Marketing

Panera Bread Strategia marketingowa i miks marketingowy (4 szt.)

  • 18 sierpnia, 2023
  • 9 min read
Panera Bread Strategia marketingowa i miks marketingowy (4 szt.)


Oto strategia marketingowa Panera Bread, która analizuje markę w ramach marketingu mix obejmującego 4P (produkt, cena, miejsce, promocja).

Strategia dotycząca produktów chlebowych Panera:

Strategię produktu i mieszankę strategii marketingowej Panera Bread można wyjaśnić w następujący sposób:

Panera Bread to sieć restauracji typu fast casual, które nie oferują pełnej obsługi stołowej, ale oferują żywność lepszej jakości w przystępnej cenie. Koncepcja jest w pewnym sensie pośrednikiem sieci fast foodów i casual dining. Panera Bread oferuje świeże wypieki i ciastka oraz przystawki inspirowane kuchnią francuską, takie jak babeczki, ciasteczka, bajgle, ciasteczka i bułeczki. Szeroka kategoria produktów w swoim marketingu mix obejmuje zupę i chili, ser i makaron, dressing, krojony chleb, kawę, Panera Kids oraz mrożone lub mrożone napoje. Oferują również wybór diet, takich jak żywność organiczna, bezglutenowa, wegetariańska, bezmleczna, o niskiej zawartości sodu i o niskiej zawartości tłuszczu. Produkty można zjeść na mieście lub zabrać jako paczkę ze sklepów.

W menu Panera Bread znajdują się także propozycje sezonowe. Magazyn Health uznał ją za najzdrowszą sieć restauracji w USA. Sieć restauracji oferuje dostosowane do indywidualnych potrzeb produkty lokalne ze stanów, w których działają, utrzymując stałą bazę produktów w całej sieci. Sieć restauracji oferuje swoim klientom także bezpłatne Wi-Fi. Niektóre z jej bardziej popularnych spółek zależnych to także Paradise Bakery & Café i Au Bon Pain.

Zdjęcie: flickr.com/photos/jeepersmedia/

Panera Chleb Cena/Strategia cenowa:

Poniżej znajduje się strategia cenowa w strategii marketingowej Panera Bread:

Panera Bread oferuje konkurencyjne ceny ze względu na dużą konkurencję, która istnieje nie tylko ze strony fast foodów, ale także fast foodów i restauracji z pełnym zakresem usług. Ceny Panera Bread nie różnicują zbytnio rynku o najwyższych i najniższych cenach.

Nowa strategia cenowa, którą firma określiła jako chirurgiczne podejście do ustalania cen, ma na celu identyfikację w oparciu o lokalizację rynku mniej wrażliwego na ceny i rynku bardzo wrażliwego na ceny. Celem firmy jest stworzenie 10% różnicy pomiędzy poziomem cen na dwóch rynkach. Jedna z wiodących sieci fast casual w USA również zdecydowała się na dyskryminację cenową swoich cennych produktów spożywczych. Panera Bread podzieliła swój asortyment produktów na zestaw dzienny i zestaw biznesowy. Ta zmiana strategii charakteryzuje się spadkiem zysku netto firmy na przestrzeni lat ze względu na wysokie koszty nakładów. Aby sprawdzić ten problem, nowa strategia cenowa Panera Bread polega na obliczeniu szczegółowych cen menu.

Przeczytaj więcej o chlebie Panera

Panera Bread Place i strategia dystrybucji:

Poniżej przedstawiono strategię dystrybucji w ramach miksu marketingowego Panera Bread:

Panera Bread ma około 2000 sklepów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Większość jej sklepów znajduje się w Stanach Zjednoczonych. Firma posiada sklepy w niemal każdym stanie Stanów Zjednoczonych. Wyróżnia się dwa modele własności sklepu. Jeden z nich to sklepy firmowe, drugi to sklepy franczyzowe. Firma jest w fazie szybkiego zwiększania liczby sklepów. Strategia firmy polega na ograniczaniu liczby sklepów prowadzonych przez spółkę i zwiększaniu liczby sklepów franczyzowych. Firma rozwinęła się technologicznie, co ma na celu wykorzystanie platform mediów cyfrowych, takich jak portale internetowe i aplikacje mobilne, w celu zwiększenia doświadczenia klientów podczas zakupów. Pomaga firmie zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz restauracji oraz usprawnia ruch zamówień w restauracji.

Firma uruchomiła także usługi dostawcze, co zwiększyło zasięg jej usług.

Strategia promocyjno-reklamowa w strategii marketingowej Panera Bread przedstawia się następująco:

W promowaniu marki Panera Bread firma opiera się głównie na przekazach ustnych swoich konsumentów. Dlatego koncentruje się na zapewnieniu najlepszej w swojej klasie obsługi klientów jedzących posiłki w restauracji Panera Bread lub korzystających z jej produktów na wynos. Firma skupia się na dodawaniu do swoich usług elementów oddziałujących na różne zmysły klientów. Wprowadzenie na rynek Panery 2.0 jest jedną z takich inicjatyw, która poprawi doświadczenia klientów z firmą, a także poprawi marżę zysku firmy. Panera 2.0, która wykorzystuje zamówienia online ze sklepów lub poza nimi, ma na celu poprawę jakości obsługi klienta poprzez ograniczenie czasu oczekiwania. Firma umieściła na swoim portalu internetowym pomysły na posiłki, które można przygotować z produktów Panera, tworząc w ten sposób wśród konsumentów potrzebę kupowania tych produktów nie tylko do bezpośredniego spożycia, ale także jako składnik produktu końcowego. Panera Bread angażuje się w działania CSR, głównie w walkę z głodem, aby budować silniejsze relacje społeczne. Reklamy telewizyjne, wykorzystanie mediów cyfrowych i platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Instagram, są również częścią strategii marketingowej firmy.

