Panel fuzji i przejęć dealerów samochodowych mówi, że nie ma jednej ścieżki wzrostu
NOWY JORK — W szybko zmieniającej się branży detalicznej branży motoryzacyjnej rozwój może mieć znaczenie w dłuższej perspektywie, ale według panelistów przemawiających we wtorek w JD Power Automotive na temat strategii fuzji i przejęć ważniejsze będzie stanie się i pozostanie lepszym dealerem Forum tutaj.
Aktywność w zakresie fuzji i przejęć podwoiła się podczas pandemii, ponieważ grupy dealerów, zwłaszcza te większe, szukały możliwości przejmowania sklepów i zwiększania zysków, powiedział Alan Haig, prezes i założyciel Haig Partners, firmy doradczej kupno-sprzedaż w Fort Lauderdale na Florydzie. z tego wynikało z wykładniczego wzrostu cyfrowej sprzedaży detalicznej samochodów, ponieważ COVID-19 zmienił praktyki sprzedaży detalicznej na lepsze, powiedział Haig. Zmiany te dały większym grupom przewagę, której mogły nie mieć, gdy konkurowały tylko z sąsiednimi sklepami.
„Pandemia zmieniła zachowania konsumentów i zaawansowany handel elektroniczny w USA o dekadę” – powiedział Haig. „Większe grupy będą w stanie odróżnić się od mniejszych graczy”, kiedy będą mogły oferować większy wybór i lepszy standard usług ze względu na swoją wielkość.
Inni paneliści zasugerowali jednak, że dilerzy nie stoją dziś w obliczu egzystencjalnego zagrożenia wzrostu lub śmierci, ale mogą przyjąć strategie, które zapewnią im sukces.
Tim Batchelor, dyrektor w Open Road Capital, powiedział, że pożyczkodawcy tacy jak on nadal są optymistami w handlu detalicznym motoryzacyjnym, wystarczającym do zabezpieczenia fuzji i przejęć, ale istnieje presja na dealerów, aby ulepszyli swoją działalność.
„Nie powiedziałbym, że mniejszy dealer z dwoma lub trzema sklepami zostanie wypchnięty z biznesu, ale istnieje więcej możliwości zarabiania pieniędzy poprzez rozwój” – powiedział Batchelor.
Bill Cariss, dyrektor generalny Holman Strategic Ventures, który prowadzi 35 salonów dealerskich i innych firm związanych z motoryzacją, powiedział, że detaliści każdej wielkości muszą skoncentrować się na partnerstwie z producentami samochodów – zwłaszcza tymi, którzy badają modele agencji lub inne potencjalne systemy dystrybucji.
„Nadal wierzymy, że dobrzy producenci dostrzegą wartość dobrych dealerów. Musimy więc być fenomenalnym sprzedawcą” – powiedział Cariss. Holman nadal poszukuje okazji do przejęć, pomimo potencjalnych zmian w handlu detalicznym na horyzoncie.
„Patrzymy na okres zwrotu [for new acquisitions]a okres zwrotu w tej chwili jest dość silny i będzie trwał co najmniej przez następne pięć do ośmiu lat” – powiedział Cariss.
Rob Cochran, dyrektor generalny #1 Cochran Automotive, który ma ponad dwa tuziny sklepów w zachodniej Pensylwanii i północno-wschodnim Ohio, powiedział, że geograficznie gęsta strategia rozwoju regionalnego dobrze sprawdziła się w jego firmie, która nadal się rozwija. Ale, powiedział, jest więcej sposobów niż jeden, aby odnieść sukces. # 1 Cochran w rankingu nr 59 na Wiadomości motoryzacyjne” najnowsza lista 150 największych grup dealerskich z siedzibą w USA, ze sprzedażą detaliczną 13 871 nowych pojazdów w 2022 r.
„Są moi rówieśnicy, którzy mają strategię inną niż moja i odnoszą z nią ogromne sukcesy” – powiedział Cochran. „Ostatecznie to klienci wybiorą zwycięzców jutra”.
Cochran powiedział, że jego firma koncentruje się na brandingu i budowaniu swojej marki w swoim regionie.
„Zdefiniowany rynek geograficzny działa dla nas dobrze. Firma ma teraz 58 lat i zbudowaliśmy wokół naszej nazwy i naszej marki”, powiedział, dodając, że nr 1 Cochran „oparł się pokusie” ekspansji poza swój region . „W tej określonej lokalizacji geograficznej, niezależnie od tego, jaki jest produkt, jaka jest usługa, jeśli wiąże się to z mobilnością osobistą, chcemy być z nimi zaangażowani”.
Powiedział Cochran: „Jest pewna przewaga skali, a patrząc na biznes z innej perspektywy, może być więcej”.