Filmy

Pełna lista filmów od najlepszego do najgorszego

  • 16 czerwca, 2024
  • 9 min read
Pełna lista filmów od najlepszego do najgorszego



grać

Żadna animacja nie wywołała u nas tak głośnego śmiechu i płaczu jak Disney Pixar.

Od najlepszej przyjaźni Woody’ego i Buzza w „Toy Story” po wzruszające momenty w „Coco” i „Up”, które zamieniły nas w płaczliwą papkę – Pixar od trzydziestu lat zapewnia rozrywkę dzieciom w każdym wieku dzięki mnóstwu ukochanych filmów a nawet niektórzy zdobywcy Oscara. „Inside Out” to jeden z nich, który w 2016 roku zdobył Oscara w kategorii najlepszy film animowany, a ekipa emocji powraca w nowej kontynuacji „Inside Out 2” (już w kinach).

Jak wypada na tle reszty kanonu Pixara? Do tej pory uszeregowaliśmy wszystkie 28 filmów od najgorszego do najlepszego. (A jeśli chcesz nadrobić zaległości, poprzednie filmy są dostępne w Disney+.)

28 „Auta 2” (2011)

Och, „Auta 2”. Co o Tobie powiedzieć? Byłeś filmem, który sprawił, że na krótko straciliśmy zaufanie do Pixara. Rozumiemy, dlaczego istniejesz, rozumiemy, ale wolelibyśmy udawać, że jest inaczej.

27. „Auta 3” (2017)

Trzecia część serii „Auta” ma przede wszystkim na celu to, że nie jest „Autami 2”. Pomimo dodania do obsady głosowej całej listy talentów (w tym Kerry’ego Washingtona i Chrisa Coopera), jest to w większości po prostu nieco mniej rozczarowujący film „Auta”.

26. „Samochody” (2006)

Czy zauważamy tutaj pewien wzór? Kontynuacje „Aut” niestety nieco zatarły pamięć o pierwowzorze. Nie jesteśmy źli z powodu pierwszego festiwalu „KACHOW!”, ale Lightning McQueen and Co. po prostu nie robi na nas takiego wrażenia, jak wiele filmów Pixara.

25. „Dobry dinozaur” (2015)

„Dobry dinozaur” cieszy się niefortunną reputacją. W żadnym wypadku nie jest to film Pixara z najwyższej półki, ale opowieść o dinozaurze i neandertalczyku ma wielkie serce – a żaden film z Samem Elliottem w roli T. rexa nie może być taki zły.

24. „Naprzód” (2020)

Zawsze będziemy nazywać ten film „filmem o spodniach”. Ten niecodzienny film drogi fantasy skupia się na dwóch braciach elfów (Chris Pratt i Tom Holland), którzy podróżują ze świadomymi nogami swojego zmarłego ojca i przy okazji uczą się z nim żegnać.

Warto przeczytać!  Dwuczęściowy dokument STEVE! pokazuje wiele aspektów Steve'a Martina

23. „Uniwersytet Potworny” (2013)

„Potwory i spółka.” ma jedno z najlepszych zakończeń Pixara, więc lepiej, że studio nie zrobiło kontynuacji. Zamiast tego prequel, który dali, jest zabawny – pomyśl „Animal House” dla dzieci – ale brakuje mu poczucia zachwytu i motywów dzieciństwa, które uczyniły oryginał tak wspaniałym.

22. „Żywiołak” (2023)

Podobnie jak „Zootopia”, ale z bardziej swobodnym rasizmem, film przesadza, starając się być zarówno energiczną komedią romantyczną, jak i emocjonalną opowieścią o imigrantach. Jednak jako para uwielbiamy porywczą Ember (Leah Lewis) i wrażliwego, wodnistego Wade’a (Mamoudou Athie).

21. „Odważny” (2012)

„Brave” miał ogromny potencjał i dał Pixarowi pierwszą bohaterkę, ale nie trafił w dziesiątkę. Być może była to wina konstrukcji opowieści, kiepskiego humoru albo nieudanych prób feminizmu. Lekcja z tego: Bajki to wyłącznie oldschoolowa gra Disneya.

