Marketing

Pam Zucker z IAB – Beet.TV

  • 2 lutego, 2023
  • 3 min read
Pam Zucker z IAB – Beet.TV


Najgorętsze nowe narzędzie technologiczne zaprojektowane w celu ożywienia reklamy cyfrowej przy jednoczesnym zachowaniu poręczy prywatności wymaga dużych kosztów – ale może przynieść duże korzyści.

Tak twierdzi lider z organizacji patronackiej branży reklamy cyfrowej, która właśnie zleciła obszerną ankietę na ten temat.

W tym wywiadzie wideo dla Beet.TV Pam Zucker, Chief Strategy Officer, IAB, wyjaśnia, w jaki sposób „czyste pokoje” są wdrażane.

Duża inwestycja

Pomieszczenia czyste umożliwiają firmom wykorzystywanie i udostępnianie danych w kontrolowanym i bezpiecznym środowisku, zapewniając ochronę poufnych informacji i nienaruszanie prywatności konsumentów.

Służą do takich zadań, jak wgląd w odbiorców, segmentacja i aktywacja odbiorców oraz pomiary i atrybucja.

„Większość firm korzystających z czystych pomieszczeń danych inwestuje ponad milion dolarów w czyste pokoje danych” — mówi Zucker. „To naprawdę duża inwestycja.

„Musisz być bardzo świadomy tego, jak zamierzasz to zrobić i jak chcesz to wykorzystać, ponieważ jest to naprawdę duża inwestycja w czas i ludzi”.

Wyniki ankiety

W ramach badania State Of Data 2023 firma IAB zleciła Ipsos przeprowadzenie ankiety wśród 203 marek, wydawców/sprzedawców detalicznych i agencji na temat korzystania przez nich z pomieszczeń czystych i innych technologii chroniących prywatność (CDP, CMP i DMP):

  1. Używa: Podczas gdy większość czystych użytkowników wykorzystuje je do kontroli prywatności, znacznie mniej wykorzystuje ich mniej znane możliwości w atrybucji, pomiarze ROI/ROAS, modelowaniu mediów lub marketingu mix, modelowaniu skłonności i analizie predykcyjnej.
  2. Inwestycja: Prawie połowa użytkowników pomieszczeń czystych (49%) ma sześciu lub więcej pracowników zajmujących się tą technologią. Większość wydaje co najmniej 200 000 USD rocznie.
  3. Wyzwania: Połowa klientów pomieszczeń czystych twierdzi, że wykorzystanie wyników jest wyzwaniem.
  4. Paliwo: Nowe przepisy dotyczące prywatności i utrata sygnałów danych napędzają zapotrzebowanie na oprogramowanie zapewniające prywatność.
Warto przeczytać!  Agencja Mars uruchamia globalny, w pełni zintegrowany dział mediów detalicznych w Australii – podsumowanie kampanii

Uzyskaj interoperacyjność

Pomimo wyzwań i wymaganych inwestycji, firmy, które mogą inwestować, mają czas i motywację do zaangażowania się, mówi Zucker.

„Jesteśmy na wczesnym etapie tworzenia czystych pomieszczeń danych” — mówi. „Tak więc, jeśli jeszcze nie zacząłeś, nie martw się, jest mnóstwo czasu, aby się zaangażować.

„Wraz z wycofywaniem plików cookie i utratą innych sygnałów jest to sposób na zapewnienie, że nadal masz te informacje w sposób zgodny z zasadami prywatności”.

Ale Zucker jest również ostrożny, aby nowa technologia czystych pomieszczeń nie powtarzała tych samych problemów z „fragmentacją”, które nękały inne technologie reklamowe.

Dodaje: „Musimy upewnić się, że czyste pokoje danych są interoperacyjne między wydawcami, aby marketer mógł naprawdę zrozumieć, jak działa ich cała kampania, i być w stanie przeprowadzić pomiary i skuteczność mediów na podstawie całości swojej kampanii. ”

Oglądasz „What’s Next: Scaling CTV Through Industry Collaboration”, serial Beet.TV Leadership Series wyprodukowany na IAB ALM 2023, zaprezentowany przez Index Exchange. Więcej filmów z tej serii znajdziesz na tej stronie.




Źródło

Warto przeczytać!  Strategia marketingowa Etsy — FourWeekMBA