Pam Zucker z IAB – Beet.TV
Najgorętsze nowe narzędzie technologiczne zaprojektowane w celu ożywienia reklamy cyfrowej przy jednoczesnym zachowaniu poręczy prywatności wymaga dużych kosztów – ale może przynieść duże korzyści.
Tak twierdzi lider z organizacji patronackiej branży reklamy cyfrowej, która właśnie zleciła obszerną ankietę na ten temat.
W tym wywiadzie wideo dla Beet.TV Pam Zucker, Chief Strategy Officer, IAB, wyjaśnia, w jaki sposób „czyste pokoje” są wdrażane.
Duża inwestycja
Pomieszczenia czyste umożliwiają firmom wykorzystywanie i udostępnianie danych w kontrolowanym i bezpiecznym środowisku, zapewniając ochronę poufnych informacji i nienaruszanie prywatności konsumentów.
Służą do takich zadań, jak wgląd w odbiorców, segmentacja i aktywacja odbiorców oraz pomiary i atrybucja.
„Większość firm korzystających z czystych pomieszczeń danych inwestuje ponad milion dolarów w czyste pokoje danych” — mówi Zucker. „To naprawdę duża inwestycja.
„Musisz być bardzo świadomy tego, jak zamierzasz to zrobić i jak chcesz to wykorzystać, ponieważ jest to naprawdę duża inwestycja w czas i ludzi”.
Niedawno wydany! IAB #StanDanych Raport 2023: Czyste pokoje danych i demokratyzacja danych w ekosystemie zorientowanym na prywatność. Pokazuje dlaczego i jak #datacleanrooms są kluczowe dla #statystyki odbiorców, #pomiar & #dane aktywacja. Więcej w #ALM2023! Pobierać: pic.twitter.com/3G8QBkH5GT
— IAB (@iab) 24 stycznia 2023 r
Wyniki ankiety
W ramach badania State Of Data 2023 firma IAB zleciła Ipsos przeprowadzenie ankiety wśród 203 marek, wydawców/sprzedawców detalicznych i agencji na temat korzystania przez nich z pomieszczeń czystych i innych technologii chroniących prywatność (CDP, CMP i DMP):
- Używa: Podczas gdy większość czystych użytkowników wykorzystuje je do kontroli prywatności, znacznie mniej wykorzystuje ich mniej znane możliwości w atrybucji, pomiarze ROI/ROAS, modelowaniu mediów lub marketingu mix, modelowaniu skłonności i analizie predykcyjnej.
- Inwestycja: Prawie połowa użytkowników pomieszczeń czystych (49%) ma sześciu lub więcej pracowników zajmujących się tą technologią. Większość wydaje co najmniej 200 000 USD rocznie.
- Wyzwania: Połowa klientów pomieszczeń czystych twierdzi, że wykorzystanie wyników jest wyzwaniem.
- Paliwo: Nowe przepisy dotyczące prywatności i utrata sygnałów danych napędzają zapotrzebowanie na oprogramowanie zapewniające prywatność.
Uzyskaj interoperacyjność
Pomimo wyzwań i wymaganych inwestycji, firmy, które mogą inwestować, mają czas i motywację do zaangażowania się, mówi Zucker.
„Jesteśmy na wczesnym etapie tworzenia czystych pomieszczeń danych” — mówi. „Tak więc, jeśli jeszcze nie zacząłeś, nie martw się, jest mnóstwo czasu, aby się zaangażować.
„Wraz z wycofywaniem plików cookie i utratą innych sygnałów jest to sposób na zapewnienie, że nadal masz te informacje w sposób zgodny z zasadami prywatności”.
Ale Zucker jest również ostrożny, aby nowa technologia czystych pomieszczeń nie powtarzała tych samych problemów z „fragmentacją”, które nękały inne technologie reklamowe.
Dodaje: „Musimy upewnić się, że czyste pokoje danych są interoperacyjne między wydawcami, aby marketer mógł naprawdę zrozumieć, jak działa ich cała kampania, i być w stanie przeprowadzić pomiary i skuteczność mediów na podstawie całości swojej kampanii. ”
Oglądasz „What’s Next: Scaling CTV Through Industry Collaboration”, serial Beet.TV Leadership Series wyprodukowany na IAB ALM 2023, zaprezentowany przez Index Exchange. Więcej filmów z tej serii znajdziesz na tej stronie.