20. „Rok świetlny” (2022)

Metawersja „Gwiezdnych Wojen” studia Pixar, prostego spinoffu science-fiction „Toy Story”, przedstawia Chrisa Evansa (znanego również jako Kapitan Ameryka) w roli młodego Buzza Astrala, który szkoli grupę nowicjuszy do walki ze złym Zurgiem, i faktycznie wciąga z ważnego momentu LGBTQ.

19. „Iniemamocni 2” (2018)

Kontynuacja ukazała się 14 lat po tym, jak oryginał zachwycił widzów w kinach. Od tego czasu dominuje kino superbohaterów, a styl wizualny i humor Brada Birda wydają się mniej nowatorskie. Mimo to jest to zabawna przejażdżka z wieloma rodzinnymi motywami, które sprawiły, że pierwsza część była świetna.

18. „Życie robaka” (1998)

Nie wszystkie projekty Pixara muszą być zawiłe i wymagać emocjonalnej manipulacji. Czasami dobrze jest, jeśli film dla dzieci opowiada tylko o małych stworzeniach, a ten niedoceniany klejnot jest odświeżający w swoim prostym założeniu, slapstickowym humorze i ujmującej obsadzie nieustępliwych mrówek i dziwacznych robaków.

17. „Gdzie jest Dory” (2016)

Kolejna kontynuacja Pixara, powstała ponad dziesięć lat po oryginalnym filmie, „Dory” w większości powraca do tematów rodziny i samotności, ale co ważniejsze, rzuca światło na zapomnianą tytułową rybę Ellen DeGeneres, nadając głębię i kontekst jej niepełnosprawności.

16. „Toy Story 4” (2019)

Woody (Tom Hanks) i Buzz (Tim Allen) wrócili z „Toy Story”, który jest bardziej oparty na przygodach niż inne, ale wciąż stanowi wzruszające pożegnanie naszego ulubionego kowboja i kosmicznego strażnika. Poza tym dał nam Forky, spork z życzeniem śmierci, który jest czystym chaosem i całkowicie czarujący.

Warto przeczytać!  „Rajesh Khanna wypił 1-2 butelki, Parveen Babi robił drinki”: Ranjeet rzuca światło na imprezy w Bollywood z lat 70. | Wiadomości z Bollywoodu

15. „Luca” (2021)

Młode stworzenie morskie Luca eksploruje świat poza oceanem wraz z Alberto, nieco starszym pół-człowiekiem, pół-rybą. Ta queerowa alegoria jest niezaprzeczalna, ponieważ Luca zmaga się z tożsamością, uprzedzeniami i akceptacją, a także pewnego pamiętnego włoskiego lata poznaje znaczenie wybranej rodziny.

14. „Dusza” (2020)

Ten jazzowy riff o ludzkości i zaświatach ożywia kreskówkowy Nowy Jork tętniącym życiem, różnorodnym życiem z pierwszą czarną główną postacią studia Pixar, nauczycielem zespołu (w tej roli Jamie Foxx), który spotyka zblazowaną duszę (Tina Fey) i zadaje ważne pytania dotyczące sens życia.

13. „Toy Story 3” (2010)

Być może najbardziej milenijny film, jaki kiedykolwiek nakręcił Pixar, przedstawia Andy’ego przygotowującego się do studiów w opowieści o przemianach w życiu i nieuchronności śmierci – mocny materiał jak na film dla dzieci, ale cudownie działa. To także rzadki film dla dzieci przedstawiający przedszkole jako obłąkany stan więzienny.

12. „W górę” (2009)

Ciekawostka: ten film to coś więcej niż tylko początkowa salwa całkowitej emocjonalnej dewastacji. Wyobraź sobie, że przedstawiasz taką historię: kto chce obejrzeć film o starym człowieku, wyrzuconym dzieciaku, gadającym psie i innym starym mężczyźnie, który jest złoczyńcą? „Up” nie powinien być tak potężny, a jednak jest.

11. „Toy Story 2” (1999)

Wszystkie filmy z „Toy Story” opowiadają o dorastaniu i rozstaniu, ale żaden z nich nie jest tak żałobny jak druga część, która przedstawia Jessie (Joan Cusack), zabawkę, której właścicielka dorosła i przeprowadziła się dalej. Zachowano zasadniczy motyw franczyzy, jednocześnie sprytnie rozszerzając wszechświat.

