Panel ekspertów podkreśla współpracę i odpowiedzialną innowację w dziedzinie sztucznej inteligencji – Samsung Global Newsroom
Samsung Electronics zaprezentował rekordową liczbę nowych produktów na Galaxy Unpacked 2024 10 lipca, w tym Galaxy Z Fold6, Galaxy Z Flip6, Galaxy Watch Ultra, Galaxy Watch7, Galaxy Ring i serię Galaxy Buds3. Teraz ekosystem Galaxy AI jest silniejszy niż kiedykolwiek dzięki rozszerzeniu na urządzenia składane i urządzenia do noszenia.
11 czerwca Samsung podkreślił swoje zaangażowanie w mobilną AI podczas panelu dyskusyjnego zatytułowanego Salon d’AI w 3 Mazarium — nowoczesnej przestrzeni konferencyjnej charakteryzującej się tradycyjną paryską architekturą. Liderzy branży i partnerzy z Google, Qualcomm Technologies, Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) i innych dołączyli do Samsunga na scenie, aby wziąć udział w ożywionej dyskusji na temat przyszłości AI.
Ponad 300 przedstawicieli mediów i uczestników wypełniło audytorium, aby posłuchać, co eksperci mieli do powiedzenia. W czasach, gdy postęp w dziedzinie AI ma wpłynąć na życie na niespotykaną dotąd skalę, Samsung Newsroom podzielił się cennymi spostrzeżeniami uczestników Salon d’AI.
Podejście zorientowane na człowieka do mobilnej sztucznej inteligencji
Won-joon Choi, wiceprezes wykonawczy i szef biura badań i rozwoju rozwiązań mobilnych Mobile eXperience Business w Samsung Electronics, wszedł na scenę i rozpoczął panel.
„Dziś na scenie obecni są liderzy branży i decydenci. Porozmawiajmy o przyszłości mobilnej sztucznej inteligencji w oparciu o doświadczenia konsumentów, o znaczeniu odpowiedzialnego rozwoju sztucznej inteligencji i kluczowej roli współpracy w kształtowaniu sztucznej inteligencji dla ludzkości” – powiedział.
Widzowie słuchali uważnie, robiąc notatki na laptopach i smartfonach.
Prowadząca Carolina Milanesi, Dyrektor generalny i założyciel Heart of Tech oraz prezes Creative Strategieszainicjował dyskusję, prosząc panelistów o podzielenie się swoimi poglądami na temat rozwoju mobilnej sztucznej inteligencji.
„Kiedy po raz pierwszy opracowaliśmy Galaxy AI, dokładnie zbadaliśmy potrzeby użytkowników. Nasze Galaxy AI zaczęło się od głębokiego zrozumienia naszych konsumentów” — powiedział Choi. „Na podstawie naszych badań opracowaliśmy praktyczne funkcje Galaxy AI — nie tylko funkcje-sztuczki — które zapewniają naszym użytkownikom najbardziej wartościowe doświadczenia.”
Galaxy AI zostało już wykorzystane na ponad 100 milionach urządzeń od czasu jego wydania na początku tego roku. „Spodziewamy się osiągnąć 200 milionów urządzeń do końca 2024 roku” – kontynuował.
Następnie Samsung ogłosił wyniki globalnego badania naukowego przeprowadzonego we współpracy z Goldsmiths’ Institute of Management Studies przy Uniwersytecie Londyńskim.
„To badanie z Samsungiem jest pierwszym tego typu badaniem na poziomie akademickim, mającym na celu zrozumienie wpływu mobilnej AI na jakość życia” — powiedział dr Chris Brauer, dyrektor ds. innowacji w Goldsmiths’ Institute of Management Studies na University of London. „To, czego się dowiedzieliśmy, dało nam jasny sygnał o ogromnym potencjale AI”.
Według danych, częsty użytkownik AI częściej zgłasza wyższą jakość życia w porównaniu z osobami, które rzadko korzystają z AI. Respondenci ci postrzegają AI jako coś więcej niż narzędzie do automatyzacji zadań. Jednak badania wskazują na różnice globalne — Korea ma największy odsetek częstych użytkowników AI, prawie 25%, podczas gdy Wielka Brytania ma tylko około 9%.
Ponadto paneliści przyjrzeli się roli mobilnej AI w stymulowaniu kreatywności i zwiększaniu produktywności. Daehyun Kim, wiceprezes wykonawczy Global AI Center, Samsung Research w Samsung Electronics, wskazał na badanie jako dowód na to, że AI odblokuje kreatywność ludzi.
