Rozrywka

Oto problem – IndieWire

  • 23 marca, 2023
  • 4 min read
Oto problem – IndieWire


Według nowego raportu w Variety, nagłe odejście Victorii Alonso z Marvel Studios 17 marca podobno „oślepiło” 17-letniego weterana studia, który pełnił funkcję prezesa ds. Fizyki i postprodukcji, efektów wizualnych i produkcji animacji. Jednak między ogromnym wzrostem nowych treści od 2019 r. a postrzeganym spadkiem jakości niektóre teksty mogły wisieć na ścianie.

Dwa źródła z branży VFX, które rozmawiały z IndieWire pod warunkiem zachowania anonimowości, powiedziały, że niektórzy artyści VFX, którzy pracowali nad projektami Marvela, mieli do czynienia z terminami w ostatniej chwili, co bardzo utrudniało wykonanie wysokiej jakości pracy – i byli zawstydzeni niektórymi wykonanymi przez siebie pracami. Źródła dodały, że chociaż Alonso odniosła niezwykły sukces w utrzymywaniu płynności potoku VFX tak długo, jak to robiła, wyniki stawały się coraz bardziej niespójne.

Chociaż wciąż nie ma oficjalnego słowa na temat przyczyny zwolnienia Alonso, pojawia się on pośród zarzutów o zamieszanie w procesie VFX firmy, czego ostatnio dowodem było przyjęcie „Ant-Man and the Wasp: Quantumania”. Wydany 17 lutego film miał problemy w kasie i z krytykami, a także spotkał się z krytyką efektów wizualnych.

Warto przeczytać!  Kosmiczny dyskotekowy kowboj? Pary rezygnują z tradycyjnego ubioru ślubnego na rzecz motywów zewnętrznych

„Ant-Man i Osa: Quantumania”

Jay Maidment

W niedawnym wywiadzie dla IndieWire, kierownik produkcji „Quantumania” VFX, Jesse James Chisholm, powiedział, że praca wymagała ponad 2800 ujęć podzielonych między Digital Domain, ILM, Luma Pictures, MPC, Pixomondo, Rising Sun Pictures, Sony Pictures Imageworks i Spin VFX, pośród innych. Bronił jakości pracy i zaprzeczył doniesieniom, że film przeszedł znaczące zmiany w trzecim akcie w ostatniej chwili.

Alonso, która pracuje w studiu od 2006 roku i była współproducentką pierwszego „Iron Mana”, została wyniesiona do swojej roli w 2021 roku i stała się stałym elementem obok szefa Marvela Kevina Feige i współprezesa Louisa D’Esposito. Jej awans nastąpił w czasie, gdy Marvel był w trakcie ogromnego wzrostu produkcji.

Przed 2019 rokiem i uruchomieniem Disney+ Marvel kręcił do trzech filmów rocznie. Od 2019 roku Marvel wydał siedem filmów i osiem seriali telewizyjnych. Źródła VFX wyjaśniły, że wielu artystów zajmujących się efektami wizualnymi czuło się przepracowanych, szło na skróty i uważało, że wykonali kiepską pracę. Kwestia ta została również odzwierciedlona w niedawnej ankiecie zleconej przez IATSE, opublikowanej 1 marca, w której dwie trzecie pracowników VFX stwierdziło, że ich warunki pracy były niezrównoważone z powodu braku opieki zdrowotnej, możliwości przejścia na emeryturę, wynagrodzenia za nadgodziny i szkolenia w swojej dziedzinie. IATSE pracuje nad zrzeszeniem pracowników VFX, którzy obecnie działają jako freelancerzy.

Warto przeczytać!  Gerry Turner, Theresa Nist wyszła za mąż na żywo

Źródła, które rozmawiały z IndieWire, sugerowały, że Marvel ma kilku potencjalnych następców Alonso, w tym wiceprezesa ds. postprodukcji Chrisa Russella, wiceprezesa ds. Alonso.

„Loki”, sezon 1

Chucka Zlotnicka/Disney+

Odejście Alonso nastąpiło niecały miesiąc po tym, jak dyrektor generalny Disneya, Bob Iger, przemawiał na konferencji Morgan Stanley, mówiąc, że jest gotów ponownie ocenić przyszłą planszę Marvela pod względem ilościowym, w szczególności, czy warto robić trzecią lub czwartą kontynuację uznanych postaci, które mogą widzieć malejące zwroty.

Na razie plan Marvela na 2023 rok obejmuje sezon 2 „Lokiego” i „Secret Invasion”, a także „Guardians of the Galaxy Vol. 3” i „Cudów”. W zeszłym miesiącu THR poinformowało, że inne seriale, które były datowane na 2023 rok na ComicCon 2022, w tym „Echo”, „Agatha: Coven of Chaos” i „Ironheart”, mogą cofnąć się do 2024 roku.

Odejście Alonso nastąpiło również kilka dni po tym, jak pojawiła się na rozdaniu Oscarów w imieniu nominowanego do Oscara filmu „Argentyna, 1985”, którego jest producentem. Alonso powiedział Anne Thompson z IndieWire, że jeśli chodzi o Marvela, „Każdy dzień to chaos i przywilej”.

Warto przeczytać!  Horoskop na dziś, 15 kwietnia 2023: Przeczytaj swoje astrologiczne prognozy

Alonso powiedział Thompsonowi: „Do dziś szczypię się za każdym razem, gdy wchodzę do Marvel Studios, aby mieć przywilej opowiadania historii, które wzmacniają dzieci na całym świecie, wszystkich kolorów, wyznań i sposobów bycia, i faktycznie widzą siebie w naszych filmach i w naszych historiach. To niesamowite uczucie móc sprawić radość dziecku, które może kupić kostium na Halloween, który je reprezentuje”.

Marvel Studios nie odpowiedziało na wielokrotne prośby IndieWire o komentarz.

Wilson Chapman przyczynił się do powstania tego raportu.


Źródło