10. „Czerwień” (2022)

Podobnie jak „Inside Out”, „Turning Red” przedstawia młodą dziewczynę uczącą się okiełznać swoje emocje. Oto bystry, zwariowany na punkcie chłopców chińsko-kanadyjski nastolatek w okresie dojrzewania, który dowiaduje się, że nie trzeba ukrywać bardziej niechlujnych części siebie, łącząc film o dojrzewaniu i film kaiju.

9. „Ratatuj” (2007)

„Ratatuj” to jeden z najpoważniejszych filmów Pixara, w którym szczur zmienia się w absolutnie uroczego bohatera. Jeśli połączyć to z jedną z najlepszych postaci pobocznych studia, krytykiem kulinarnym Antonem Ego (Peter O’Toole), efekt ten będzie tak intymny jak paryska kolacja.

8. „W głowie się nie mieści 2” (2024)

Kontynuacja wprowadza Anxiety (głos Mayi Hawke) do emocjonalnej mieszanki, a chaos pojawia się wewnątrz i na zewnątrz nastoletniej teraz Riley. To mądra i ambitna opowieść o dojrzewaniu, dzięki której wiele dzieci (a także dorosłych) poczuje się docenionych dzięki szczeremu opisowi zmagań ze zdrowiem psychicznym.

Warto przeczytać!  Trwają prace nad nowym filmem „Sleepy Hollow” w reżyserii Lindsey Anderson Beer

7. „Gdzie jest Nemo” (2003)

Morska opowieść o nadopiekuńczym ojcu (głosem głosu jest niepowtarzalny Albert Brooks) poszukującym zaginionego syna to jedna z najbardziej jawnych historii Pixara, przeznaczona zarówno dla rodziców, jak i dzieci, ale nigdy nie pozwala, aby sentyment zwyciężył nad komedią.

6. „Toy Story” (1995)

Ten rewolucyjny film był pionierem animacji komputerowej i zawierał wszystkie składniki, które stały się podstawą Pixara: emocjonalne opowiadanie historii, sekwencje akcji, wgląd w ludzką kondycję, gwiazdorską obsadę głosową i bohaterów, o których nigdy byście nie pomyśleli.

5. „WALL-E” (2008)

W przypadku historii tak surowej dla ludzkości dobrze jest mieć bohatera tak niewinnego i (dosłownie) szeroko otwartego jak tytułowy robot zgniatający śmieci pozostawiony sam na zniszczonej planecie Ziemia. Ostra krytyka konsumpcjonizmu, która wciąż jest filmem bardzo przyjemnym dla dzieci (i wielu dorosłych).

4. „W głowie się nie mieści” (2015)

Pierwszy „Inside Out” znakomicie ożywił umysł dziecka w najbardziej pomysłowy sposób. To szalona przygoda, w której wesoła Joy (Amy Poehler) i smutny Smutek (Phyllis Smith) muszą znaleźć wspólną płaszczyznę, ale także rozdzierająca serce opowieść przypominająca rodzicom, że czas jest ulotny, a dzieci szybko dorastają.

3. „Kokos” (2017)

Muzyczna, magiczna i wspaniała wizualnie przygoda Pixara w Krainie Umarłych znalazła dla studia nowy sposób na zbadanie straty i żalu. Ośmielamy się nie płakać przez ostatnie 10 minut, kiedy włącza się poruszająco piękny (i nagrodzony Oscarem) „Remember Me”.

2. „Potwory i spółka” (2001)

Łatwo zapomnieć, że komedia o kumplach Johna Goodmana i Billy’ego Crystal opowiada w zasadzie o dwóch facetach pracujących w elektrowni. Fakt, że porusza także tematy związane z dzieciństwem, utratą niewinności, tym, czego naprawdę się boimy oraz naturą dobra i zła, sprawia, że ​​jest to jeden z najbardziej pomysłowych filmów Pixara.

1. „Iniemamocni” (2004)

Przykro mi, Marvel, ale to wciąż najlepszy film o Fantastycznej Czwórce w historii. Rodzina superbohaterów o tajnej tożsamości występuje w zabawnym arcydziele o tożsamość, z parą w średnim wieku, która ponownie się odnajduje, a dzieci odkrywają swoje miejsce w świecie.

Wkład: Kelly Lawler i Patrick Ryan


Źródło