dokonanego za pośrednictwem sklepu Stadia, ponieważ nie będzie on już dostępny po przyszłym tygodniu.

Jest to szkodliwe dla samej koncepcji przesyłania strumieniowego gier jako całości, ponieważ teraz to nie tylko debata na temat tego, czy technologia już tam jest (i często nie jest), ale to najgorsze obawy wszystkich związane z bibliotekami cyfrowymi, że ty tak naprawdę nie „posiadaj” niczego i ryzykuj całkowite wyparowanie, nawet z megakorporacji, takiej jak Google. Zwroty częściowo to łagodzą, ale nadal są niepokojące.

Częścią tego jest sam model, w którym Stadia próbowała skłonić graczy do pełnego posiadania gier, w które grali w chmurze, zamiast oferowania dostępu do nich za miesięczną opłatą, jak konto Netflix. Gdyby Netflix został jutro zamknięty (nigdy nie mów nigdy), nie byłaby to ta sama sytuacja, ponieważ nikt nigdy nie spodziewał się, że posiadany cztery sezony Stranger Things czy Ozark, tyle tylko, że płacili za dostęp. Tak teraz działa Stadia.

Strumieniowe przesyłanie gier pozostaje w dziwnym miejscu po śmierci Stadii. Amazon ma Luna, usługę przesyłania strumieniowego gier, o której prawie nikt nawet nie słyszał, i nie jestem pewien jej przyszłości ani dalszych inwestycji w nią. Widzimy, jak PlayStation oferuje strumieniowane gry PS3, aby sprostać wyzwaniom związanym z adaptacją techniczną. W ten sposób Nintendo Switch uzyskuje dostęp do niektórych gier, których nie może uruchomić natywnie. Najlepszym przykładem technologii przesyłania strumieniowego gier jest prawdopodobnie wersja Microsoft Xbox Cloud Gaming, ale nawet wtedy rzadko jest to idealny sposób na granie w jakąkolwiek grę, jeśli masz alternatywę, i tak zwaną utopijną przyszłość, w której konsole do gier wideo i komputery do gier nie nie istnieje, a my po prostu gramy we wszystko za pośrednictwem pozbawionych opóźnień, pozbawionych łat serwerów w chmurze, naprawdę nie jest bliski urzeczywistnienia.

Prawdopodobnie chodziło o Stadia Najlepsza przykład samej technologii działającej zgodnie z przeznaczeniem, a podobno jej części zostaną uratowane i wykorzystane gdzie indziej. Chociaż nie mogę winić Google za zamknięcie Stadia, biorąc pod uwagę jego ogólną wydajność, prawdopodobnie istniał sposób, aby uczyć się na jego wczesnych, oczywistych błędach i obracać więcej, niż próbowali, a ponieważ nie był to natychmiastowy sukces, to nigdy nie otrzymał wsparcia, którego potrzebował.

Streaming gier będzie nadal częścią przyszłości branży, ale przez jakiś czas będzie stosunkowo niewielką częścią większej całości. Sprzęt zostanie tutaj, a bolesna śmierć Stadii jest tego dowodem.

Chodź za mną na Twitterze, Youtube, Facebook oraz Instagram. Zapisz się do mojego bezpłatnego cotygodniowego biuletynu z podsumowaniem treści, Bóg Rolluje.

Odbierz moje powieści science-fiction Seria Herokiller oraz Trylogia Ziemian.




Źródło

Warto przeczytać!  Premiera smartfona Honor X9b 5G w Indiach 15 lutego |