Ponieważ jest to marka marketingu usług, oto pozostałe trzy P, które składają się na marketingową mieszankę 7P Panera Bread.

Ludzie:

Panera Bread uważa swoich pracowników za decydujący czynnik w systemie świadczenia usług. Obsługa klientów w najlepszy możliwy sposób i budowanie zdrowych relacji z innymi członkami zespołu jest sercem kultury Panera. W procesie rekrutacyjnym Panera Bread poszukuje najlepszego pakietu kulturalnego, firma skupia się na odpowiedziach udzielanych przez kandydata na pytania sytuacyjne związane z klientami. Panera uwzględnia różnorodność swoich pracowników, aby odtworzyć różnorodność klientów po drugiej stronie stołu. Zapewnia konkurencyjny pakiet wynagrodzeń i program całkowitego wynagrodzenia, aby utrzymać motywację pracowników, koncentrując się na jakości obsługi klienta. Umożliwia pracownikom wybór własnego czasu pracy, gdyż firma pragnie zapewnić pracownikom środowisko, w którym będą czuli, że praca w Panera Bread będzie integralną częścią ich życia, aby pracownicy mogli wykazać się pełnym zaangażowaniem w obsłudze klientów.

Proces:

Dzięki Panera 2.0 sieć restauracji zmienia proces swojego działania z dotychczasowego systemu świadczenia usług „Zapłać i odbierz”, w którym klienci musieli czekać w kolejce, aby złożyć zamówienie w kasie. W ramach nowego procesu Panera Bread utworzy w swojej restauracji Kioski, za pośrednictwem których klienci będą mogli składać zamówienia i zostaną obsłużeni do swojego stolika. Dokonano tego, aby przyspieszyć obsługę i skłonić klientów do czekania. Firma uruchomiła także aplikację mobilną w niektórych swoich restauracjach, dzięki której klienci mogą wybierać opcje z menu podczas podróży, a monitor w aplikacji informuje o statusie zamówienia w wyznaczonej restauracji. Firma rozpoczęła proces dostawy do domu, gdzie klienci składają zamówienia za pomocą kanałów cyfrowych, takich jak aplikacja mobilna, a zamówienia są dostarczane do domu, jednak Panera Bread utrzymuje minimalny limit wielkości zamówienia w ramach usługi dostawy do domu.

Dowód rzeczowy:

Panera Bread starannie zaprojektowała wszystkie punkty kontaktu z klientami, takie jak logo marki i wnętrze restauracji, aby wyróżnić sieć restauracji jako restaurację typu fast casual food, bazującą na pieczywie. Logo Panery przedstawia kobietę z rozwianymi włosami głaszczącą bochenek chleba, który stał się znany jako „Matka Chleb” i stworzył element różnicowy łańcuszka. Wnętrze restauracji zostało zilustrowane zdjęciami oryginalnego procesu wypieku piekarzy. Firma komunikowała świeżość i jakość rękodzieła poprzez dobór papieru, kroju pisma i sposobu ekspozycji, w tym projektu płótna. Panera Bread zdobyła kilka wyróżnień, m.in. jako jedna z najpopularniejszych restauracji według serwisu recenzji restauracji Zagat. Sieć restauracji została uznana przez magazyn Health za najzdrowszą pod względem jedzenia w ruchu. W ten sposób dopełnia się miks marketingowy Panera Bread

O chlebie Panera:

Panera Bread to jedna z wiodących sieci restauracji typu fast casual z piekarnią i kawiarnią w USA. Firma powstała w 1987 roku, a jej siedziba znajduje się w St Louis w stanie Missouri w Stanach Zjednoczonych. Roczne przychody firmy wynoszą prawie 2 miliardy dolarów. Firma ma swoje korzenie w St. Louis Bread Co., która została założona w 1987 r., a później została przejęta przez Au Bon Pain Co. w 1993 r. W momencie przejęcia St. Louis Bread prowadził sieć 20 sklepów piekarniczych w St. Louis . W 1997 roku nazwa firmy została zmieniona na Panera Bread z myślą o ekspansji na terenie USA. W 1999 r. dyrektor Au Bon Pain Co. Ron Shaich sprzedał całą swoją działalność i zainwestował cały swój kapitał w Panera Bread. Jednakże działalność Panera Bread w zakresie fast casual food nabrała rozpędu wraz z nadejściem kryzysu na rynku subprime, kiedy mniejsze dochody do dyspozycji skłoniły konsumentów do przechodzenia w kierunku niedrogich restauracji ze zdrową, casual food. W pierwszej dekadzie XXI wieku sieć rosła średnio o około 10%.

Firma prowadzi swoją działalność w ponad 2000 lokalizacjach. W 2017 roku Panera Bread została przejęta przez JAB Holding za 7 miliardów dolarów.

Ten artykuł został zbadany i opracowany przez zespół ds. treści i badań. Został on sprawdzony i opublikowany przez zespół MBA Skool. Treści na MBA Skool zostały stworzone wyłącznie w celach edukacyjnych i akademickich.

Przeglądaj strategię marketingową i analizę 4P większej liczby marek podobnych do Panera Bread. Sekcja Strategia marketingowa i miks obejmuje 4P i 7P ponad 800 marek w 2 kategoriach.

Kontynuuj czytanie:

Nazwy i inne informacje o marce użyte w sekcji Strategia marketingowa i miks są własnością odpowiednich firm. Firmy nie są w żaden sposób powiązane z MBA Skool.

Udostępnij tę stronę na:


Źródło

Warto przeczytać!  Dobrze zarządzaliśmy marżami pomimo przeciwności kosztowych: Gunjit Jain, Colgate-Palmolive