Podróże

Oto jak Toyota Van z lat 90-tych spowodowała śmierć sedana

  • 21 marca, 2023
  • 6 min read
Oto jak Toyota Van z lat 90-tych spowodowała śmierć sedana


Śmierć trójbryłowego nadwozia typu sedan została dobrze udokumentowana. Wydaje się, że konsumenci na całym świecie skłaniają się ku posiadaniu SUV-ów lub pojazdów w stylu SUV-ów, a trend ten rozprzestrzenił się dość szybko w sektorze samochodów luksusowych. Dla wielu dostojna sylwetka Klasy S nie jest już tak atrakcyjna, jak kiedyś, gdy zamiast niej można było mieć GLS — i to rozciąga się na całą gamę modeli. Ale chociaż zjawisko znajdowania luksusowych pojazdów, które nie są sedanami, może być dość nowym zjawiskiem na zachodzie, przesuń się na wschód, a przekonasz się, że sedany toczą własną bitwę od lat. Ich przeciwnik? Samochody dostawcze.

Jeśli się nad tym zastanowić, posiadanie furgonetki jako alternatywy dla luxobarge to całkiem przemyślany pomysł — zwłaszcza jeśli zamierzasz spędzać większość czasu na tylnej kwaterze. Furgonetka zapewnia przestronniejszą kabinę z większą przestrzenią na nogi, zapewnia dodatkową elastyczność siedzenia podczas spotkań biznesowych w podróży i — podobnie jak w przypadku zasłon zainstalowanych w tym egzemplarzu — może dać ci możliwość spania w podróży lub, hm, dostać się do innych shenaniganów incognito.

Warto przeczytać!  Para oszczędza 3000 funtów miesięcznie po przekształceniu łodzi w wymarzony dom

Przeczytaj: Toyota Hiace Reverse Restomod firmy FlexDream sprawia, że ​​chcemy przenieść się do Japonii

Ta Toyota HiAce Super Custom Living Saloon EX (oddech), wystawiona na giełdzie Bring A Trailer i zlokalizowana w New Jersey, zasługuje na swoją nazwę, ułatwiając „mieszkanie” dzięki siedzeniom, które można złożyć, tworząc łóżko. Jak dokładnie to stanowi limuzynę (sedan w żargonie brytyjskim) nikt nie zgadnie, ale można wywnioskować, że sprzedawcy w dziale furgonetek rzeczywiście próbowali zaoferować alternatywę dla tych, którzy normalnie rozważają czterodrzwiowy samochód. W końcu w Japonii istniały Nissan Sunny Super Saloon i Toyota Carina Select Saloon — oba popularne trójbryłowe sedany.

Toyota HiAce była bastionem świata samochodów dostawczych i pasażerskich. Reputacja Toyoty w zakresie niezawodności, w połączeniu z autentycznym ładunkiem i ludźmi taszczącymi kotlety, oznacza, że ​​HiAce (wymawiane jako wysoki as) jest synonimem transportu zmotoryzowanego w wielu krajach. Ten przykład dotyczy HiAce czwartej generacji, który porzucił kwadratowy wygląd swojego poprzednika na rzecz bardziej zaokrąglonej estetyki. Kolorystyka jest trochę beżowo-brązowa wewnątrz i na zewnątrz, ale można znaleźć pewien urok lat dziewięćdziesiątych.

Warto przeczytać!  Wybór odpowiedniego miejsca na wyprawę w Himalaje 2024

Poza tym, pomijając możliwości życia, ta Toyota HiAce jest dość załadowana na wszystko, co zbliża się do trzech dekad. Posiada miękko zamykające się drzwi, trzy oddzielne szyberdachy i oddzielną klimatyzację z przodu iz tyłu. Zasłony są sterowane elektrycznie, a dostępny jest okresowy oczyszczacz powietrza CleanAce, dzięki któremu wszystko pachnie świeżością. Trochę trudniej jest ekscytować się jednostką napędową, 3,0-litrowym turbodieselem o mocy zaledwie 130 KM i momencie obrotowym 212 Nm, ale nie ma wątpliwości, że to wystarczy Salon życia wyjść z siebie.

