Filmy

Pasażerowie niektórych linii lotniczych będą mogli spędzać czas na telewizorach OLED 4K

  • 25 marca, 2024
  • 4 min read
Pasażerowie niektórych linii lotniczych będą mogli spędzać czas na telewizorach OLED 4K


Latanie komercyjnymi liniami lotniczymi może dziś być o wiele bardziej uciążliwe niż kiedyś, ale nowe technologie wniosą pewną poprawę w jedną część doświadczenia – rozrywkę na pokładzie. Systemy rozrywki pokładowej Astrova marki Panasonic Avionics zaczynają być wprowadzane na pokładach lotów komercyjnych niektórych linii lotniczych, zapewniając telewizory 4K HDR i inne funkcje w oparciach siedzeń, co powinno stanowić ogromną poprawę w stosunku do fatalnych ekranów, które zwykle oglądamy podczas lotu filmy włączone.

Spójrz na większość komercyjnych linii lotniczych dzisiaj, a zobaczysz mały, okropny telewizor LCD wbudowany w siedzenie przed tobą. Te ekrany HD o standardowym zakresie dynamicznym mają straszny kontrast i słabe kąty widzenia, a także nie są wystarczająco jasne, aby zapewnić dobre wrażenia wizualne, gdy włączone są górne światła.

Warto przeczytać!  Stylowy noir Ryana J. Sloana debiutuje w Cannes

Są na tyle złe, że zawsze zabieram na loty własny sprzęt — ostatnio odbyłem trzy loty z zestawem słuchawkowym Apple Vision Pro, o czym planuję napisać jeszcze w tym tygodniu. Ale większość ludzi po prostu przynosi ze sobą tablet.

Astrova to nazwa systemu rozrywki pokładowej firmy Panasonic, którego celem jest radykalna poprawa sytuacji. Ekrany OLED mają rozdzielczość 4K i obsługują HDR+. Mają też dwa wbudowane porty ładowania USB-C, które umożliwiają ładowanie z mocą do 100 W, a także obsługują technologię Bluetooth, dzięki czemu można używać słuchawek AirPods lub popularnych słuchawek nausznych WH-1000 firmy Sony.

W przypadku obecnych systemów należy zabrać ze sobą adapter, aby tak się stało, jeśli to możliwe.

Panasonic połączył ekrany z nowymi kolorowymi systemami oświetlenia LED, których celem jest wyeliminowanie konieczności włączania się jasnych świateł nad kabiną, rozmywających obraz.

Dostępne są ekrany o przekątnej 13, 16, 19, 22, 27, 32 i 42 cali. „Jak zmieściłbyś 42-calowy ekran na siedzeniu samolotu?” możesz zapytać. Cóż, ten rozmiar prawdopodobnie dotyczy ultrawysokiej klasy lotów międzynarodowych, podczas których ludzie mogą zapłacić tysiące dolarów za prywatne kabiny. Jednak nie są to jedyne typy siedzeń, które otrzymają system Astrova OLED.

Warto przeczytać!  Extraction 3 otrzymuje obiecującą aktualizację od braci Russo

Wdrażanie rozpoczyna się w tym roku, a Islandzkie linie lotnicze Airlines i Qantas planują zainstalować systemy Astrova w 2025 r. i pod koniec 2024 r. Islandair będzie pierwszy; w nowym samolocie Airbus A321neo LR pojawią się ekrany o przekątnej 16 cali w klasie biznes i 13 cali w klasie ekonomicznej. Qantas zainstaluje Astrovę w ramach modernizacji floty samolotów A330-200 oraz nowo zamówionych samolotów A350-1000. Qantas koncentruje się na lotach długodystansowych, w szczególności między Australią a Europą lub Stanami Zjednoczonymi.

Zeszłego lata linie United Airlines z siedzibą w USA ogłosiły, że systemy te zostaną zainstalowane w 2025 r. na wielu dłuższych lotach międzynarodowych, a w przyszłości pojawią się także loty krajowe, zatem nie będzie się to ograniczać do lotów międzykontynentalnych.

Wątpliwe, czy ekrany te dorównają najnowszym, wysokiej klasy telewizorom OLED firm LG i Samsung, a wygląda na to, że minie kilka lat, zanim zaczną być powszechne w lotach krajowych. Jednak wszelkie ulepszenia w okropnych systemach rozrywki pokładowej, których obecnie używamy, są mile widziane. Gdyby tylko inna firma mogła wymyślić sposób na wykorzystanie nowej technologii, aby zwiększyć siedzenia o 20 procent – ​​w każdym razie mogę marzyć.

Warto przeczytać!  Leslye Headland, twórca serialu Gwiezdne wojny: Akolita – wywiad

Zdjęcie z aukcji firmy Panasonic


Źródło