Panasonic interesuje się trzecią fabryką akumulatorów NA EV
![Panasonic interesuje się trzecią fabryką akumulatorów NA EV](https://oen.pl/wp-content/uploads/2023/06/Panasonic-art-Bloomberg_1-770x470.jpg)
TOKIO – japoński gigant elektroniczny i akumulatorowy Panasonic, kluczowy dostawca Tesla Inc., planuje czterokrotnie zwiększyć moce produkcyjne akumulatorów i zwiększyć gęstość energii akumulatorów o 25 procent do końca dekady, przygotowując się do wiek pojazdu elektrycznego.
W ramach rozbudowy firma Panasonic poinformowała, że do marca 2024 r. ogłosi otwarcie trzeciego zakładu produkcji akumulatorów w Ameryce Północnej. Zakład ten będzie następcą ubiegłorocznego wyboru De Soto w stanie Kansas na siedzibę nowej fabryki akumulatorów o wartości 4 miliardów dolarów, która będzie dostarczać Tesli.
W roku podatkowym kończącym się w marcu 2031 r. Panasonic zwiększy globalną produkcję i moce zakupowe akumulatorów do 200 gigawatogodzin, w porównaniu z 50 gigawatogodzin w roku finansowym zakończonym 31 marca. Inwestycja przyczyni się do prawie czterokrotnego wzrostu przychodów z akumulatorów do 2,5 biliona jenów ( 17,9 miliarda dolarów) w okresie, w którym sprzedaż pojazdów elektrycznych rośnie, przewidywał dyrektor generalny Panasonic Energy, Kazuo Tadanobu.
„Aby odpowiedzieć na szybko rosnący popyt na pojazdy elektryczne”, powiedział, „będziemy zwiększać pojemność”.
Przemawiając w czwartek podczas corocznego briefingu strategii biznesowej Panasonic Holdings Corp., Tadanobu powiedział, że jego firma planuje również ulepszenia nowej generacji swoich ogniw.
Powiedział, że gęstość energii akumulatorów litowo-jonowych Panasonic powinna wzrosnąć do 1000 watów na litr w 2030 r., z 800 watów na litr w 2022 r. Ulepszenia zostaną zastosowane w nowej generacji cylindrycznej baterii 2170 i nadchodzącej cylindrycznej baterii 4680 o dużej gęstości.
Obie baterie są używane przez Teslę, chociaż Panasonic zgodził się również dostarczyć Lucid Motors.
Jeśli chodzi o nowy zakład produkcji akumulatorów w Ameryce Północnej, Tadanobu powiedział, że ma na myśli kilku kandydatów, choć odmówił podania szczegółów. Dodał, że zakład będzie wyposażony w najbardziej zaawansowane i efektywne kosztowo procesy produkcyjne firmy Panasonic.
Powiedział, że zakład, który byłby trzecim Panasonic w Ameryce Północnej po zakładzie w Kansas i istniejącym w Nevadzie, będzie mniej więcej tej samej wielkości co zakład w Kansas, czyli 30 GWh.
Panasonic planuje produkcję akumulatorów 2170 w Kansas i ogniw 4680 w fabryce w Wakayama w Japonii, a produkcja rozpocznie się w okresie kwiecień-wrzesień 2024 r. Panasonic opóźnił masową produkcję akumulatorów 4680 w Wakayamie, aby poprawić ich wydajność.
Baterie wyprodukowane przez Wakayamę zostaną wysłane do klienta z Ameryki Północnej, powiedział Tadanobu.
Dodał, że w przyszłości produkcja 4680 akumulatorów może zostać dodana do Kansas.
Crossover Tesla Model Y, który stał się najlepiej sprzedającą się tabliczką znamionową na świecie w pierwszym kwartale, wykorzystuje baterię 4680, chociaż te ogniwa są produkowane we własnym zakresie przez Teslę.
Oczekuje się, że nadchodząca Tesla Cybertruck, która ma być produkowana w Teksasie, będzie wykorzystywać 4680 baterii.
Tymczasem w Japonii Panasonic planuje skonsolidować i rozszerzyć obszar rozwoju i produkcji baterii, aby stworzyć macierzyste zakłady dla swojej globalnej działalności. Firma planuje zatrudnić 1000 pracowników do marca 2023 r., aby przyspieszyć rozwój i produkcję akumulatorów.
Rozbudowa obejmie nowe centrum technologii komórkowej, które zostanie otwarte w pobliżu Osaki w 2025 roku.
Panasonic planuje zwiększyć wydajność akumulatorów nowej generacji, zmniejszając wykorzystanie niklu i metali ziem rzadkich, jednocześnie zwiększając wykorzystanie grafitu, powiedział Tadanobu.