Marketing

Pathlabs chce dopracować szczegóły dla agencji medialnych

  • 1 grudnia, 2023
  • 5 min read
Pathlabs chce dopracować szczegóły dla agencji medialnych


Kiedy trawnik wymaga koszenia, czasami kupujesz kosiarkę, a czasami zatrudniasz kogoś, kto będzie go kosił.

Według Mario Schulzke, dyrektora operacyjnego Pathlabs, w świecie agencji medialnych najemnikiem jest Pathlabs.

Tak jak niektórzy ludzie wolą zajmować się pielęgnacją trawników, tak wiele agencji chce, żeby ktoś zadbał o ich media, powiedział.

Pathlabs, który nazywa siebie „partnerem wykonawczym mediów”, zajmuje się przyziemnymi zadaniami i codziennymi drobiazgami, którymi agencja nie powinna się martwić, takimi jak sprawdzanie używanych narzędzi lub nadzorowanie partnerów DSP lub DMP.

Zamiast gubić się w tych szczegółach, agencje mogą skupić się na strategii, uruchamiając kampanie, na które wcześniej nie miały środków, i oferując bardziej zróżnicowany zestaw usług, powiedział dyrektor generalny Pathlabs, Will Lapointe.

Pracownicy agencji „są o wiele więcej warci” dla swoich klientów niż możliwość trafikowania reklam, umieszczania tagów w witrynie czy wysyłania wiadomości e-mail z zapytaniem ofertowym – stwierdził.

Media ludzkie

Duża część retoryki stosowanej przez Pathlabs do opisu swoich usług – zwiększających wydajność i uwalniających czas ludzi na zadania wyższego rzędu, ale nie zagrażających ich pracy – przypomina język, którego ludzie używają, mówiąc o korzyściach płynących z generatywnej sztucznej inteligencji.

Warto przeczytać!  Zamień recesję w szansę dzięki danym

Pathlabs wdraża generatywną sztuczną inteligencję do szeregu zadań, takich jak optymalizacja ofert, analiza rozmów z klientami, sporządzanie notatek podczas spotkań oraz opracowywanie pomysłów i konspektów. Ale jak w przypadku każdej technologii, ostateczną decyzję zawsze musi podjąć człowiek, powiedział Lapointe.

I mimo że eksplozja generatywnych narzędzi sztucznej inteligencji w zeszłym roku budzi pewne wątpliwości co do długoterminowej rentowności agencji, Pathlabs obstawia, że ​​ludzie będą nadal odgrywać dużą rolę w realizacji mediów cyfrowych, powiedział Schulzke.

Subskrybuj

Codziennie Ad Exchange

Otrzymuj podsumowanie naszych redaktorów codziennie do swojej skrzynki odbiorczej.

„Nie jesteśmy na etapie, w którym każdą kampanią reklamową zarządza wyłącznie sztuczna inteligencja” – stwierdził. Prawdziwi ludzie nadal zarządzają, organizują i realizują kampanie w mediach cyfrowych. Po prostu w znacznie większym stopniu polegają na technologii, aby wykonywać swoją pracę szybciej i lepiej, powiedział.

Panorama programowa

Pathlabs posiada programistyczny zespół ds. produktów i zarządza różnorodnymi realizacjami dla klientów, w tym kampaniami CTV, optymalizacją dynamiczną, ekranami cyfrowymi w sklepach, reklamami w grach i aplikacjach, cyfrowymi reklamami poza domem, mediami displayowymi i detalicznymi. Obsługuje również relacje bezpośrednio do SSP.

Niedawno firma nawiązała współpracę ze średniej wielkości agencją, aby za pośrednictwem The Trade Desk wyemitować pierwsze reklamy mobilne w grach w grze wideo o futbolu amerykańskim Madden.

Warto przeczytać!  Przyszły rozwój rynku oprogramowania do zarządzania lukami w zabezpieczeniach 2022-2030 |BitDam, Cronus-Cyber ​​Technologies, SolarWinds na całym świecie

Współpracowała także z agencją z siedzibą w Utah przy prowadzeniu kampanii w mediach detalicznych dla marki CPG w DSP firmy Walmart za pośrednictwem The Trade Desk. Pełniła także rolę partnera medialnego w kampanii DOOH restauracji, wykorzystując wykresy wyświetlane na różnych urządzeniach do pomiaru atrybucji typu walk-in.

Co więcej, od czasu przejęcia w kwietniu obsługi medialnej kampanii dotyczącej opieki zdrowotnej dla innego klienta, Pathlabs pomógł firmie zwiększyć liczbę członków o ponad 242%, jednocześnie obniżając koszt przejęcia o prawie 33%.

Tylko agencje

Pathlabs współpracuje wyłącznie z agencjami, a nie z markami, aby uniknąć potencjalnych konfliktów, powiedział Schulzke. Agencje obawiają się potencjalnych konkurentów, którzy mogliby zwrócić się bezpośrednio do ich klientów i przejąć ich działalność.

Pathlabs pobiera od swoich klientów opłaty na podstawie CPM, dzięki czemu agencje mogą zatrudniać go do indywidualnych zadań, zamiast zamykać się w długoterminowej umowie i płacić dużą sumę z góry.

Obecnie Pathlabs ma około 50 klientów agencyjnych, w tym agencję full-service Cayenne Creative, agencję reklamy komunikacyjnej CCF, butikową firmę doradztwa strategicznego The Blossom Project i agencję marketingową Simantel.

Pathlabs współpracuje głównie ze średniej wielkości agencjami, które posiadają komponent medialny i zatrudniają co najmniej jednego pracownika w dziale mediów. Około 60% to agencje oferujące pełen zakres usług, a pozostała część to mieszanka agencji wyłącznie medialnych i agencji skupiających się bardziej na kreatywności.

Warto przeczytać!  Power Integrations (POWI) Zyski i przychody za trzeci kwartał nie spełniają szacunków

Zygzak

Jednak udoskonalenie modelu biznesowego zajęło firmie Pathlabs trochę czasu.

Założona w 2015 roku firma z siedzibą w Missoula w stanie Montana zaczynała jako Lumenad, dostawca usług zarządzanych, który współpracował z małymi markami, takimi jak lokalne kawiarnie czy małe lotniska.

W 2018 r. Lumenad wprowadził narzędzie do raportowania SaaS, ale od razu potencjalni klienci uznali podwójną ofertę oprogramowania i usług zarządzanych za mylącą.

To właśnie doprowadziło Pathlabs do wydzielenia się w 2021 roku jako nowej marki. Rok później, gdy konkurenci tacy jak Domo, Tableau i NinjaCat sprawili, że biznes Lumenad w zakresie SaaS stał się niezrównoważony, zespół zamknął część oprogramowania i rzucił się na Pathlabs.

Od tego czasu Pathlabs zwiększył swoje przychody ponad trzykrotnie. Lapointe szacuje, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy firma osiągnie przychody brutto na poziomie 100 milionów dolarów.

Pathlabs zatrudnia około 120 pracowników, z czego około połowa pracuje w Missoula, a w najbliższej przyszłości planuje zatrudnić kolejnych 20 menedżerów ds. klientów, handlowców, sprzedawców i specjalistów ds. marketingu.


Źródło