Świat

Pasażerowie opisują horror, jaki wydarzył się podczas lotu liniami LATAM Airlines, który leciał do Nowej Zelandii

  • 13 marca, 2024
  • 5 min read
Pasażerowie opisują horror, jaki wydarzył się podczas lotu liniami LATAM Airlines, który leciał do Nowej Zelandii


Pasażerowie na pokładzie Boeinga 787-9 Dreamliner linii LATAM Airlines, który podczas lotu do Nowej Zelandii „nurkował przez nos”, opisali przerażające sceny podczas silnych turbulencji.

Co najmniej 50 osób zostało rannych w poniedziałek po „silnym potrząśnięciu”, które wyrzuciło osoby niezapięte z siedzeń i rzuciło wokół pasażerów chilijskiego samolotu lecącego z Sydney do Auckland w Nowej Zelandii. Samolot wylądował na lotnisku w Auckland zgodnie z planem, ale koszmarny lot wstrząsnął ponad 200 pasażerami na pokładzie.

„Samolot, niezapowiedziany, po prostu spadł. Mam na myśli to, że spadł w sposób niepodobny do niczego, czego kiedykolwiek doświadczyłem w wyniku jakiejkolwiek drobnej turbulencji, a ludzie zostali wyrzuceni z miejsc, uderzyli w szczyt dachu samolotu, zrzuceni w dół między przejściami ”- powiedział we wtorek australijskiemu ABC News pasażer Brian Jokat.

Serce Bezpieczeństwo Ostatni Zmiana Zmiana %
LTMAJ GRUPA LINII LOTNICZYCH LATAM 0,5885 -0,00 -0,25%

„Niektóre panele dachowe zostały połamane w wyniku rzucania i przebijania plastikowych paneli dachowych w przejściach przez ludzi. Z głów kilku osób lała się krew”.

50 osób zostało rannych w wyniku „silnego ruchu” samolotu Boeing lecącego z Australii do NOWEJ ZELANDII

Lucas Ellwood, DJ z Auckland, opisał incydent jako „brutalny” i „gorączkowy”.

„To był koniec [in] niecałą sekundę, więc był to bardzo szybki wstrząs” – Ellwood powiedział ABC. „Czułem się, jakby właśnie nastąpiło trzęsienie ziemi.

Według Associated Press na miejscu pracowało sanitariuszy i ponad 10 pojazdów ratowniczych, gdy samolot wylądował w Auckland. Około 50 osób zostało opatrzonych na miejscu z niewielkimi obrażeniami.

Linie LATAM Airlines poinformowały, że po locie 10 pasażerów i trzech członków personelu pokładowego zostało zabranych do centrum medycznego na leczenie. Większość wkrótce potem została zwolniona. Z oświadczenia wynika, że ​​jeden pasażer i jeden członek załogi wymagali dodatkowej uwagi, ale nie odnieśli obrażeń zagrażających życiu.

UNTIED MÓWI BOEINGOWI, ABY PRZESTAŁ PRODUKOWAĆ ZAMÓWIONE LINIE LOTNICZE MAX 10S: RAPORT

Ambulanse opuszczają lotnisko w Auckland

Karetki pogotowia opuszczają Auckland International w Nowej Zelandii w poniedziałek, 11 marca 2024 r. Ponad 50 osób zostało rannych w wyniku, jak to określili urzędnicy, „zdarzenia technicznego” w chilijskim samolocie lecącym z Sydney w Australii. (Dean Purcell/New Zealand Herald za pośrednictwem /AP Newsroom)

„LATAM współpracuje z odpowiednimi władzami, aby wesprzeć dochodzenie w sprawie incydentu” – stwierdziła linia lotnicza w poniedziałkowym oświadczeniu.

Warto przeczytać!  Szef NATO wzywa Chiny, by nie popierały wojny Rosji na Ukrainie

Jokat powiedział ABC, że kilku pasażerów nie miało zapiętych pasów bezpieczeństwa, gdy samolot nurkował.

„Jeśli siedziałeś na swoim miejscu, wznosiłeś się prosto na sufit i odbijałeś się od dachu. Tak się złożyło, że byłem jednym ze szczęśliwców, którzy podczas tego zdarzenia zostali przypięci pasami” – powiedział.

Clara Azevedo, pasażerka z Brisbane, powiedziała New Zealand Herald, że to „cud”, gdy pilot odzyskał kontrolę nad samolotem po „swobodnym spadaniu”, który trwał około 10 sekund.

Pasażerka LATAM Airliens Janet Baker

Pasażerka Janet Baker przygotowuje się do odprawy na lotnisku w Auckland na lot LATAM Airlines do Santiago w Chile, wtorek, 12 marca 2024 r. (Dean Purcell/New Zealand Herald za pośrednictwem /AP Newsroom)

„Nie byliśmy pewni, czy nam się uda, czy nie” – powiedział Azevedo.

Skarżyła się, że linia lotnicza zapewniła pasażerom tylko jednego cheeseburgera McDonald’s, gdy czekali na terminalu po wylądowaniu samolotu, i stwierdziła, że ​​nakarmiono ich ponownie dopiero następnego ranka.

Sygnalista Boeinga JOHN BARNETT ZNALEZIONY MARTWY DNI PO SKŁADANIU PRZECIWKO FIRMIE

Azevedo powiedział, że kilku pasażerów było niezadowolonych z informacji, które otrzymali od LATAM od czasu zdarzenia.

„Wszyscy przeżyliśmy traumę i musieliśmy znaleźć siłę, aby pomóc ludziom. Ale to nie jest nasz obowiązek, tylko LATAM – ale oni nic nie zrobili. To bardzo frustrujące”.

Jacob Thompson z Australii powiedział portalowi, że podczas lotu uderzył się w głowę i widział, jak jego partner został „wyrzucony do przejścia” podczas turbulencji.

„Nie wiedzieliśmy, czy uda nam się dolecieć do lądowania” – powiedział.

Pasażer Larry Reef

Pasażer Larry Reef przygotowuje się do odprawy na lotnisku w Auckland na lot LATAM Airlines do Chile we wtorek, 12 marca 2024 r. (Dean Purcell/New Zealand Herald za pośrednictwem /AP Newsroom)

Thais Iwamoto, kolejna pasażerka z Sydney, powiedziała „Heraldowi”, że spała, gdy zbudził ją upadek.

„Kiedy się obudziłam i spadałam, spojrzałam w bok, a wszyscy krzyczeli i byli w szoku” – powiedziała.

ROZWIŃ FOX BIZNES, KLIKAJĄC TUTAJ

„Facet z drugiego rzędu uderzył głową w bagażnik i właściwie to coś zepsuł”.

Linie lotnicze LATAM Airlines w oświadczeniu dla The Associatd Press stwierdziły, że „ubolewają nad niedogodnościami i obrażeniami, jakie ta sytuacja mogła wyrządzić swoim pasażerom, i ponownie potwierdzają swoje zaangażowanie w kwestię bezpieczeństwa jako priorytetu w ramach swoich standardów operacyjnych”.


Źródło