Czy ta furgonetka z płaskim nosem może być Twoją przepustką do glampingu JDM, czy może potrzebujesz czegoś bardziej wyjątkowego, aby objąć „życie vana”? Tak czy inaczej, ciekawie będzie zobaczyć, jak to się potoczy, gdy oferty zostaną zamknięte we wtorek.

array(11) {
  [0]=>
  string(709) "

The death of the three-box sedan body style has been well documented. Consumers across the board seem to gravitate towards owning SUV or SUV-esque vehicles, and that trend has spread quite rapidly toward the luxury car sector. For many, the stately silhouette of an S-Class no longer holds the pull it once did now that you could have a GLS instead — and that extends across a ride gamut of models. But while the phenomenon of finding luxury vehicles that aren’t sedans may be a fairly recent occurrence in the west, move east, and you’ll find that sedans have been fighting their own battle for years. Their opponent? Vans. " [1]=> string(482) "

If you think about it, having a van as a luxobarge alternative is a pretty well-thought idea — especially if you’re going to be spending most of your time in the rear quarters. A van gives you a roomier cabin with more legroom, offers additional seating flexibility to hold business meetings on the go, and — as with the curtains installed to this specimen — could give you the ability to sleep on the go, or, er, get up to other shenanigans incognito. " [2]=> string(226) "

Read: Toyota Hiace Reverse Restomod By FlexDream Makes Us Want To Move To Japan" [3]=> string(5642) "

" [4]=> string(816) "

Listed on Bring A Trailer and located in New Jersey, this 1994 Toyota HiAce Super Custom Living Saloon EX (breathe) lives up to its name by facilitating “living” thanks to seats that can be folded to make up a bed. How exactly it constitutes a saloon (sedan in British parlance) is anyone’s guess, but one could infer that the marketers in the van department were indeed trying to offer up an alternative to those who’d normally consider a four-door car. After all, in Japan, there existed the Nissan Sunny Super Saloon and Toyota Carina Select Saloon — both popular three-box sedans. " [5]=> string(539) "

The Toyota HiAce has been a bastion of the passenger and cargo van world. Toyota’s reputation for reliability, coupled with genuine load and people lugging chops, means that HiAce (pronounced high-ace) has been a byword for motorized transport in multiple nations. This example is of a fourth-generation HiAce, which ditched the square looks of its predecessor for a more rounded aesthetic. The color scheme is a bit beige ‘n’ brown inside and out, but there’s a certain level of nineties charm to be found. " [6]=> string(1163) "

Poza tym, pomijając możliwości życia, ta Toyota HiAce jest dość załadowana na wszystko, co zbliża się do trzech dekad. Posiada miękko zamykające się drzwi, trzy oddzielne szyberdachy i oddzielną klimatyzację z przodu iz tyłu. Zasłony są sterowane elektrycznie, a dostępny jest okresowy oczyszczacz powietrza CleanAce, dzięki któremu wszystko pachnie świeżością. Trochę trudniej jest ekscytować się jednostką napędową, 3,0-litrowym turbodieselem o mocy zaledwie 130 KM i momencie obrotowym 212 Nm, ale nie ma wątpliwości, że to wystarczy Salon życia wyjść z siebie. " [7]=> string(232) "

Czy ta furgonetka z płaskim nosem może być Twoją przepustką do glampingu JDM, czy może potrzebujesz czegoś bardziej wyjątkowego, aby objąć „życie vana”? Tak czy inaczej, ciekawie będzie zobaczyć, jak to się potoczy, gdy oferty zostaną zamknięte we wtorek. " [8]=> string(4715) "

" [9]=> string(9) "

" [10]=> string(1) " " }

array(11) {
  [0]=>
  int(0)
  [1]=>
  int(1)
  [2]=>
  int(2)
  [3]=>
  int(3)
  [4]=>
  int(4)
  [5]=>
  int(5)
  [6]=>
  int(6)
  [7]=>
  int(7)
  [8]=>
  int(8)
  [9]=>
  int(9)
  [10]=>
  int(10)
}


Źródło