Biznes

Paytm odnotowuje przychody w wysokości 2267 rupii indyjskich w czwartym kwartale roku budżetowego 24; pozostaje zyskowna EBITDA

  • 22 maja, 2024
  • 4 min read
Paytm odnotowuje przychody w wysokości 2267 rupii indyjskich w czwartym kwartale roku budżetowego 24;  pozostaje zyskowna EBITDA


One97 Communication Private Limited, spółka dominująca Paytm, opublikowała w środę wyniki finansowe za czwarty kwartał roku obrotowego kończącego się w marcu 2024 r. (IV kwartał roku obrotowego 24). Pomimo zakończenia świadczenia usług PPBL, firmie fintech udało się zatrzymać znaczący spadek przychodów w IV kwartale roku obrotowego 24.

Przychody Paytm z działalności operacyjnej spadły zaledwie o 3% do 2267 crore rupii w czwartym kwartale roku budżetowego 24 2334 crore rupii w czwartym kwartale roku obrotowego 23, zgodnie z komunikatem o wynikach firmy opublikowanym na stronie Giełda w Bombaju (BSE).

W styczniu RBI nałożyło ograniczenia na Paytm ze względu na obawy dotyczące zgodności z normami regulacyjnymi. Jednak później RBI udzieliło krótkiego złagodzenia spółce, która również otrzymała pozwolenie z NPCI do udziału w UPI za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy aplikacji (TPAP) w modelu wielobankowym.

W ujęciu rok do roku całkowite przychody operacyjne firmy w roku finansowym 24 wzrosły o 25% do 9 978 crore rupii z 7 990 crore rupii w roku finansowym 23.

Przychody z usług płatniczych wzrosły o 7% rok do roku do 1568 crore rupii w czwartym kwartale roku budżetowego 24 z 1467 crore rupii w czwartym kwartale roku obrotowego 23, ale według komunikatu spadły o 9% kwartał do kwartału z powodu zakłóceń w usługach PPBL. Przychody z subskrypcji handlowych, usług finansowych i marketingu to kolejne czynniki generujące przychody Paytm.

Warto przeczytać!  Kto ciężej pracuje? Kto szybciej realizuje obowiązki? Wyniki najnowszego badania Pracuj.pl wskazują co łączy, a co dzieli skrajne pokolenia na rynku pracy

Marża Paytm wyniosła 57%, włączając zachęty UPI w czwartym kwartale roku budżetowego 24, podczas gdy EBITDA przed ESOP została zarejestrowana na poziomie 103 crore rupii w tym samym okresie.

Nieznaczny spadek przychodów, utrata wartości jednostek stowarzyszonych (utrata udziałów w wysokości 227 crore rupii w PPBL) i koszt niegotówkowy w wysokości 326 crore rupii przypisany ESOP doprowadziły Paytm do 2,24-krotnego wzrostu strat netto do 550 crore rupii w roku IV kwartał roku obrotowego 24.

W związku z zamówieniami na niedozwolone lub doładowaniami kont klientów, instrumentów przedpłaconych, portfeli i tagów FASTag od stycznia tego roku firma spodziewała się utraty przychodów w wysokości 1500 crore rupii i wyniku finansowego w wysokości 500 crore rupii w bieżącym roku finansowym (rok budżetowy 25).

Ze względu na tymczasowe zakłócenia w zakresie wskaźników operacyjnych (MTU, baza handlowa, GMV w zakresie płatności) w lutym i marcu firma spodziewa się przyrostowego wpływu na EBITDA w wysokości 100–150 crore rupii w pierwszym kwartale roku budżetowego 25. Zdaniem spółki, sytuacja powinna zacząć się poprawiać po drugim kwartale, ponieważ od kwietnia/maja obserwuje się stabilizację lub wzrost wskaźników bazy konsumentów i handlowców.

Warto przeczytać!  Pasażer twierdzi, że Upma IndiGo zawiera więcej sodu niż Maggi – odpowiada linia lotnicza

W międzyczasie Paytm prowadzi rozmowy z NPCI w celu potwierdzenia rejestracji nowych klientów UPI w aplikacji TPAP.

W czwartym kwartale roku obrotowego 24 firma Paytm obniżyła wydatki marketingowe, ponieważ wstrzymała większość wydatków związanych ze wzrostem liczby użytkowników w lutym i marcu. Spółka z Noidy dodała również, że w nadchodzącym roku finansowym spodziewa się reinwestycji w te obszary.

Paytm twierdził, że zoptymalizował swoją strukturę kosztów, wykorzystując możliwości sztucznej inteligencji oraz zmniejszając koszty pracowników i marketingu, co pomoże firmie zaoszczędzić około 400–500 crore rupii rocznie.

Po stronie sprzedawców baza sprzedawców urządzeń nieznacznie wzrosła, ale baza aktywnych urządzeń spadła o ~10 lakh z powodu większego zużycia w lutym i marcu. Na przychody z subskrypcji miało również wpływ mniejsza liczba nowych sprzedawców, mniejsza liczba aktywnych sprzedawców urządzeń oraz tymczasowe zwolnienie z wynajmu w przypadku wyodrębnienia niektórych grup sprzedawców.


Źródło