Technologia

Patrz, żadnych rąk! Wózek dziecięcy „bez kierowcy”, którym możesz sterować na wyciągnięcie ręki

  • 3 stycznia, 2023
  • 4 min read
Patrz, żadnych rąk!  Wózek dziecięcy „bez kierowcy”, którym możesz sterować na wyciągnięcie ręki


Patrz, żadnych rąk! Wózek „bez kierowcy”, którym możesz sterować na wyciągnięcie ręki, dla rodziców, którzy chętnie pozwalają technologii zabrać swoje dziecko na spacer

  • Wózek dziecięcy Ella posiada dwa silniki elektryczne, które pozwalają na samodzielną jazdę
  • Czujniki pokładowe zatrzymają go, jeśli oddali się od opiekuna na odległość większą niż długość ramion
  • Obecna wersja wymaga co najmniej jednej ludzkiej ręki na kierownicy

Warto przeczytać!  One UI 5.1 Samsung DeX pierwsze wrażenia: Solidny, ale niedoskonały

Wózek „bez kierowcy” został zaprojektowany z myślą o zmęczonych mamach i tatusiach, którzy są na tyle odważni, by pozwolić technologii zabrać swoje dziecko na spacer.

Kosztujący 2740 funtów wózek dziecięcy Ella napędzany sztuczną inteligencją ma dwa silniki elektryczne, które pozwalają mu pchać się bez pomocy do prawie 5 mil na godzinę.

Pokładowe czujniki automatycznie zatrzymają go, jeśli przejdzie dalej niż zasięg ramion rodzica idącego obok.

Podczas pchania kierownica zaświeci się i wibruje, aby ostrzec przed przeszkodami lub niebezpieczeństwami, takimi jak pędzące samochody.

Kanadyjska firma Gluxkind zaprezentowała swój „Advanced Parent Assist System” na targach Consumer Electronics Show 2023 w Las Vegas w tym tygodniu.

Kosztujący 2740 funtów wózek dziecięcy Ella napędzany sztuczną inteligencją ma dwa silniki elektryczne, które pozwalają mu pchać się bez pomocy do prawie 5 mil na godzinę

Kosztujący 2740 funtów wózek dziecięcy Ella napędzany sztuczną inteligencją ma dwa silniki elektryczne, które pozwalają mu pchać się bez pomocy do prawie 5 mil na godzinę

Został zaprojektowany przez małżeństwo Anne Hunger i Kevina Huanga – którzy opisują go jako Teslę wózków dziecięcych – podczas oczekiwania na ich córkę w 2019 roku.

Wózek waży 30 funtów – nieco więcej niż przeciętny wózek – i wystarcza na osiem godzin na jednym ładowaniu.

Warto przeczytać!  Google śledzi Cię nawet w trybie incognito – pojawiło się nowe zastrzeżenie

Prędkość jest obecnie ograniczona do 4,3 mil na godzinę, ale w przyszłości planuje się przyspieszenie, aby rodzice mogli biegać obok niej.

Aby zachować zgodność z normami bezpieczeństwa, funkcja bez kierowcy działa tylko wtedy, gdy w środku nie ma dziecka. Czujniki są na miejscu, aby upewnić się, że co najmniej jedna ręka jest zawsze na kierownicy.

Wózek waży 30 funtów ¿ nieco cięższy niż przeciętny wózek ¿ i działa przez osiem godzin na jednym ładowaniu

Wózek waży 30 funtów – nieco więcej niż przeciętny wózek – i wystarcza na osiem godzin na jednym ładowaniu

Jeśli jednak chcą trzymać dziecko, może ono poruszać się obok nich bez użycia rąk.

Gluxkind wprowadza wózek w tym roku w USA i Kanadzie i planuje ekspansję w Europie w 2024 roku.

Po przetestowaniu prototypu na ich dwuletniej córce Sophii, pani Huang, która jest dyrektorem ds. ich interakcje z dziećmi”.

Wózek Ella nosi imię jej babci, ponieważ jego przeznaczeniem było pomaganie również starszym osobom, które pomagają w opiece nad dziećmi.

Gdy dziecko jest w środku, wózek będzie działał podobnie do roweru elektrycznego, pomagając mu łatwiej wjeżdżać na wzniesienia podczas pchania. Może również automatycznie zwalniać podczas zjeżdżania ze wzniesienia.

Podczas pchania wózka diody LED migają, a kierownica miga, jeśli zbliża się niebezpieczeństwo. W przypadku bezpośredniego niebezpieczeństwa wózek wyda głośny dźwięk, aby zaalarmować rodzica. Jeśli nie ma kierowcy, natychmiast się zatrzyma.

Zaawansowany technologicznie wózek – który jest dostarczany z połączoną aplikacją – ma również tryb „kołysz moim dzieckiem” i wbudowany biały szum, który może uspokoić niespokojne dziecko lub pomóc zasnąć nawet po zakończeniu spaceru.

Aby zachować zgodność z przepisami bezpieczeństwa, wózek nie może jeszcze działać całkowicie bez kierowcy, gdy dziecko jest w środku – mimo że ma taką możliwość.

Obecna wersja wymaga od rodziców trzymania co najmniej jednej ręki na kierownicy lub wyjmowania dziecka. Jednak w przyszłych iteracjach może tak nie być.


Źródło