Rozrywka

Peacock mówi, że nie ma już darmowych transmisji dla początkujących

  • 1 lutego, 2023
  • 3 min read
Peacock mówi, że nie ma już darmowych transmisji dla początkujących


Zdjęcie stockowe logo Peacock na telefonie

Na długiej i stale rosnącej liście usług przesyłania strumieniowego Peacock NBC Universal udało się wyróżnić za więcej niż jego głupia nazwa. Internetowy dom klasyków kablowych, takich jak Parki i Rek oraz Biuro wyróżniała się nie tylko szeroką gamą programów i przyjaznym dla użytkownika interfejsem, ale także opcjami subskrypcji.

W przeciwieństwie do swoich konkurentów, Peacock oferował użytkownikom możliwość zarejestrowania się w bezpłatnym, wspieranym przez reklamy poziomie od czasu premiery w 2020 roku. Zawiera tylko bezpłatną wersję dostęp do około połowy materiału w katalogu Peacocka, ale mimo to miło było tego nie robić musieć zapłacić za kolejny miesięczny abonament. Teraz jednak nowi subskrybenci usługi przesyłania strumieniowego należącej do Comcast nie mają już tej opcji, jak po raz pierwszy poinformował o Streamable we wtorek.

Zamiast tego na stronie rejestracji potencjalni klienci mają tylko dwie opcje. Dostępna jest subskrypcja „Premium” za 4,99 USD miesięcznie lub subskrypcja „Premium Plus” bez reklam za 9,99 USD miesięcznie – obie opcje były również dostępne wcześniej. Jest też ograniczony czas oferta w ofercie, w ramach której nowi klienci mogą uzyskać roczną premię z reklamami za 29,99 USD, czyli ponad 40% zniżki.

Zrzut ekranu strony rejestracji Peacock

Jednak na razie istnieje kilka sposobów na uzyskanie dostępu do nowo usuniętej bezpłatnej opcji. Użytkownicy Peacock, którzy zarejestrowali się już w darmowej warstwie, nadal będą mogli uzyskać dostęp do ograniczonej liczby bezpłatnych treści. Klienci premium, którzy zlikwidują swoje konta, zachowają dostęp do tego samego bezpłatnego pakietu programów.

W rozmowie telefonicznej rzecznik NBC powiedział Gizmodo, że decyzja o zakończeniu nowych bezpłatnych rejestracji ma na celu ponowne skupienie się na opcjach premium firmy. Rzecznik zauważył, że większość widzów Peacock korzysta z platformy za pośrednictwem jej płatnych poziomów i że usługa ma 20 milionów płacących subskrybentów, ale nie określił liczby użytkowników, którzy obecnie wybierają darmowe konta.

W zeszłym tygodniu Comcast poinformował o tym wyniki czwartego kwartału i ujawnił, że Peacock traci pieniądze. Usługa przesyłania strumieniowego straciła 978 milionów dolarów w ostatnim kwartale 2022 roku. Straty te prawdopodobnie pomagają wyjaśnić, dlaczego Peacock odchodzi od bezpłatnych treści – usługa walczy o to, by stać się dochodowym podmiotem.

Poziomy płatności pozwalają Peacockowi być najbardziej konkurencyjnym w świecie transmisji strumieniowej, powiedział rzecznik NBC Gizmodo.

Inne usługi przesyłania strumieniowego, nawet Netflixa, również borykały się z problemami finansowymi w ostatnich miesiącach. Aby poprawić swoje perspektywy, Netflix zaczął oferować tańszy poziom z reklamami pod koniec 2022 roku. Jednak ostatnia decyzja Peacocka dowodzi, że reklamy to za mało — firmy zajmujące się transmisją strumieniową nadal wydają się potrzebować tych dolarów subskrybentów.

Jedna mała dobra wiadomość dla twojego portfela: przynajmniej na razie Peacock nie planuje zwiększać kosztów swoich ofert abonamentowych, według rzecznika NBC. Nawet bez bezpłatnej opcji Peacock nadal jest jednym z najbardziej przystępnych cenowo dostępne usługi przesyłania strumieniowego.


Źródło

Warto przeczytać!  „Emily w Paryżu” zdetronizowana na liście 10 najlepszych seriali Netflixa przez nowy serial