Biznes

Pasażerowie SpiceJet pozostawieni w kabinie bez klimatyzacji na godzinę, mogli chodzić po asfalcie

  • 3 czerwca, 2024
  • 4 min read
Pasażerowie SpiceJet pozostawieni w kabinie bez klimatyzacji na godzinę, mogli chodzić po asfalcie


Nastąpiło to kilka dni po tym, jak Dyrekcja Generalna Lotnictwa Cywilnego (DGCA) wydała firmie Air India powód pokazowy dotyczący powodowania dyskomfortu pasażerów spowodowanego niewystarczającym chłodzeniem w kabinie lotniczej. Po 20-godzinnym opóźnieniu lotu z New Delhi do San Francisco linie Air India przez wiele godzin w zeszłym tygodniu trzymały pasażerów w samolocie bez wystarczającego chłodzenia, co doprowadziło do omdlenia niektórych pasażerów z powodu upału.

„W takim upale zmuszono nas do wejścia na pokład i siedzenia w samolocie przez ponad godzinę z powodu usterki technicznej bez klimatyzacji. Następnie wysadzono nas na pokład i wepchnięto do autobusu bez klimatyzacji. Po trzygodzinnym opóźnieniu ludzie chodzą teraz po asfalcie, a linia lotnicza nie oferuje żadnego rozwiązania” – powiedział ThePrint pasażer, dr Pandit. „To godne ubolewania. W taką pogodę narażają życie pasażerów… dzieci i seniorów”.

W poniedziałek ThePrint skontaktował się ze Spicejetem w celu uzyskania komentarzy telefonicznie. Artykuł ten zostanie zaktualizowany po otrzymaniu odpowiedzi. ThePrint wysłał również e-mail do DGCA z prośbą o uwagi.

Inny pasażer, Kanwar Preet Singh, powiedział, że jego ojciec, który podróżował z nim, ma cukrzycę i zaczął źle się czuć z powodu dużego opóźnienia. „Poprosiłem o herbatę dla niego, ale ona również nie przyszła. Sam przeszedłem operację oka i spójrz, jak się pocę” – powiedział.

Warto przeczytać!  Chcą wprowadzić zmiany w emeryturach. W przyszłym roku skorzystałoby ponad 60 tys. osób

„Rozumiemy, jeśli wystąpi usterka techniczna, której naprawienie może zająć trochę czasu, ale przynajmniej poczynimy ustalenia, aby pasażerowie nie ucierpieli. Dlaczego traktujecie nas tak źle?” zapytał Singha.

Pasażerowie pozostawieni na asfalcie mogą również spowodować więcej problemów dla linii lotniczej. Singh powiedział, że personel SpiceJet najpierw powiedział im, że chodzenie po asfalcie jest zabronione i że powinni albo usiąść w jednym miejscu, albo w autobusie, ale gdy pasażerowie odmówili zastosowania się do instrukcji, personel ich pozwolił. Dodał jednak, że personel uważnie obserwuje pasażerów i ogranicza liczbę osób w ramach określonego parametru.

Lot był opóźniony o ponad trzy godziny |  Na specjalne zamówienie |  Wydruk
Lot był opóźniony o ponad trzy godziny | Na specjalne zamówienie | Wydruk

W styczniu tego roku Biuro Bezpieczeństwa Lotnictwa Cywilnego (BCAS) nałożyło grzywnę w wysokości 1,2 crore rupii na firmę Indigo i 60 lakh rupii na spółkę Mumbai International Airport Limited (MIAL) za naruszenie norm bezpieczeństwa lotniczego po nagraniu filmu przedstawiającego pasażerów jedzących na lotnisku na światło dzienne wyszedł asfalt. Niezależnie od tego DGCA nałożyła karę w wysokości 30 lakh rupii na operatora portu lotniczego za naruszenie „dyscypliny na płycie postojowej, ponieważ zagrażało to bezpieczeństwu pasażerów i samolotu”. Wystosował także zawiadomienie do MIAL w związku z naruszeniem „paragrafu 5 okólnika DGCA Air Safety 04 z 2007 r., który nakazuje wszystkim agencjom pracującym na lotnisku, aby nie zezwalały na chodzenie po aktywnej płycie postojowej”.

Warto przeczytać!  Konflikt o rentę socjalną i opiekę. Jeśli rząd wyróżni jedną grupę, musi mieć plan na całą resztę

Pasażerowie SpiceJet, którzy w poniedziałek zmagali się z upałem, skarżyli się, że załoga nie przekazała żadnych odpowiednich aktualizacji i zamówiła paczki z sokiem dopiero, gdy ludzie zaczęli się kłócić.

„Cierpieliśmy w tym upale przez ponad trzy godziny, mimo że zapłaciliśmy pełną cenę biletu. Nie mają nawet na tyle przyzwoitości, żeby powiedzieć, ile czasu to zajmie. Zamiast tego kapitan grozi pasażerom, że zarezerwują je za naruszenie przepisów. Co będziemy robić?” powiedział inny pasażer, Adnan.

„Złożę oficjalną skargę. Ta linia lotnicza powinna zostać ukarana. Najpierw powiedzieli nam (personel linii lotniczej), że zajmie to 45 minut, a później godzinę. Dlaczego nie mogli zorganizować innego samolotu lub chociaż wysłać ludzi na lotnisko, żeby mogli poczekać w przyzwoitych warunkach? Zaszyliśmy się, pozbawioni jakiejkolwiek godności” – dodał.

(Pod redakcją Madhurity Goswamiego)


Przeczytaj także: DGCA nakłada na Air India karę w wysokości 1,10 cr za „naruszenia bezpieczeństwa”



Źródło