„Części użytkownicy AI są dwa razy bardziej skłonni do kreatywnego wyrażania siebie” – powiedział. „Dzięki całej tej technologii AI dokonujemy znaczącej różnicy w życiu ludzi”.
Don McGuire, starszy wiceprezes i dyrektor ds. marketingu w Qualcomm Technologies, wypowiedział się na temat tego, w jaki sposób wyniki wskazują, w jakim kierunku zmierza sztuczna inteligencja — poza funkcje „szybkiej reakcji”.
„Widzimy, że AI wykracza poza nowość, aby stać się naprawdę użyteczną” – powiedział. „AI musi stać się bardziej sugestywna i przewidująca. Samsung doprowadził to do perfekcji dzięki niektórym funkcjom wprowadzonym w Galaxy AI”.
Innowacje w zakresie mobilnej sztucznej inteligencji napędzane otwartą współpracą
Współpraca wyłoniła się jako jeden z największych tematów rozmowy. Poprzez otwartą współpracę z Google, Qualcomm Technologies i innymi, Samsung dostarcza najnowocześniejsze doświadczenia użytkownika oparte na sztucznej inteligencji.
„Wprowadzenie Circle to Search z serią Galaxy S24 było tak kanonicznym przykładem współpracy między Google i Samsungiem” — powiedziała Jenny Blackburn, wiceprezes ds. doświadczeń użytkownika w Gemini Experiences i Asystencie Google w Google. „Zajęło nam trochę czasu, aby uzgodnić sposób wprowadzenia tej funkcji — aby stworzyć coś, co działa dla każdego na różnych urządzeniach w różnych sytuacjach”.
Kolejnym ważnym punktem dyskusji stało się hybrydowe podejście do sztucznej inteligencji przyjęte przez Galaxy AI.
„Za kilka lat hybrydowe podejście do mobilnej AI będzie uważane za jedyne podejście do mobilnej AI” — powiedział Kim. „Hybrydowa AI łączy responsywność AI na urządzeniu z ogromnymi zasobami i doświadczeniami zasilanymi przez AI opartą na chmurze”.
Choć Samsung starannie opracował własny generatywny model sztucznej inteligencji, firma dąży do innowacji i współpracy w celu opracowania sztucznej inteligencji skoncentrowanej na człowieku.
„Skalowanie AI będzie musiało być hybrydowe z wielu praktycznych powodów, ale także z perspektywy doświadczenia użytkownika” — powiedział McGuire. „Jesteśmy zobowiązani do współpracy z Samsungiem, Google i innymi, aby wspólnie dostarczać mocną AI na urządzeniach i AI opartą na chmurze”.
Rozwijanie sztucznej inteligencji w sposób bezpieczny i inkluzywny
Na koniec paneliści poruszyli kwestię potrzeby promowania odpowiedzialnej innowacji i inkluzywnego rozwoju sztucznej inteligencji.
„Regulacje wciąż pracują nad tym, aby w pełni nadążyć za tempem innowacji AI” — powiedziała Lucia Russo, ekonomistka i analityczka polityki w jednostce ds. sztucznej inteligencji (AI), Digital Economy Policy Division w OECD. „Chcemy zachęcać do innowacji, ale nie kosztem etyki czy prywatności”.
„Prywatność jest najważniejszą rzeczą w tej hiperpołączonej erze. Naszym celem jest zapewnienie innowacji i bezpieczeństwa w oparciu o trzy podstawowe zasady — uczciwość, przejrzystość i odpowiedzialność” — powiedział Kim. „Dzięki Galaxy AI Dashboard użytkownicy mogą wybrać usługi oparte na chmurze lub mieć pewne funkcje działające całkowicie na urządzeniu”.
„W niedalekiej przyszłości AI będzie multimodalna, aby przetwarzać różne rodzaje danych wejściowych, w tym tekst, obrazy, dźwięk i wideo. Jednocześnie AI stanie się kontekstowa, aby uchwycić daną sytuację” – kontynuował. „Zapewnienie użytkownikom wyboru i kontroli jest stałym czynnikiem w innowacji mobilnej AI”.
Pierwsze wydarzenie medialne poświęcone AI dla Galaxy, Salon d’AI, pokazało, jak Samsung wykracza poza innowacje technologiczne w swoich wysiłkach na rzecz rozwoju AI, poprawiając jakość życia. W dążeniu do rozwijania AI dla wszystkich Samsung z niecierpliwością oczekuje otwierania nowych możliwości za pośrednictwem AI — z myślą o zwiększonym bezpieczeństwie i otwartej współpracy.