Podróże

Palma wśród sześciu hiszpańskich miast znajdujących się w „10” najpopularniejszych kierunkach podróży w 2024 r.

  • 7 listopada, 2023
  • 4 min read
Palma wśród sześciu hiszpańskich miast znajdujących się w „10” najpopularniejszych kierunkach podróży w 2024 r.


Najpopularniejszym kierunkiem podróży w ostatnich miesiącach była Barcelona, ​​a na podium znalazły się Palma i Madryt

Należy do nich sześć hiszpańskich miast, w tym Palma, Barcelona i Madryt w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych kierunków podróży krajowych w 2024 roku, z Paryżem (Francja), Londynem (Wielka Brytania) i Rzymem (Włochy), w tej kolejności, zajmując podium preferencji, jak wynika z rocznego raportu na temat trendów w podróżowaniu „A Year in Travel” przygotowanego przez eDreams Odigeo. TPierwszym hiszpańskim miastem w rankingu jest Barcelona, ​​która zajmuje czwarte miejsce, a za nią plasują się Teneryfa, Palma, Sewilla, Madryt, Amsterdam (Holandia) i Gran Canaria. Dyrektor generalna firmy, Dana Dunne, podkreśliła, że ​​z badania wynika, że ​​„podróże nadal są dla ludzi jednym z głównych priorytetów”.

„Warto też zaznaczyć, że rok 2024 będzie rokiem napiętego kalendarza sportowego, którego skutki już zaczynamy odczuwać. Tak naprawdę liczba wyszukiwań hasła Paryż w terminach, w których odbędą się igrzyska olimpijskie, wzrosła o 41 proc. w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku” – dodał Dunne. Jeśli chodzi o trendy w podróżowaniu w Hiszpanii w 2023 r., w ramach eDreams zaobserwowano, że podróżujący krajowi wybrali bardziej dogłębną wiedzę na temat miejsc docelowych w naszych granicach, przy czym 7 z 10 najczęściej odwiedzanych miejsc to miasta hiszpańskie. Tym samym najpopularniejszym kierunkiem podróży w ostatnich miesiącach była Barcelona, ​​a na podium znalazły się Palma i Madryt.

Warto przeczytać!  Uttarakhand to raj dla ptaków; oto, czego się spodziewać, Uttaranchal

Na arenie międzynarodowej, najpopularniejsze miejsce docelowe listę preferencji hiszpańskich podróżników Czwarte miejsce zajął Paryż, a za nim Ibiza, Londyn i Rzym. Sewilla, Malaga i Teneryfa uzupełniają pierwszą dziesiątkę. Ponadto, według raportu, północ Hiszpanii również zyskała na znaczeniu w wyborze krajowych turystów, ponieważ pięć z dziesięciu kierunków, które najbardziej rozwijają się w 2023 r., znajduje się w na północ od półwyspu: A Coruña (+124% w porównaniu z 2022 r.), Bilbao (+69%), Oviedo (+62%), Vigo (+51%) i Santander (+49%). Poza kierunkami krajowymi, które stanowiły 47% zarejestrowanych podróży, Hiszpanie rezerwowali głównie kierunki kontynentalne (45%), a następnie kierunki międzykontynentalne (9%).

Hiszpania triumfuje wśród turystów zagranicznych

Według danych światowych Barcelona, ​​Madryt, Palma i Malaga znajdują się w pierwszej dziesiątce kierunków turystycznych w 2023 roku, napędzanych dobrą pogodą, rozrywką i kulturą gastronomiczną. Narodowość, do której zarezerwowano najwięcej podróży Hiszpania w 2023 r. było Francuski, co stanowiło 20% zarejestrowanych rezerwacji międzynarodowych, a następnie inne narodowości europejskie, takie jak Niemiecki (18%), Włoski (16%) i brytyjski (10%). Jednak w skali globalnej faworytami turystów pozostają stolice europejskie, z Paryżem na czele międzynarodowej 10-tki, Londynem na trzecim miejscu, a na liście znajdują się inne duże miasta, takie jak Mediolan, Rzym, Lizbona i Amsterdam.

Warto przeczytać!  10 małych miast na Florydzie, które odrywają się od typowych miejsc turystycznych

Czterodniowe krótkie przerwy

W raporcie rocznym najpopularniejsze na świecie są wyjazdy trwające od 3 do 4 dni (34%), następnie podróże trwające od 7 do 13 dni (24%), zaś kolejne 14% koncentruje swoje wakacje na wyjazdach trwających od 5 do 6 dni lub 2 dni (14%). W całym kraju Hiszpanie również wybierają 3–4-dniowe wyjazdy (42%), a następnie weekendy (19%), aby uciec od rutyny. Co więcej, dane na to wskazują 63% podróżnych krajowych dokonuje rezerwacji z maksymalnie miesięcznym wyprzedzeniem. Ponadto eDreams przeanalizował nowe preferencje nie tylko pod względem miejsc docelowych, ale także sposobu podróżowania.

W związku z tym wellness stał się jednym z najpopularniejszych trendów w podróżowaniu na całym świecie 73% podróżnych planuje podróże z myślą o swoim zdrowiu fizycznym i emocjonalnym. Oczekuje się, że wzrośnie turystyka skupiająca się na spaniu i „podróże transformacyjne”, które obejmują zajęcia takie jak joga, duchowość, pisanie i ćwiczenia. Tymczasem media społecznościowe, zwłaszcza Instagram i TikTok, w coraz większym stopniu wpływają na wybory miejsc docelowych. Pod tym względem TikTok wyłania się jako najbardziej wpływowa platforma.

„Media społecznościowe czynią świat bardziej dostępnym, udzielanie wskazówek dotyczących budżetu, bezpieczeństwa, miejsc, które trzeba zobaczyć i ukrytych perełek dzięki wiedzy influencerów, którym ufają obserwatorzy, dzięki którym ich wymarzone podróże staną się rzeczywistością i nie przegapią niczego istotnego, a przede wszystkim tego, co da się sfotografować” – wskazuje badanie eDreams.

Warto przeczytać!  Dziś 6 miejsc na najlepsze Nasi Kukus w KL i PJ


Źródło