Otwarcie żółtej linii metra Namma z 5–6 pociągami z częstotliwością 20 minut
Bengaluru: Żółta linia metra Namma mogłaby zostać otwarta jeszcze w tym roku i obsługiwać od pięciu do sześciu pociągów, które będą kursować co 20 minut, powiedział w czwartek najwyższy urzędnik, po rozpoczęciu próbnych przejazdów na pełną skalę na długo opóźnionym korytarzu.
Prace budowlane i układanie torów na żółtej linii o długości 19,15 km zostały już dawno zakończone, ale brak pociągów opóźnia działalność komercyjną.
W 2019 r. chińska spółka CRRC Nanjing Puzhen Co Ltd zdobyła kontrakt o wartości 1578 crore rupii na dostawę 216 autokarów dla Bangalore Metro Rail Corporation Limited (BMRCL). Dwanaście autokarów jest produkowanych w Chinach, a pozostałe są montowane przez indyjskiego partnera CRRC, firmę Titagarh Rail System Ltd (TRSL) w Bengalu.
W lutym tego roku BMRCL otrzymało z Chin prototyp sześciowagonowego pociągu. Po testach statycznych i elektrycznych w zajezdni w Hebbagodi, na początku marca BMRCL rozpoczął przejazdy próbne między Bommasandrą a Bommanahalli (12,5 km). Rozszerzenie okresu próbnego na całą linię żółtą (RV Road-Bommasandra) zajęło kolejne trzy miesiące.
W czwartek pociąg wyruszył w trasę próbną z Bommasandra o godzinie 12:43 i zatrzymywał się na 14 stacjach pośrednich po dwie minuty każda, po czym skierował się do RV Road. Po półgodzinnym postoju na RV Road pociąg wznowił podróż powrotną do Bommasandry. W trakcie procesu przeprowadzono badania związane ze stanem sygnalizacji i torów.
Dyrektor zarządzający BMRCL Maheshwar Rao M nazwał to „początkiem regularnego okresu próbnego mającego na celu uruchomienie linii”. „To będzie się powtarzać i będzie trwało przez trzy do czterech miesięcy. Kiedy przyjedzie drugi i trzeci pociąg, przeprowadzimy inne testy i uzyskamy zgodę CMRS” – powiedział DH, odnosząc się do Komisarza ds. Bezpieczeństwa kolei metra. Dodał, że prędkość będzie stopniowo zwiększana w miarę postępu jazdy próbnej.
Według Rao BMRCL spodziewa się, że drugi pociąg zostanie dostarczony do końca lipca, a trzeci do 15 sierpnia. Chociaż CRRC-TRSL dostarczy łącznie 15 pociągów dla linii żółtej, BMRCL ma nadzieję rozpocząć działalność komercyjną z zaledwie pięcioma do sześciu pociągami pociągi – powiedział.
„Możemy rozpocząć działalność komercyjną z pięcioma do sześcioma pociągami i 20-minutowym wyprzedzeniem” – dodał.
Wiadukt piętrowy zostanie otwarty po 20 czerwca
Pierwszy wiadukt metra/drogowy w Bengaluru zostanie prawdopodobnie otwarty po 20 czerwca, powiedział dyrektor zarządzający BMRCL Maheshwar Rao M.
Na skrzyżowaniu Central Silk Board, skrzyżowaniu słynącym z korków, zbudowano dwupokładową estakadę o długości 3,3 km. Dolny pokład przeznaczony jest dla pojazdów, natomiast na górnym znajduje się tor metra.
Rao powiedział, że wiadukt jest gotowy i trwają końcowe kontrole. „Na podstawie wyników planujemy otwarcie obiektu po 20 czerwca” – powiedział.
Ponowne otwarcie ulicy Kamaraj
Część odcinka Kamaraj Road łączącego Cubbon Road i MG Road również jest gotowa do ponownego otwarcia. Została zamknięta w 2019 roku z powodu budowy podziemnej stacji metra MG Road.
„DULT (Wydział Miejskiego Transportu Lądowego) musi zintegrować sygnał na drodze Kamaraj z sygnałem na Brigade Road. Z naszej strony wszystko jest w porządku” – powiedział Rao.
Metro zakłócone na 90 minut
W czwartek w godzinach szczytu porannego wystąpiły zakłócenia w funkcjonowaniu pociągów metra na fioletowej linii.
Zakłócenia powstały w wyniku problemu technicznego na stacji metra Trinity o godzinie 9:58. Pociąg został później przeniesiony na tor kieszonkowy w Majestic. Usługi zostały przywrócone o godzinie 11.30.
Opublikowany 13 czerwca 2024, 20:35 IST