Motoryzacja

Panasonic interesuje się trzecią fabryką akumulatorów NA EV

  • 1 czerwca, 2023
  • 3 min read
Panasonic interesuje się trzecią fabryką akumulatorów NA EV


TOKIO – japoński gigant elektroniczny i akumulatorowy Panasonic, kluczowy dostawca Tesla Inc., planuje czterokrotnie zwiększyć moce produkcyjne akumulatorów i zwiększyć gęstość energii akumulatorów o 25 procent do końca dekady, przygotowując się do wiek pojazdu elektrycznego.

W ramach rozbudowy firma Panasonic poinformowała, że ​​do marca 2024 r. ogłosi otwarcie trzeciego zakładu produkcji akumulatorów w Ameryce Północnej. Zakład ten będzie następcą ubiegłorocznego wyboru De Soto w stanie Kansas na siedzibę nowej fabryki akumulatorów o wartości 4 miliardów dolarów, która będzie dostarczać Tesli.

W roku podatkowym kończącym się w marcu 2031 r. Panasonic zwiększy globalną produkcję i moce zakupowe akumulatorów do 200 gigawatogodzin, w porównaniu z 50 gigawatogodzin w roku finansowym zakończonym 31 marca. Inwestycja przyczyni się do prawie czterokrotnego wzrostu przychodów z akumulatorów do 2,5 biliona jenów ( 17,9 miliarda dolarów) w okresie, w którym sprzedaż pojazdów elektrycznych rośnie, przewidywał dyrektor generalny Panasonic Energy, Kazuo Tadanobu.

„Aby odpowiedzieć na szybko rosnący popyt na pojazdy elektryczne”, powiedział, „będziemy zwiększać pojemność”.

Przemawiając w czwartek podczas corocznego briefingu strategii biznesowej Panasonic Holdings Corp., Tadanobu powiedział, że jego firma planuje również ulepszenia nowej generacji swoich ogniw.

Warto przeczytać!  Czy rosnące poziomy zapasów ułatwią kupowanie samochodów?

Powiedział, że gęstość energii akumulatorów litowo-jonowych Panasonic powinna wzrosnąć do 1000 watów na litr w 2030 r., z 800 watów na litr w 2022 r. Ulepszenia zostaną zastosowane w nowej generacji cylindrycznej baterii 2170 i nadchodzącej cylindrycznej baterii 4680 o dużej gęstości.

Obie baterie są używane przez Teslę, chociaż Panasonic zgodził się również dostarczyć Lucid Motors.

Jeśli chodzi o nowy zakład produkcji akumulatorów w Ameryce Północnej, Tadanobu powiedział, że ma na myśli kilku kandydatów, choć odmówił podania szczegółów. Dodał, że zakład będzie wyposażony w najbardziej zaawansowane i efektywne kosztowo procesy produkcyjne firmy Panasonic.

Powiedział, że zakład, który byłby trzecim Panasonic w Ameryce Północnej po zakładzie w Kansas i istniejącym w Nevadzie, będzie mniej więcej tej samej wielkości co zakład w Kansas, czyli 30 GWh.

Panasonic planuje produkcję akumulatorów 2170 w Kansas i ogniw 4680 w fabryce w Wakayama w Japonii, a produkcja rozpocznie się w okresie kwiecień-wrzesień 2024 r. Panasonic opóźnił masową produkcję akumulatorów 4680 w Wakayamie, aby poprawić ich wydajność.

Baterie wyprodukowane przez Wakayamę zostaną wysłane do klienta z Ameryki Północnej, powiedział Tadanobu.

Warto przeczytać!  Zakazany, ukarany grzywną dealer samochodowy z Kalifornii mówi, że AG go zmęczył

Dodał, że w przyszłości produkcja 4680 akumulatorów może zostać dodana do Kansas.

Crossover Tesla Model Y, który stał się najlepiej sprzedającą się tabliczką znamionową na świecie w pierwszym kwartale, wykorzystuje baterię 4680, chociaż te ogniwa są produkowane we własnym zakresie przez Teslę.

Oczekuje się, że nadchodząca Tesla Cybertruck, która ma być produkowana w Teksasie, będzie wykorzystywać 4680 baterii.

Tymczasem w Japonii Panasonic planuje skonsolidować i rozszerzyć obszar rozwoju i produkcji baterii, aby stworzyć macierzyste zakłady dla swojej globalnej działalności. Firma planuje zatrudnić 1000 pracowników do marca 2023 r., aby przyspieszyć rozwój i produkcję akumulatorów.

Rozbudowa obejmie nowe centrum technologii komórkowej, które zostanie otwarte w pobliżu Osaki w 2025 roku.

Panasonic planuje zwiększyć wydajność akumulatorów nowej generacji, zmniejszając wykorzystanie niklu i metali ziem rzadkich, jednocześnie zwiększając wykorzystanie grafitu, powiedział Tadanobu.


Źródło