Rozrywka

Paski narzędziowe, torby kartonowe i „crogs”: Fendi tworzy walizkę dla stolarza

  • 16 czerwca, 2023
  • 4 min read
Paski narzędziowe, torby kartonowe i „crogs”: Fendi tworzy walizkę dla stolarza



Capannuccia
CNN

Jeśli ukryte bogactwo i rdzeń rzemieślniczy zjednoczyły plemiona najnowszego stylu mody poprzez pryzmat cichego luksusu, to najnowszy pseudonim Fendi pokazuje, że jest to trend, który ma nogi. Wystąp naprzód „korporacyjny rzemieślnik”, gwiazda pokazu SS24 włoskiego domu mody w czwartkowy wieczór i proponuje pin-up na następny sezon.

Po części techniczny spec, po części tradycyjny mistrz narzędzi, uchwyt przemawia do współczesnych twórców, powiedziała dyrektor artystyczna Silvia Venturini Fendi w przedpremierowej zapowiedzi dla CNN. Fendi chciał również uczcić związek między „człowiekiem a maszyną” oraz ich wzajemnie uzupełniającą się twórczością.

Fendi

Kolekcja została zainspirowana rzemieślnikami i tradycyjną odzieżą roboczą.

„Lubię portretować rzemieślników przyszłości” — powiedziała przed pokazem. „(W ciągu historii) maszyny pomagały człowiekowi (ukończyć) tak wiele prac, które były trudne i wyniszczające, i podniosły standardy pracy od istoty ludzkiej, ale (lubię) możliwości artystyczne, które (to) daje ci człowiek”.

Z kolei kolekcja dostarczyła zarówno tradycyjnych, jak i technicznych pokazów rzemiosła, a wszystko to z charakterystycznym dla domu figlarnym mrugnięciem.

Precyzyjnie skrojone prochowce miały otwory na miarki i plakietki z nazwiskami; przemysłowe skórzane fartuchy, które były noszone jako sukienki i spódnice, były dostarczane w komplecie z w pełni zaopatrzonymi pasami narzędziowymi; brązowa skórzana torba przypominająca kartonowy uchwyt na kubek z kawą; a jedwabna koszula i garnitury miały nadruki przypominające kredę krawca.

Warto przeczytać!  Organizacja charytatywna Archewell Harry'ego i Meghan została uznana za zalegającą z niezapłaconymi opłatami i niezdolną do zbierania funduszy

Fendi

Jeden powtarzający się nadruk był ukłonem w stronę kredy do wycinania wzorów.

W przypadku akcesoriów Venturini Fendi współpracowała z japońskim architektem Kengo Kumą – którego uważa za „najlepszego w łączeniu natury i technologii” – aby na nowo wymyślić charakterystyczne torby Fendi, w tym Peekaboo z tradycyjnego japońskiego papieru washi. Tymczasem buty pojawiły się w formie Fendi Lab Clog (pomyśl o skórzanym croc-cum-clog z bio-gumową podeszwą i głównym rywalem następnego sezonu dla „croga” JW Andersona z AW23).

Marka modowa zaprosiła gości do swojej sześciomiesięcznej fabryki Fendi w Capannuccia na obrzeżach Florencji w czwartkowy wieczór, aby podkreślić swoje przesłanie. Działka o powierzchni 30 000 metrów kwadratowych posiada certyfikat LEED (globalne uznanie budynków o wysokim stopniu zrównoważonego rozwoju) i mieści produkcję, laboratoria testowe i biura zarządu w przeszklonych ścianach sięgających od podłogi do sufitu. Hala produkcyjna została przekształcona w wybieg, ponieważ pracownicy, którzy wcześniej uczestniczyli we własnym pokazie, kontynuowali pracę na stanowiskach w tle.

Zestaw, jak powiedział Venturini Fendi, został zaprojektowany tak, aby był przejrzysty w pracy zespołowej związanej z tworzeniem kolekcji mody. „To nie tylko projektant, ale (wielu) fantastycznych ludzi, którzy, gdy zbliża się kolekcja, pracują dzień i noc, nawet w weekend, aby osiągnąć to, czego potrzebujemy”.

Chciała również wykorzystać tę okazję jako okazję do podkreślenia znaczenia zrozumienia pochodzenia produktów jej rodzinnej marki.

„Ważne jest, aby młodsze pokolenia zrozumiały, dlaczego dany produkt jest produktem luksusowym” — powiedziała. „Istnieją wartości (z) czymś, co musi trwać przez całe życie i musimy dać im środki, aby to zrozumieli. To nie jest coś, co można wykryć po cenie. Są ludzie, którzy nie rozumieją, czy torba jest plastikowa, czy skórzana – to był prawdopodobnie błąd, który wszyscy (popełnialiśmy) w modzie (przez lata); przedstawiać jeden aspekt, ale nie cały aspekt”.

Daniele Venturelli/Getty Images dla Fendi

Alexander Skarsgard był tylko jedną ze znanych twarzy obecnych na pokazie we Florencji we Włoszech.

Jako projektantka w trzecim pokoleniu, która przejęła kreatywne stery od czasu, gdy jej babcia Adele założyła markę w Rzymie w 1925 roku, 62-letnia Venturini Fendi ma bardziej wszechstronne spojrzenie na rozwój branży modowej niż większość. W jowialnym, nostalgicznym nastroju za kulisami projektantka przypomniała sobie spacer dla byłego dyrektora kreatywnego Fendi, nieżyjącego już Karla Lagerfelda, w pokazie, kiedy miała sześć lat i chwilę z dzieciństwa, kiedy jej niania zabrała ją i jej siostry do sklep spożywczy do zakupu owoców.

Warto przeczytać!  Pełna lista zwycięzców – The Hollywood Reporter

„Kiedy byłam mała, moja mama zawsze ubierała nas na czarno i pewnego dnia kobieta powiedziała: „Och, biedne dziewczynki, czy one są sierotami? Moja niania powiedziała: „nie, są w modzie!”


Źródło